skigebied in kom

Voor de voorjaarsvakantie 2023 ben ik nu druk op zoek naar een leuk gebied. Vorig jaar zijn we in wat ik vind een prachtig gebied terecht gekomen. Dit was in de Wildkogel, hier waren de meeste pistes in een kom te vinden. Voordeel hiervan vond ik dat je elkaar in 10 minuten weer had gevonden. Lekker veel overzicht dat is met 3 kids wel lekker. Jammer genoeg lijkt hel hele dorp en omgeving volgeboekt. Mijn vraag is dus eigenlijk of er meer gebieden zijn zoals Wildkogel? Iets kleiner gebied is niet erg, er moet wel wat variatie zijn, een subgebiedje met 10 km spreekt ons dus niet aan.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 jun 2022 08:13

Hochfugen wellicht interessant? Wil je dan wat anders steek je door naar Kaltenbach.

*bericht bewerkt door moderator (Rene) op 06 jun 2022 12:42

Obertauern ligt ook in een kom. 10 minuten zal niet altijd haalbaar zijn.

Steinplatte (Waidring/Reit im Winkel) en Lofer zijn ook heel geschikt.
Diedamskopf in Schoppernau en Gargellen kwalificeren zich ook.
Kuhtai, Obertauern en Hochfügen ski je allemaal rondom het dorp/station, en ben je vrij vlot weer op een centraal punt. Zauchensee heeft dat ook, maar verbindt je ook snel met de rest van het gebied.

Flaine ligt ook in een kom. Hoog en sneeuwzeker. Veel gemakkelijke blauwe pistes. Geen authentiek dorp, typisch lelijk Frans betonnen skidorp. Maar wel weer ski in-ski out. En als je wilt kun je in het gebied Le Grand Massif ook oversteken naar Samoëns, Morillon of Les Carroz voor een leuke tocht. Rijdt vanuit Nederland ook vrij goed aan.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Mooi skigebied in een kom van ongeveer dezelfde grootte als Wildkogel, maar relatief onbekend bij Nederlanders: Hinterstoder!

Alpe d’Huez! heel veel pistes rond en boven het dorp. Door de hoogte erg sneeuwzeker. Veel variatie in pistes. Rond het dorp zelf denk ik 100km aan pistes, ga je verder het gebied in dan heb je totaal 250km aan pistes. Het dorp is ook een stuk minder lelijk dan bijvoorbeeld Flaine, al is Flaine ook een heerlijk skigebied.

Born to Ride

Niet in een kom , maar net andersom, alles bij elkaar op 1 platte heuvel, bijeenkomst aan “de klok”…Kronplatz.😎

Born to run. B.S.

Het Franse deel van Espace San Bernardo (La Rosière dus) is ook compact en erg sneeuwzeker. Als je oversteekt naar Italië heb je een behoorlijk groot gebied.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Veel van de genoemde Franse opties hebben het nadeel dat er nog veel afslagen mogelijk zijn en je alsnog ergens verkeerd kan staan.

Betere keuzes zijn dan bijvoorbeeld St. François Longchamps, La Norma en Valfrejus.

Seiser Alm heeft mij afgelopen winter positief verrast!
Leuk filmpje op deze site.

bedankt voor alle reacties!! Ik ga alle opties eens bekijken

Ben er geweest tijdens een voorjaarsvakantie en wat een hel is zo’n kom!
Iedereen die bij dezelfde hut eet en met dezelfde liften er weer uit wil 🤨

Disturbing the peace since 1975

nogmaals bedankt, alle opties aandachtig bekeken.
Maar toen vond ik een hele leuke aanbieding op de Katschberghöhe.
Hier zal ons gezin zich dus proberen te vermaken in 2023.

Dat gaat zeker goedkomen. Ook een leuk gebied, en voldoende overzichtelijk.

Kijk ook zeker eens naar Scuol, een leuk familiegebied met een centrale kom. Zal net iets groter aanvoelen dan Wildkogel en voor Zwitserse normen betaalbaar.

Owww ik was te laat…zal mijn reactie maar laten staan want Scuol past (volgens mij) beter bij je wensen dan Katschberg. Maar een mooie deal heeft natuurlijk ook zijn voordelen… ;) Veel plezierrrr

Les menuires la Croisette is in een kom met terrassen en overdekt winkelcentrum .
Is onderdeel van trois vallee . Maar je kan kleiner gebied skipas kopen .

Kijk ook eens naar Hochzeiger, heel overzichtelijk en alles komt in een afdaling bij elkaar uit.

Sonnenkopf - Vorarlberg kan ook een goede optie zijn.

How snow can you go?

De reden die jij hier noemt is de reden dat mijn ouders ooit hun aankoop deden.

Skigebied La Norma in Frankrijk. Je komt met iedere piste weer in het dorp uit en hebt nooit een verbindingslift nodig. Een auto vrij dorp en er zijn Nederlandse sprekende skileraren.

Verder prijstechnisch goed.

Met skiën kom je echt tot rust.

Zauchensee!

Hup Willem II

Mooi skigebied in een kom van ongeveer dezelfde grootte als Wildkogel, maar relatief onbekend bij Nederlanders: Hinterstoder!

paolie op 06 jun 2022 22:09

Eens, goed aan te rijden en de uitzichten zijn fantastisch. In het weekend wel druk bij de dallift.

Plaats een reactie