Gebied voor 4 ervaren en 2 beginnende skiërs

Met een groepje van 4 mannen en 2 vrouwen van rond de 30 jaar oud willen we 4 dagen gaan skiën, kinderen blijven thuis :) We willen gaan van 30 januari tot 3 februari, dus buiten de vakanties.

De mannen zijn allemaal ervaren skiërs maar zijn tevreden met rode pistes, dat is uitdagend genoeg. De dames hebben weinig ervaring. We zoeken een gebied waar we ons allemaal goed kunnen vermaken, dames zullen dan op de blauwe pistes blijven. Wel leuk om samen te eten op de piste enz, dus het zou mooi zijn als het gebied een goede mix heeft voor beginners en gevorderden waar je elkaar wel weer makkelijk kan opzoeken.

Ik ben al flink aan het zoeken geweest, maar hoor graag de tip voor een gebied en welk dorp dan het beste zou passen. Mag zowel Frankrijk als Oostenrijk zijn, aangezien we maar 4 dagen gaan liefst max 10 á 11 uur rijden vanuit midden van NL. O ja, we houden van een drankje, maar we zoeken niet per se een feestdorp.

Benieuwd naar jullie tips!

*bericht bewerkt door Rbru op 26 aug 2023 09:26

Fiss !

Morzine in de pds

Hochfugen, maar je zou ook Spyndleruv Mlyn in Tsjechië kunnen overwegen. Ook 9 uur rijden, en voor 4 dagen prima om een kleiner gebied te hebben.

Voor die vier dagen vermaak je je overal wel. Kleinwalsertal is prima, net als Lermoos, Berwang, Mellau/Damüls, Warth, Montafon. Naar de gebieden rondom de Mont Blanc rijdt je over de Franse peage ook snel naar toe. St. Gervais en Combloux zijn makkelijk te bereiken (10 min van de snelweg af), Samoens en Morillon ook maar een kwartier. La Clusaz en Le Grand Bornand vind ik de moeite, net als de dorpen in PDS. Les Saisies is mooi voor de beginners maar de gevorderden vinden meer uitdaging rondom Praz sur Arly, precies aan de andere kant. Plus dat is een eind binnendoor kachelen.

Nadeel van PDS vind ik wel dat de afstanden vrij groot zijn, waardoor elkaar opzoeken wel wat lastiger is. In Montafon ook wat minder handig als jullie bijvoorbeeld wel de oversteek maken naar Nova en zij aan de Hochjoch kant zitten. Kost namelijk best veel tijd om weer terug te komen. Of in het midden in St. Gallenkirch gaan zitten en per dag een kant afspreken.
Mellau/Damüls, Warth en Hochfügen vind ik daarin wat handiger.

Grossarl lijkt mij een prima optie. Groot genoeg voor 4 dagen, maar compact, zodat je elkaar ook af en toe tegen komt. Leuke hutten op de pistes en beneden bij de gondel een prima apresskitent die gezellig druk is. En bovenal heel betaalbare accommodatie.

De periode die je beschrijft en het gezelschap kun je in bijna elk middelgroot en groot skigebied goed terecht.

Voor een wat kortere periode kan het de overweging zijn om Garmisch-Classic, Zugspitz arena of Kleinwalsertal te doen aangezien dit allemaal vanaf Utrecht in circa 8 uur aan te rijden is.

Ik had dezelfde vraag, 4 ervaren, 1 beginner en wij hebben Portes du Soleil geboekt. Daar kan iedereen volstrekt terecht.

We hebben uiteindelijke voor een leuke accommodatie in het centrum van Ellmau gekozen. Ook relatief dichtbij, leuk voor beginners en gevorderden voor zover ik kan overzien. We kunnen nog annuleren tot 31-12 dus als jullie denken dat ik een foute keuze heb gemaakt hoor ik het graag 😉

Ervaringen en tips van harte welkom, ik ben benieuwd!

*bericht bewerkt door Rbru op 17 sep 2023 14:48

Prima keuze.

Genoeg mogelijkheden daar.
En er zijn zoveel hutjes om te eten dat je elkaar overal wel kunt tegenkomen om te gaan lunchen.
Lekker veel blauw en rood.

En misschien toch nog even de zwarte pistes op de hohe salve meepakken….

Totales Vollidiot

Plaats een reactie