Skigebied waarvan je zo de piste oploopt zonder eerst gondel

Ik zoek voor 2013 een nieuw skigebied waarvan je zo van het dorp de piste oploopt waar de kleine kinderen les hebben. Denk aan Niederau, konigsleiten en Ehrwald.Dus een gebied waarbij je niet eerst een lift/gondel omhoog hoeft te nemen. Hoeft niet heel groot te zijn maar wel graag een beetje sneeuwzeker.

Afgelopen jaar naar kaltenbach geweest en vind ik toch een nadeel dat mijn dochter boven les krijgt en ik voor te kijken ook met de gondel omhoog moet (maw, ik moet ook een pas kopen). Wij wisselen altijd af met skieen, de ene blijft bij de skiles en de andere gaat skieen. Bij Ehrwald en Niederau kan je zo op de piste en dat vind ik toch handiger!

iemand ideeen!?

Ik zoek voor 2013 een nieuw skigebied waarvan je zo van het dorp de piste oploopt waar de kleine kinderen les hebben. Denk aan Niederau, konigsleiten en Ehrwald.Dus een gebied waarbij je niet eerst een lift/gondel omhoog hoeft te nemen. Hoeft niet heel groot te zijn maar wel graag een beetje sneeuwzeker.

Afgelopen jaar naar kaltenbach geweest en vind ik toch een nadeel dat mijn dochter boven les krijgt en ik voor te kijken ook met de gondel omhoog moet (maw, ik moet ook een pas kopen). Wij wisselen altijd af met skieen, de ene blijft bij de skiles en de andere gaat skieen. Bij Ehrwald en Niederau kan je zo op de piste en dat vind ik toch handiger!

iemand ideeen!?

Evelien op 30 jan. 2012 10:13

Al aan La Plagne gedacht?

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Ik sluit me bij Sven aan: In mijn optiek heb je veel meer keuze in Frankrijk dan in Oostenrijk waar het ski in- ski out aangaat.

to snow or not to snow?

Hoezo: "de ene blijft bij skiles…"??? Niks erger als ouders staan de koekeloeren bij een skiles; m.a.w. wegwezen.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Westendorf?

Hier hebben ze oefenweide welke met de voet in het dorp ligt, hier hebben ze een speciale kindvriendelijk stoeltjeslift, met een kinderingang waar ze geholpen worden met instappen.

als je goed boekt kun je vanaf je balkon op deze weide uitkijken.

Als ik mij niet vergis zit in hinterglemm de skischool ook beneden. En ook daar had je hotels en appartementen direct aan de ‘kinderpiste’.

@ mellissa, helemaal correct, is ook lopend te doen…

was ik vergeten, terwijl ik volgende week met mijn appartement op de kinderpiste uitkijk :$

Hoezo: "de ene blijft bij skiles…"??? Niks erger als ouders staan de koekeloeren bij een skiles; m.a.w. wegwezen.

Greenfield op 30 jan. 2012 10:32

Nou het is niet dat we er direct bij staat maar wel in de buurt. Ik vind mijn dochter gewoon te jong om alleen te laten. Als er iets is ben ik graag in de buurt.

Kijk hier kan ik wel wat mee. Frankrijk valt wel af ik ga liever naar Oostenrijk. In de zomervakantie ga ik graag naar frankrijk alleen wintersport trekt mij niet zo. Paar keer geweest maar mis gewoon de gezelligheid van Oostenrijk.

@ Erik-Jan

Ben jaloers! Have fun daar.

Evelien, kijk even hier:

https://www.wintersport.nl/forum/topic/38424

Midden in Koenigsleiten is de dorpsweide, waar les gegeven wordt aan de kleinen en ook aan zijkant dorp de Maerchenwiese. In beide gevallen liggen er naast de pistes huisjes of appartementen,
In bovengenoemde link ook referenties naar de 2 skischolen die er zijn,

Pm zoek ik nog even uit welk appartement je bedoeld.

@ mellissa, helemaal correct, is ook lopend te doen…

was ik vergeten, terwijl ik volgende week met mijn appartement op de kinderpiste uitkijk :$

Erik-Jan op 30 jan. 2012 10:38

Welk appartement heb je? Dan heb ik een beetje een idee qua richting?

Kijk hier kan ik wel wat mee. Frankrijk valt wel af ik ga liever naar Oostenrijk. In de zomervakantie ga ik graag naar frankrijk alleen wintersport trekt mij niet zo. Paar keer geweest maar mis gewoon de gezelligheid van Oostenrijk.

Evelien op 30 jan. 2012 10:41

Dan zou ik westendorf en hinterglemm bekijken, gezellige dorpjes, alleen wel veel nederlanders, maar dus ook nederlandse docenten; hoewel dit voor de kleintjes weinig uitmaakt. die doen toch alleen maar "na"…

succes met de zoektocht.

en Melissa, bedankt!

Hoe oud is je dochter? Op school laat je ze toch ook achter met de lerares? De meeste leraressen/leraren vinden hetgeen punt als je bv tussen de middag mee gaat eten en een helpende hand biedt bij bestellen/eten/afruimen/hanschoentjes en helmen op doen etc. Maar met lesgeven gewoon weggaan; went heel erg snel en is vooriedereen prettiger.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Evelien, kijk even hier:

https://www.wintersport.nl/forum/topic/38424

Midden in Koenigsleiten is de dorpsweide, waar les gegeven wordt aan de kleinen en ook aan zijkant dorp de Maerchenwiese. In beide gevallen liggen er naast de pistes huisjes of appartementen,
In bovengenoemde link ook referenties naar de 2 skischolen die er zijn,

Pm zoek ik nog even uit welk appartement je bedoeld.

Cees op 30 jan. 2012 10:47

Daarom stuurde ik je ook even een pm. De oefenweide ken ik van konigsleiten vandaar dat dit me wel perfect leek. Dan kan een van ons met de gondel omhoog en de andere in het dorp zelf blijven met dochter. En niet onbelangrijk, de auto kan blijven staan! Ik hoor graag van je!

Hoe oud is je dochter? Op school laat je ze toch ook achter met de lerares? De meeste leraressen/leraren vinden hetgeen punt als je bv tussen de middag mee gaat eten en een helpende hand biedt bij bestellen/eten/afruimen/hanschoentjes en helmen op doen etc. Maar met lesgeven gewoon weggaan; went heel erg snel en is vooriedereen prettiger.

Greenfield op 30 jan. 2012 10:49

Ze is drie dus gaat nog niet naar school. Is een keuze om het zo te doen en dat bevalt mij goed.

"…" Welk appartement heb je? Dan heb ik een beetje een idee qua richting?

Evelien op 30 jan. 2012 10:48

anoniem was ik dus, log altijd in via FB, maar dat kan niet op mijn werk,

Ik zit zelf in Gungau, dat is op de zwolferkogl piste, is op 250m van de oefenweide…

Hotel Egger, ligt volgens mij tegen de weide aan, als je die opzoekt op maps en goed inzoomt vind je meer pensionnetjes en hotelletjes.

"…"

Daarom stuurde ik je ook even een pm. De oefenweide ken ik van konigsleiten vandaar dat dit me wel perfect leek. Dan kan een van ons met de gondel omhoog en de andere in het dorp zelf blijven met dochter. En niet onbelangrijk, de auto kan blijven staan! Ik hoor graag van je!

Evelien op 30 jan. 2012 10:50

Je gaf pm aan een getal, maar op welke kaart zag je dat getal staan? Heb je daar linkje van?

Werfenweng.

voor beginners 3 pistes bij het dorp. Hele mooie panorama afdaling.

Leuk dorp, klein gebied. Mooi uitzicht. Prima pistes.

"…"

Je gaf pm aan een getal, maar op welke kaart zag je dat getal staan? Heb je daar linkje van?

Cees op 30 jan. 2012 10:54

http://www.ferienwohnungen-simone.com/wDeutsch/kontakt/ortsp…

Hier even een algemene kaart. Bij de rode pijl iets naar beneden, witte huis nummer 77

Kijk eens naar Frankrijk, oefenweides liggen daar vaak naast het dorp met prima sneeuwcondities

"…"

http://www.ferienwohnungen-simone.com/wDeutsch/kontakt/ortsp…

Hier even een algemene kaart. Bij de rode pijl iets naar beneden, witte huis nummer 77

Evelien op 30 jan. 2012 11:03

Ik dacht dat ik dat appartement kende, ik zal hier een foto ervan plaatsen, maar weet niet geheel zeker of het wel juist is, eronder bevind zich vlgs mij een parkeergarage,
En ik maakte er een foto van vanwege de mooie ijspegels.
In ieder geval ligt het er heel vlakbij en zoals eerder al gezegd, vlakbij de dorpsweide en ook vlakbij de spar

Ik zoek voor 2013 een nieuw skigebied waarvan je zo van het dorp de piste oploopt waar de kleine kinderen les hebben. Denk aan Niederau, konigsleiten en Ehrwald.Dus een gebied waarbij je niet eerst een lift/gondel omhoog hoeft te nemen. Hoeft niet heel groot te zijn maar wel graag een beetje sneeuwzeker.

Afgelopen jaar naar kaltenbach geweest en vind ik toch een nadeel dat mijn dochter boven les krijgt en ik voor te kijken ook met de gondel omhoog moet (maw, ik moet ook een pas kopen). Wij wisselen altijd af met skieen, de ene blijft bij de skiles en de andere gaat skieen. Bij Ehrwald en Niederau kan je zo op de piste en dat vind ik toch handiger!

iemand ideeen!?

Evelien op 30 jan. 2012 10:13

dit zou het kunnen zijn, het is wit:

null

Zul je idd aan Frankrijk moeten denken. Daar bevinden veel skidorpen zich op de berg. B.v. paradiski (La Plagne, les Arcs), trois vallees (val thorens) etc.

In Frankrijk heb je volop gebieden met ski-in/out mogelijkheden (VT, La Plagne, etc). Als ski-in/out een vereiste is, dan is Oostenrijk GEEN optie.

Als ski-in/out een vereiste is, dan is Oostenrijk GEEN optie.

CY325i op 30 jan. 2012 11:31

;) dan vermoed ik dat je niet zo bekend bent met Oostenrijk…

Je zou eventueel ook nog aan Ellmau kunnen denken. Daar ligt de skiklas ook beneden dacht ik.

@Cees: wat is jouw definitie van ski-in/out?

Obertauern!

Alle pistes liggen rondom het dorp, vrijwel elk hotel ligt aan de pistes, overal in het dorp kan je wel zo een piste op zonder eerst een lift te moeten nemen. Ongeveer 100km pistes en heel sneeuwzeker, vorig jaar op vele plaatsen groen, in Obertauern alles mooi wit.

@Cees: wat is jouw definitie van ski-in/out?

CY325i op 30 jan. 2012 11:38

ik denk dat jij bedoeld: 's morgens vanaf de voordeur appartement direct op de ski en 's avonds idem, dus geen andere vervoermiddelen nodig naar en van de piste…

Plaats een reactie