Lens replacement Oakley flight deck XM

Hé snowheads,

Ik zit met een klein dilemma en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, hoe meer ik op internet zoek hoe minder juiste antwoorden ik vind. Dus ik hoop dat iemand hier mij wel hetgeen kan leveren wat ik zoek.

Het zit zo, ik bezit de Oakley flight deck XM en heb hierbij 2 lenzen in bezit.

  • PRIZM™ Snow Sapphire Iridium
  • PRIZM™ Snow Rose

Nu ben ik redelijk happy met deze set lenzen, maar zodra je echt in slecht weer terecht komt en het donker wordt dan laten beide lenzen mij in de steek.
Daarom ben ik op internet gaan zoeken en toen kwam ik nog 2 andere lichtere lenzen tegen dan de ‘‘Rose’’ variant en dat zijn deze;

  • PRIZM™ Snow HI Pink Iridium
  • PRIZM™ Snow Clear

Zoals je op deze 2 foto’s kunt zien zit er verschil tussen en zou je zeggen dat de ‘‘Clear’’ versie de lens is die het meeste zou moeten laten zien bij slecht/zeer slecht weer.
Maar in reviews en op andere sites zijn de meningen weer flink verdeeld over deze lens…

null
null

Wie heeft er ervaring met 1 van deze 2 lenzen en kan mij het juiste advies geven voor de beste optie als vervanging van mijn ‘‘Rose’’ lens?

Die clear is voor nachtski. Voor slecht weer neem je beter die pink.

Bla, bla, bla.

Die clear is voor nachtski. Voor slecht weer neem je beter die pink.

bartvwg op 16 jan 2023 17:32

De Prizm Clear is niet volledig transparant, maar heeft nog een heel klein beetje een roze gloed voor meer contrast in echt slechte omstandigheden.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik overweeg hem ook.
Ik heb nu de Black en de Rose en ben het met Leonard eens dat de Rose bij echt slecht weer niet voldoet. De Pink zit denk ik te dicht bij de Rose, dus als ik er nog een lens bij neem, moet hij ook echt een meerwaarde hebben t.o.v. de Rose.

Annoying skiers since 2003

De Hi pink werk goed bij echt slecht weer, maar als de zon erdoor komt vind ik hem veel te licht.
Ik heb zelf de Rose en Hi pink, voor zon dagen de Black iridium.
Die Clear ken ik niet.

Ik heb de Hi Pink Iridium. Prima lens voor omstandigheden met slecht zicht. Ook uitstekend voor avondskiën.

Alleen als het donker wordt zou je beter af zijn met geen skibril of een neutrale lens.

Die nieuwe variant ken ik niet.

Bedenk wel dat je vaak de gehele dag met 1 lens skiet. De Hi Pink werkt ook nog afdoende als de zon even gaat schijnen. Natuurlijk zijn dan de Sapphire en Black iridium weer fijner, maar liever een lens die teveel licht doorlaat, dan te weinig.

Die clear is voor nachtski. Voor slecht weer neem je beter die pink.

bartvwg op 16 jan 2023 17:32

De Prizm Clear is niet volledig transparant, maar heeft nog een heel klein beetje een roze gloed voor meer contrast in echt slechte omstandigheden.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik overweeg hem ook.
Ik heb nu de Black en de Rose en ben het met Leonard eens dat de Rose bij echt slecht weer niet voldoet. De Pink zit denk ik te dicht bij de Rose, dus als ik er nog een lens bij neem, moet hij ook echt een meerwaarde hebben t.o.v. de Rose.

sterko op 16 jan 2023 18:12

De Hi Pink zit niet dichtbij de Rose. De Rose vind ik eigenlijk een volstrekt onnodige variant. Die is eigenlijk altijd niet wat je wil.

Ik heb de hipink voor je, voor 50 euro kan je hem overnemen.
Mijn ogen kunnen helaas niet met die bril overweg. Heb een alpine met blauwe basis genomen dat werkt voor mijn ogen beter.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Ik heb de Persimmon voor slechtere weersomstandigheden. Nog niet vaak hoeven gebruiken maar de paar keer dat die nodig was beviel dat zeer goed.

Ah bedankt voor alle input, hier heb ik iets aan.
Verder zeer tevreden met de Oakley, laat me nooit in de steek en raad ik echt iedereen aan.
@MountainHugger
PB!

Ik heb de Persimmon voor slechtere weersomstandigheden. Nog niet vaak hoeven gebruiken maar de paar keer dat die nodig was beviel dat zeer goed.

Pistenbully123 op 16 jan 2023 19:23

Hoe geel is deze?
Ik twijfel tussen die en de clear prism.
Geeft de clear prism ook nog extra contrast?
Vind bij bewolkt weer of mist een skibril (of uberhaubt een bril) snel storend en ben geneigd om hem af te zetten.

Ik heb nu dezelfde als Leonard heeft.

Ik heb de black en roze.
Black ideaal voor heel veel zon.

De rose is al heel goed voor meer bewolkte dagen en met af en toe een beetje zon lukt dit ook zeker.
Maar voor heel donkere dagen mag het lichter. Daarom heb ik mij de Hi Pink bijgekocht.
Ik heb het nog niet kunnen testen.

Ik heb mij een hard case gekocht waarin ik mijn lenzen kan meenemen in mijn rugzak. Dan kan ik altijd wisselen, moest het nodig zijn.

Ik ga komend weekend naar Oostenrijk en weersverwachtingen vragen om een goede bril. Ik zit dus ook te kijken naar de prizm hi-pink (of de prizm persimmon) voor mijn flight deck xm. Heb nu alleen de groene jade iridium, adcht destijds die extra lens koop ik wel een keer als het nodig is. Ik struin vandaag het internet af, maar kom nergens deze losse lens tegen (althans geen nederlandse sites). Alleen maar complete brillen. Heeft iemand een tip waar deze nog te vinden is in NL? Of is de kans groot dat ik deze in een oostenrijkse winkel tegen kom?

Ik ga komend weekend naar Oostenrijk en weersverwachtingen vragen om een goede bril. Ik zit dus ook te kijken naar de prizm hi-pink (of de prizm persimmon) voor mijn flight deck xm. Heb nu alleen de groene jade iridium, adcht destijds die extra lens koop ik wel een keer als het nodig is. Ik struin vandaag het internet af, maar kom nergens deze losse lens tegen (althans geen nederlandse sites). Alleen maar complete brillen. Heeft iemand een tip waar deze nog te vinden is in NL? Of is de kans groot dat ik deze in een oostenrijkse winkel tegen kom?

HJB.nl op 01 feb 2023 15:01

sportbrillenshop.nl heeft ze

Ik ga komend weekend naar Oostenrijk en weersverwachtingen vragen om een goede bril. Ik zit dus ook te kijken naar de prizm hi-pink (of de prizm persimmon) voor mijn flight deck xm. Heb nu alleen de groene jade iridium, adcht destijds die extra lens koop ik wel een keer als het nodig is. Ik struin vandaag het internet af, maar kom nergens deze losse lens tegen (althans geen nederlandse sites). Alleen maar complete brillen. Heeft iemand een tip waar deze nog te vinden is in NL? Of is de kans groot dat ik deze in een oostenrijkse winkel tegen kom?

HJB.nl op 01 feb 2023 15:01

sportbrillenshop.nl heeft ze

DaphneK op 01 feb 2023 15:15

Niet voor de xm helaas. Ik ben ook opzoek.

Zo 123 weet ik niet waar de lens beschikbaar is in Nederland, maar voor mijn vriendin heb ik een extra lens gekocht op Varuste.net
Maar die levering zal hier niet voor het weekend zijn.

Stel je kan een complete bril voor goedkope prijs krijgen is dat wellicht een optie en daarna maar weer iets verkopen, of een andere goggle met een cat5 lens voor goede prijs…

Edit.
Ikzelf kon gelukkig een lens overnemen van mede forum lid!

Maar hier is de flight deck M lens wel beschikbaar: (verzending duurt wel weekje) https://varuste.net/en/p75037/oakley-flight-deck-m-replaceme…

*bericht bewerkt door Leonard op 01 feb 2023 18:27

xspo kan je nog proberen! Komt uit DUI, maar hebben wel veel

Varuste.net had ik inderdaad ook gezien, maar dat gaat niet mee rop tijd zijn. Ik ga in oostenrijk kijken of ze m hebben en anders bestel ik hem daar alsnog, maar dan is het voor de volgende keer.

Bla, bla, bla.

Voor wie nog zoekt. Bij Valruste zijn de high pink weer leverbaar. Kijk even via verschillende internet servers. Ene kreeg ik 10% andere 15%korting. Nu 88 inc verzenden betaald.

Bij jumbo is er een met frame (knalroze) leverbaar voor 126 euro.

Plaats een reactie