Wat is nu écht het beste skigebied?

Het skigebied waar jij het liefst naar toe gaat en elk jaar naar uitkijkt om terug naar dat zelfde gebied te gaan. Er zijn gebieden waar ik me thuis voel en dat zijn mijn favoriete gebieden, ik vertrek daar ook steeds met het gevoel te willen blijven en thuis alles achter me te laten.

RoCo

beste vind ik moeilijk ben er in een hoop geweest. Wat me opvalt is dat nog niemand Wallis Grindelwald/ Jungfrau region genoemd heeft. Misschien niet het modernste maar zeker autentiek.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

@Martijn; Misschien is het beter om de vraag anders te stellen:
Beschouw je SH als het beste skigebied van Europa?
Of nog anders: Als een amerikaan je vraagt om hem het allerbeste europese skigebied te adviseren, voor die eenmalige europese skivakantie, adviseer je dan SH?

@Martijn; Misschien is het beter om de vraag anders te stellen:
Beschouw je SH als het beste skigebied van Europa?
Of nog anders: Als een amerikaan je vraagt om hem het allerbeste europese skigebied te adviseren, voor die eenmalige europese skivakantie, adviseer je dan SH?

Langerzug op 21 jan. 2012 18:54

Wil je de discussie nu verderzetten in PM?
Kwestie van het topic overzichtelijk te houden :)
Nog een goeie reden om een account aan te maken.

1 Les 3 vallees
2 Les portes du soleil
3 saalbach hinterglemm

Serfaus met stip
Ischgl iets minder gemoedelijk
St. Anton iets te druk.

@Niels (formerly know as icebear ;-)): PM?

@Niels (nog een keer): Vind mijn vraag overigens nog steeds best passen in het topic. Interessanter in ieder geval dan al die meninkjes…;-)

@Thijmen:
Fase 1 in Saas Fee zou inderdaad de vervanging zijn van de Spielboden en Längfluh en zou in seizoen 2012/2013 klaar moeten zijn.
Planning voor fase 2 is nog niet gereed, maar de lift zou doorgetrokken worden de Feejoch op. Inderdaad, 4000m gaat ie niet redden.

http://www.3910.ch/Gletscherpost/2011/August%202011.pdf…

http://www.j2ski.mobi/forum/posts/list/10484.page

@Niels (nog een keer): Vind mijn vraag overigens nog steeds best passen in het topic. Interessanter in ieder geval dan al die meninkjes…;-)

Langerzug op 21 jan. 2012 23:14

Pm betekent personal mail. Daarvoor dien je een account aan te maken. Je discussie is niet gewenst in dit topic. Of je dat interessant vindt of niet, doet er geen zak toe. ;)
Dit topic is bedoeld om topdrie’s en motiveringen te geven.

  1. Les trois Vallées
  2. Espace Killy
  3. Les portes du Soleil
Serfaus

Zie toch redelijk vaak dezelfde gebieden…

Persoonlijke favoriet:

  1. Eiger - Mönch - Jungfrau

  2. Zermatt

  3. Espace Killy

  1. Montafon. Veelzijdig en genoeg sneeuw.
  2. Westendorf. Genoeg kilometers en gezellig.
  3. Sölden. Handig dat er ook een gletscher is voor als er niet zoveel sneeuw is.

Owww deze is wel heel erg lastig.

Maar voor mij is hij als volgt:

  1. Paradiski; Een groot gebied, zowel hoog als laag gelegen, veel blauw/rode racebanen maar ook zeer steile lang pistes. Lage tochten mogelijk

  2. Sölden; Drie hoge bergen, een gletscher, lange dalafdaling, goede après-ski.

  3. Les Deux Alpes; Groot gebied, gletscher, veel afwisseling in de afdalingen, voor Frankrijk een goede après-ski.

If you snooze, you loose!

Met stip Zermatt als je puur voor het skiën gaat.

Oordeel zelf op:

http://www.dailymotion.com/video/xh39sa_zermatt-resort-video…

Dit is net zoiets als je top 3 films of cd’s uitzoeken…onmogelijk en net zo veranderlijk als het weer :)

1 toch puur op KM’s 3V
2 Paradiski (vooral Les Arcs)
3 Skiwelt

1 Saalbach Hinterglemm: alles klopt daar (voor mij!)

2 Ischgl

3 Selva

  1. Les 3 Vallees, ja het piste aanbod hè!

  2. Saalbach-Hinterglemm, perfect geprepareerde pistes en ondanks de hoogte toch vaak goede sneeuw

  3. Kitzbuheler Alpen, kom er al jaren en is gewoon altijd nog zo lekker, een thuisbasis gevoel…

la grave - la meije (les deux alpes)

saas fee

Tignes

  1. Hoch Zillertal - Hoch Fugen (met ruime voorsprong)

  2. Kleinwaltsertal (heerlijke offpiste afdalingen)

  3. Skiwelt Wilderkaiser (Lekker groot en voelt toch niet masaal aan)

  1. Espace Killy, groot
  2. st Anton, sneeuwzeker
  3. Port du Soleil, heeft alles

Twijfel nog over Obertauern op plaats 3

Verhuisd naar de Stube.

MAND!

Verhuisd naar de Stube.

Yo-han op 23 jan. 2012 09:53

Snap ik niet zo goed? Dit soort van poll kan toch beter door veel mensen van het algemene forum worden beantwoord.

Snap ik niet zo goed? Dit soort van poll kan toch beter door veel mensen van het algemene forum worden beantwoord.

Mathijs op 23 jan. 2012 17:49

Ik heb er zelf om gevraagd. Mijn bedoeling met dit topic is om de vaste bezoekers te laten oordelen en niet eenmalige voorbijkomers :)

Voor mij op nummer 1 (ben alleen in Europa geweest overigens):

Alpenarena (flims-laax-falera): Dit gebied heeft alles, hoogtemeters, ongeprepareerde pistes, prachtige autobahn-pistes, een gletser, diverse verschillende dalafdalingen, geheel vernieuwd liftsysteem waardoor er nergens meer stukjes prikken in het gebied zitten, pistes van 15km+ in lengte, zwarte pistes met hoogteverschil van meer dan 1000m, en een acceptabele apres-ski. Jammer alleen dat het niet Tirol is :), maar wat een uitzicht en natuur!

Nummer 2:
Serfaus-Fiss-Ladis: Wel de tiroler sfeer, ook prachtig gebied, maar verlies het van Flims-Laax op efficientie in het gebied zelf, sommige liften zijn teveel een bottleneck bij drukte/slecht weer.

Nummer 3:
Ik zou hier graag Zermatt of een Frans gebied neerzetten, maar waar de 1e het verlies op de vele prikpistes verliest Frankrijk al zijn credits bij de chronische afwezigheid van sfeer. Dus het wordt Ischgl, alhoewel de populariteit van dit gebied inmiddels wel tegen het dorp begint te werken, en ook de lengte van sommige pistes valt flink tegen.

De geregistreerde leden die nog niet gestemd hebben, doen! :)

Jammer dat dit topic zo snel naar achteren glijdt.

Ik zou iedereen die zijn top3 nog niet gegeven heeft nog eens willen oproepen om te stemmen stemmen stemmen stemmen stemmen stemmen stemmen stemmen stemmen stemmen stemmen stemmen stemmen stemmen stemmen stemmen stemmen stemmen stemmen stemmen!!!

De stemperiode wordt verlengd tot volgende week woensdag 8 febrauri. Ik heb de voorlopige stand samengeteld en het is razend spannend!
Dus als je je top 3 nog niet hebt gegeven, doen!

  1. tignes; sneeuwzeker, groot en modern gebied

  2. jungfrau region; skiën met de mooiste achtergrond die je kan bedenken.

  3. 3 vallees; groot gebied en sneeuwzeker…

Het mooiste skigebied tot nu toe voor mij is hochfugen hochzillertal.
En de apres ski in de post alm is ook geweldig.
Maar moet er wel bij zeggen dat ischgl st anton en serfaus fiss ladis nog op mn verlanglijstje staan.
Ja ben oostenrijkganger dat lijken me de enige 3 gebieden die mischien hochfugen hochzillertal kunnen overtreffen.
Maar ja voor iedereen is dit anders natuurlijk.

  1. Glungezer http://www.glungezerbahn.at
  2. Stubai
  3. Kitzbuhel

Plaats een reactie