Huis/appartement huren voor langere tijd

Ik vroeg mij af of mensen ervaring hebben met het huren van een huisje/appartement in een wintersportgebied of rondom voor een langere periode, 1/2 maanden of iets dergelijks. Het is dan de bedoeling om een deel werken op afstand en vrij te nemen op mooie dagen om te kunnen skiën.

Groeten

Bastiaan

Hi Bastiaan,

Leuk dat je dat gaat doen en ik zou het zeker aanraden! Wij zijn afgelopen winter 3 maanden in Oostenrijk geweest voor te skiën en hebben daarbij in 5 verschillende appartementen gezeten. Januari en maart een hele maand op 1 plek, februari opgeknipt in 3 verschillende plekken.
Ons initiële plan was om 1 appartement te boeken voor 3 maanden maar die zoektocht was onmogelijk. Alle verhuurders hebben normaliter terugkomende klanten en willen dus niet een heel seizoen aan 1 persoon verhuren om vervolgens het seizoen erna hun vaste klanten kwijt te zijn. Uiteindelijk heb ik na zeer veel aanvragen besloten om de verblijven maar op te knippen, met name februari is namelijk lastig om aaneengesloten te boeken (tenzij je niet dichtbij/ in ski plaatsen wil verblijven).
Uiteindelijk waren we hier overigens erg blij mee, af en toe wisseling van omgeving is heerlijk en je kunt weer nieuwe skigebieden ontdekken.

Welk land/ regio en skipasverbond zat je aan te denken?

Hi Bastiaan,

Leuk dat je dat gaat doen en ik zou het zeker aanraden! Wij zijn afgelopen winter 3 maanden in Oostenrijk geweest voor te skiën en hebben daarbij in 5 verschillende appartementen gezeten. Januari en maart een hele maand op 1 plek, februari opgeknipt in 3 verschillende plekken.
Ons initiële plan was om 1 appartement te boeken voor 3 maanden maar die zoektocht was onmogelijk. Alle verhuurders hebben normaliter terugkomende klanten en willen dus niet een heel seizoen aan 1 persoon verhuren om vervolgens het seizoen erna hun vaste klanten kwijt te zijn. Uiteindelijk heb ik na zeer veel aanvragen besloten om de verblijven maar op te knippen, met name februari is namelijk lastig om aaneengesloten te boeken (tenzij je niet dichtbij/ in ski plaatsen wil verblijven).
Uiteindelijk waren we hier overigens erg blij mee, af en toe wisseling van omgeving is heerlijk en je kunt weer nieuwe skigebieden ontdekken.

Welk land/ regio en skipasverbond zat je aan te denken?

Amelm op 29 mei 2022 14:12

Hoi Amelm,

Bedankt voor je bericht, en excuses voor mijn late reactie

Leuk om te zien hoe jij het hebt aangepakt. Ik zal te denken aan een salburgersuperski kaart. Ik heb zelf 1 seizoen les gegeven in obertaueren en wilde daar in de omgeving iets huren en dan af en toe wat skiles geven naast het werken. Ben jij ook in deze regio geweest?

Hoe je het nu geformuleerd hebt lijkt het alsof je 3 maanden hebt zitten skiën :P. Heb je ook nog gewerkt?
Drie maanden trouwens wat ontzettend vet zeg, voor mij gaat het iets korter worden maar klinkt alsof jullie een tof avontuur hebben gehad.

Groeten Bastiaan

Hoe je het nu geformuleerd hebt lijkt het alsof je 3 maanden hebt zitten skiën :P. Heb je ook nog gewerkt?
Drie maanden trouwens wat ontzettend vet zeg, voor mij gaat het iets korter worden maar klinkt alsof jullie een tof avontuur hebben gehad.

Groeten Bastiaan

bastiaanw op 29 jul 2022 10:54

De formulering klopt helemaal, 3 maanden lang wezen skiën😉

Hieronder kun je de verslagen en achtergrond info lezen, Obertauern staat ook een verslag van op (ergens op het eind).
https://www.wintersport.nl/forum/topic/526680

Mocht je die hoek willen zitten dan zou ik je adviseren om bv in Radstadt te gaan zitten, dan kun je mega veel plekken binnen 20-30 min bezoeken (Zauchensee/sportwelt, 4-berge skischakel, hochkönig, gasteinertal etc). Obertauern ligt toch een stuk meer afgelegen.

Radstadt is wel een goede tip als je wat wil variëren van gebied. Afgelopen winter ben ik er vanuit Dienten ook een weekje naartoe geweest (http://www.untersulzberghof.at/impressum/). Als je 's ochtends moet werken, dan kun je 's middags altijd nog in het gebied van Radstadt-Altenmarkt terecht. Zelfs om vier uur waren de pistes daar heel goed, maar het is wel een heel klein gebiedje.

Ik zou als ik zes tot acht weken zou gaan overigens wel een paar keer van gebied wisselen. Telkens twee weken en dan weer door. Dan kun je echt veel gebieden ontdekken.
Mocht je het tweede deel van januari een paar weken in Hochkonig willen skiën, dan weet ik nog wel een leuke plek ;-). De bus stopt bij ons voor de deur en je kan terug naar huis skiën.
Zelf doe ik mijn werk ook vanuit daar. 's Ochtends skiën. In de lift omhoog soms wat bellen of mailen en 's middags (als het moet) of (mijn voorkeur) 's avonds achter de computer.

Peter Pos

Bedankt voor de tips allebei. Amelm, mijn hemel wat een avontuur zeg in je reisverslag. Dat krippenstein lijkt me echt geweldig na een dump met een gids. Ik heb geen idee wat ik zelf precies ga doen maar bedankt voor de inspriatie.
Amelm mocht je ooit in de buurt van t mooie dorpje nunhem komen kom maar langs ben toch wel benieuwd naar alle verhalen die je hebt meegemaakt op die trip :P

Groeten,

Bastiaan

Plaats een reactie