Short ski

Eigenlijk wil ik volgende week vanaf woensdag 8 tot zondag 12, even gauw goedkoop op wintersport met mijn vriendin. Dit is een extra vakantie dus het liefst goedkoop en dichtbij, maar wel enigszins een uitdagend gebied. Waar moet ik zijn en welke accomodatie…help wanted!

“Wintersport” en “goedkoop” en zijn twee woorden die ik niet in één zin krijg, tenzij er het woordje “niet” bij mag.

Dichtbij is ook zo relatief natuurlijk. Wat bedoel je met dichtbij? De Ardennen? Winterberg? Alpen? De Sierra Nevada?
Met een pakketreis kan je een slaapbus nemen en dan is de afstand wat minder een probleem, want zeker met de wagen slokt de reis anders erg veel tijd op. Of je kan het vliegtuig nemen naar Innsbrück en ter plekke skiën, maar dan zit ik weer bij mijn eerste opmerking.

wintersport en goedkoop passen niet echt bij elkaar dat klopt. Maar een relatief goedkope accommodatie op een redelijke afstand met een redelijk uitdagend gebied.
Winterberg valt niet in de categorie uitdagend, net als Tsjechië, Klein Waltsertal is nog wel uitdagend genoeg voor een paar dagen. Die afstand is ook goed te doen met een auto. Busreizen doen we niet, want duurt langer dan dat ik met de lease auto van deur naar deur kan doen…
(Ardennen zie ik trouwens niet als skigebied max 2.3km aan piste per gebiedje, met 1 lift??)

Allemaal relatief uiteraard, ma ge kunt mogelijks 3TalerPass uitproberen.
Kan je wintersporten in verschillende gebieden…

Verblijf zoeken in buurt van Au, zodat je slechts korte verplaatsingen moet doen (is effectief een dorp ;-)

Wat heb je zelf al opgezocht en gevonden? Kwestie van dubbel werk te besparen.
En die “woensdag 8 tot zondag 12”, doel je daarmee op woe 8/2 en zondag 12/2 (= binnen twee weken)? Of nog iets anders?

Het is o zo hard genieten.

Ik ben net thuis gekomen van een short ski in Ehrwald. 2 dagen gesnowboard. Is het gebied uitdagend? Nee dat denk ik niet. Is het afwisselend genoeg, ja dat denk ik wel. Zaten in een goed hotel met wellness. Geboekt via Sunweb van donderdag t/m zondag incl skipas en halfpension voor 500€ pp.

Plaats een reactie