Skigebied waarvan je zo de piste oploopt zonder eerst gondel

Ik heb de beginpost nog eens gelezen en ik denk dat mijn bijdrage niet helemaal on-topic is.

Ik ga nu zo’n 5 jaar met het gezin naar Wagrain (Salzburgersportwelt). In Wagrain zelf is een peuterweide waar de 4-5 jarigen de beginselen van het skien kunnen leren. Wordt het iets te warm (dooi) e/o het nivo van het kind is licht gevorderd, dan ontkom je er niet aan om met de gondel naar boven te gaan. Dit laatste is geen probleem, omdat de ouders na het afleveren van de kids, aan hun eigen route kunnen beginnen.

http://boeken.chaletsplus.com/chaletsplus/accommodatie/am-do…

Denk dat het toch een ander appartement is, waarschijnlijk hier de goede
Link met plaatjes

Warth-Schröcken lijkt me handig met verblijf in Warth aan de piste.

Ski-in/out geen optie in Oostenrijk?
Gezwets uit de nekharen!
In de volgende plaatsen heb je veel hotels/appartementen waar dat wel kan:

Lech
Zürs
Stuben
St.Christoph
St.Anton
Ischgl
Gargellen
Warth
Obergurgl
Hochgurgl
Obertauern
Hinterglemm
Saalbach
Konigsleiten
Kühtai
Zauchensee
Tauplitzalm
Nassfeld

Je gaat de genoemde dorpen, op het gebied van ski-in/out, toch niet vergelijken met pakweg Val Thorens?

En denk nou niet dat ik een grote fan ben van de Franse gebieden. Ik ga namelijk het liefst naar Oostenrijk.

In La Plagne (Plagne Soleil) hadden we de piste letterlijk langs onze chalet liggen! 's morgens konden we dus gewoon direct beginnen met snowboarden. Briljant was me dat zeg!

Ik ski in Lech zo in en uit ons pension de piste op.
En zo zijn er nog veel meer huizen aldaar.

In burserberg dorpje in het brandnertal http://www.brandnertal.at heeft landal greenpark acc midden op de piste. Je kunt je dochter zien skien vanuit je app. Ook de les wordt daar gegeven, dus je hun haar volgen, zonder bij het klasje te gaan staan.

Thanks! Ik ga vanavond eens kijken. Al ligt mijn voorkeur nog steeds bij koningsleiten dankzij Cees.

evelien,
Ik kan het je alleen aan raden, om er eens na te kijken. Oke, landal is prijzig,maar de acc is echt top, met zwembad ed. En jij als niet skier, hoeft dan geen pas te kopen. En wanneer jou dochter zo ver is dat ze met de lift kan,dan kan ze tot een bepaalde leeftijd een gratis pas krijgen.Ik kan je ook nog een adres geven voor goedkopere ski/schoenen huur, aan de piste. En het gevied is sneeuw zeker, wij komen er al 32 jaar en we hebben altijd nog kunnen skien.
Mocht je meer informatie willen over dit gebied, en ik kan je helpen, dan lees ik het wel.

sorry, ik lees net dat je om en om skiet,je kunt daar ook een elternpas kopen, met z’n tween op 1 pas. een 6 dagen pas kost dit seizoen 169,–

Het voordeel daar is ,dat je ook evt nog samen kunt skien,als je dochter les heeft, omdat je toch af en tot weer voorbij komt.

Hinterglemm! de beginnersklasjes beginnen daar altijd onderaan!

Kals am Grossglockner :)

Fieberbrunn.

Als je in hotel fontana gaat zitten, direct aan de piste.
Vanuit het (gezellige) dorp rijdt de skibus naar de piste. Kinderweide op loopafstand, ook een paar depots voor spullen.
Met de kleine een middag naar het middenstation met de gondel is ook leuk. Spelen en sleeen goed mogelijk en je kijkt op een leuke piste uit.

Bieberwier en berwang.

Voor Konigsleiten heb ik qua appartement ook nog wel een aanrader: Voithofer. Je kijkt van je balkon zo op de oefenweide en voor degene die skiet…de skilift ligt op 3 minuutjes lopen.

Het appartement ligt op de plattegrond in Cees z’n link op nr. 80 (rechts aan de bovenkant van die Eberharter lift)

Je kunt echt werkelijk met een pot koffie op je balkon je dochter in de gaten houden…heel leuk om te zien !

Nog even voor mijn nieuwsgierigheid…je dochter is nu 3 en had vorig jaar al les ???

Inmiddels voor 2013 geboekt, en ja Konigsleiten. Vlakbij de kinderpiste dus ipv koffie met mijn vodka redbull op het balkon kan ik naar haar kijken! haha Ik heb alle andere suggesties voor 2014 opgeschreven en ga daar volgend jaar een keuze uitmaken.

Onze dochter is van juli 2008. Dus nu ruim 3,5. Vorig jaar (dus 2,5) heeft ze les in niederau gehad. Was een Miniclub vanaf 3 jaar. Maar omdat ze al heel goed praatte mocht ze al meedoen. Moet wel zeggen dat ze nog niet kunnen bochten maken en remmen. Ze glijden alleen maar. Ze heeft toen 2 dagen les gehad (uurtje) en de rest met papa en mama een beetje oefenen en spelen.

Dit jaar kon ze echt al bochtjes maken en de welbekende PIZZA.

In les deux alpes hebben ze ook onderaan de berg les.
Als je in vallee blance of tyrolof Le sherpa wilt verblijven is het op loop afstand. Ook hebben ze daar veel sleepliften om te oefenen.

Goede keus Evelien, ik had al het vermoeden dat dit het zou worden;)
Volgend jaar omstreeks 20 januari hopen we er ook weer te zitten in de schnupperwoche =(goedkoopste tarief)

Ja Cees, je had me overtuigd hoor! haha. Wij zitten er van 13 tot 19 januari. Het appartement was dan het goedkoopste. Niet aan de Dorfplaz uiteindelijk (appartement had teveel nadelen qua slaapgedeelte, woonkamer en een megahoogslaper voor onze dochter in de hal). Is uiteindelijk een heel mooi appartement geworden vlakbij castello. Particulier huis van Nederlanders met alles erop en eraan en 150mtr van de oefenpiste af. Misschien ken je het, het is het nieuwe appartementencomplex boven Rent a Ski 1600 van Novak.

Welke heb je geboekt Evelien ? En voor 2013 al…je bent er bijtijds bij ! Als jij de middagwacht wacht hebt kun je idd lekker met een borrel op het balkon, doe dan die vodka eens vervangen door Jagermeister ;-)

Leuk hoor om die kleintjes bezig te zien. En leuk dat ze al zo jong terecht kon. Mijn zoon kon destijds ook met 3 terecht omdat hij al zindelijk was. Met luiers nog om deden ze het niet.

Dit jaar ga je niet ? Of ben je al geweest ?

Te laat…heb inmiddels gelezen waar je zit ;-)

Ik ben net terug! We zijn vorige week naar het Zillertal geweest voor een week. En ja, ik boek meestal direct als ik weer thuis kom haha, dan kan alvast de voorpret weer beginnen!

Vanavond in ieder geval weer indoortrainen.

Volgend jaar laatste keer buiten seizoen. in 2014 gaan we weer met vrienden die nu al twee jaar aan het hoogseizoen vastzitten

Zo…jij plant graag vooraf zo te lezen hahaha. Wij boeken trouwens meestal ook ter plekke weer meteen hetzelfde appartement voor het volgende jaar. Maar voor 2014 zijn we er nog niet uit hoor ;-)

Jammer he, dat je op een gegeven moment niet meer buiten de vakanties kunt. Maar ja, tis niet anders.

Konigsleiten is echt een leuk dorp/gebied hoor. 3 jaar met veel plezier geweest.

Ja Cees, je had me overtuigd hoor! haha. Wij zitten er van 13 tot 19 januari. Het appartement was dan het goedkoopste. Niet aan de Dorfplaz uiteindelijk (appartement had teveel nadelen qua slaapgedeelte, woonkamer en een megahoogslaper voor onze dochter in de hal). Is uiteindelijk een heel mooi appartement geworden vlakbij castello. Particulier huis van Nederlanders met alles erop en eraan en 150mtr van de oefenpiste af. Misschien ken je het, het is het nieuwe appartementencomplex boven Rent a Ski 1600 van Novak.

Evelien op 1 feb. 2012 11:43

wij zitten er die week of een week later, dat gaan we as maart als we er weer zijn vastleggen en na beraad met onze schoonkinderen, met schoolvakanties hebben we de eerste 4 jaar in ieder geval nog niet te maken…
bij Novak heb ik wel eine Ahnung…

jazeker jammer. Vorig jaar zijn we wel in de voorjaarsvakantie geweest vanwege de kinderen van mijn vriendin. Maar ja nu het nog kan… En ik snak nu eens om met ze drieen te gaan. Altijd met andere mensen geweest en wil nu wel eens rust! haha

Ik ben in maart 3 dagen met mijn werk in Konigsleiten wezen skieen. Ik vond het een erg leuk dorp. Ik heb niet echt op de oefenpiste gelet. Mijn collega’s hebben daar wel les gehad. Wij zaten toen in een hotel in Gerlos maar vanwege betere sneeuw met de bus naar Konigsleiten dus geweest.

@ Cees, ik ben jaloers hoor dat jij 2x gaat!

Dat zie ja daar idd vaker dat bij slechtere omstandigheden busladingen vol mensen uit lager gelegen dorpen naar Konigsleiten komen.

Het heeft voor- en nadelen met meerdere mensen op wintersport. Voor de gezelligheid is het wel leuk met meerdere personen te gaan, maar wij gaan ook meestal met z’n drietjes. Dan kun je boeken wat en wanneer je wil, iedereen loopt meestal zo lang te dralen wel/niet mee…pffff.

Nee hoor, gaan vaak lekker nog even apres-skien (zoon is bijna 14 dus gaat gewoon mee) en dan vermaken we ons prima met z’n tweetjes/drietjes en meestal heb je toch wel een praatje met andere mensen.

@ Cees, ik ben jaloers hoor dat jij 2x gaat!

Evelien op 1 feb. 2012 12:03

jij bent nog jong!, mijn vrouw en ik hebben onze eerste skiles gehad in 1977 in Gaschurn, we waren gelijk verliefd,
maar ja toen… er kwamen 3 kinderen, een baan met te weinig wintersportinkomsten, dus toen zijn we 30 jaar lang niet meer geweest (kwam gewoon niet ter sprake), eerst 2007 naar Koenigsleiten en vanaf die tijd elk jaar, eerst alleen met onze 3 kinderen en een hond, en de jaren daarna ook met de schoonkinderen die zich in die jaren aandienden en die nu allemaal beter skiën als de ouders!, en nu de volgende fase met kleinkinderen…dus vooruitlopend lees ik ook al mee met de topics over kleine kinderen die skiën leren, vandaar dat ik jou daar ook tegenkwam ;)

https://www.wintersport.nl/forum/topic/52003

de eene kleindochter

Gerlos heeft ook een kinderweide in het dorp!!

Haha Cees, dat is waar. Ik ging vroeger altijd alleen met mijn vader (en ooms en neven). Mijn moeder vond het koud en mijn broer had al helemaal geen intresse. Zo konden de kosten toch een beetje gedrukt worden. Gelukkig is mijn vriend ook vanaf kleins af aan wezen skieen dus toen ik hem heb leren kennen gingen we al vrij vlot met ze tweeen. Ik hoop dat mijn dochter ook zo een wintersportfanaat wordt als ons!

tja 1977, toen waren mijn ouders net getrouwd en lag ik geloof ik nog geeneens in de planning! haha

Wat een leuke foto zeg!

Plaats een reactie