Wandeltocht (2 dagen): Drei Zinnen of Watzmann

Beste wintersporters (en bergwandelaars?),

Binnen 2 weken, vertrek ik naar Italië (stedentocht). Onderweg naar de eerste steden, ben ik van plan om een korte wandeltocht in te plannen. In eerste instantie was ik van plan om de Watzmann te beklimmen, maar toen dacht ik dat de Dolomieten misschien meer de moeite waard zouden kunnen zijn (meer in het bijzonder de Drei Zinnen). De Dolomieten zijn me onbekend.

Helpt iemand me uit mijn dilemma :)

Bij voorbaat dank

*bericht bewerkt door MontDolent op 02 sep 2023 16:12

Beetje rare vraag maar al je de Watzmann ( toch de berg in Duitsland hè) wil bewandelen en dit één van je doelen is moet je dat vooral doen.
Tuurlijk zijn de Dolomieten ook de moeite. Net zoals zoveel andere plaatsen in de bergen.
Zoek je rust, mooie uitzichten, etc. dan maakt het toch niet zoveel uit waar je gaat? 🤔
Tenzij je, en alle begrip daardoor, een lijstje bergen wil afvinken. 😉

Bla, bla, bla.

Drei zinnen zijn fantastisch. Echt heel mooi qua wandelen, buiten de drukste periodes om tenminste!

Totales Vollidiot

Drei Zinnen zijn wel altijd enorm druk. Als je die wilt beklimmen zul je daar wellicht wat minder last van hebben, maar het ‘rondje’ eromheen is bedrijvig. Er zijn mooiere en rustigere wandelingen in de Dolomieten.

Mr. Slow

Dank voor de antwoorden. Het zal uiteindelijk de Watzmann worden. Massatoerisme is niet zo fijn…

Plaats een reactie