Wie heeft voor ons de gouden tip?

Hoi,

Volgend jaar willen we de 3e of 4e week van januari weer met ons 6en skiën. Twee zijn gevorderde skiërs, twee houden vooral van blauwe pistes, één is een beginner en de laatste houdt van wandelen.
Alle 6 houden we ook van gezellige après ski.
Vorig jaar zijn we in Saalbach geweest. Après ski prima, maar het skigebied viel ons een beetje tegen. ‘S Middags werden de pistes snel minder, papsneeuw.

Wat we zoeken is een sneeuwzeker skigebied, met mooie blauwe & rode pistes. Waar je mooi kunt wandelen en een gezellige après ski is.

Ben benieuwd naar jullie tips!

Groetjes

*bericht bewerkt door Jeannine op 21 sep 2023 00:09

Combi van Ischgl met Galtür? Of Sölden gecombineerd met de hoogteplateaus van Vent, Gries en Niederthai?
Schladming/Ramsau am Dachstein als het wat meer Duits-georiënteerd mag zijn? Of juist Gerlos voor de Nederlandse hoempapa?

Kijk eens naar obertauern!

Konigsleiten, gerlosplatte voor de beginners, zeer groot gebied voor de gevorderden en heel veel wandel gebied, sneeuw zeker en overal apres ski mogelijk. https://www.wintersport.nl/skigebieden/zillertalarena… voor meer info

De gouden tip is Kronplatz. De max hoogte is 2275m, niet zo heel hoog, maar dat is net misleidend want zowat alles begint bovenin. Je kan dus gerust een ganse reeks pistes doen boven de 1800m als het wat minder wordt. 100% besneeuwd ook en perfecte piste-preparatie.

Voor beginners en licht gevorderden een droomgebied, heel veel gemakkelijk blauwe pistes. Ook gevorderden kunnen best wat toeren met paar uitdagende zwarte pistes.

Heel veel Apres ski mogelijkheden (de K1 in Reischach is een bekende). Wandelaars hebben veel mogelijkheden in het (veel lager gelegen) dal.

Wij skiën al jaren in januari ! Papsneeuw in midden/eind januari nooit meegemaakt. Ook niet in Altenmarkt Flachau. Wil goede sneeuw en zeker geen papsneeuw ga dan naar Lapland. Dan moet je wel toe geven op Apres Ski. Maar een huskytocht vergoed veel. En zelf alcohol meenemen.

Wij skiën al jaren in januari ! Papsneeuw in midden/eind januari nooit meegemaakt. Ook niet in Altenmarkt Flachau. Wil goede sneeuw en zeker geen papsneeuw ga dan naar Lapland. Dan moet je wel toe geven op Apres Ski. Maar een huskytocht vergoed veel. En zelf alcohol meenemen.

Game op 25 sep 2023 13:39

In lager gelegen gebieden met veel zuid hellingen heb je zeker wel kans op papsneeuw. Dit jaar was het ook heel slecht. Ik was toevallig ook in Saalbach en was niet denderend smiddags in januari. Komt mss ook door de hoeveelheid mensen die er al over heen gaan. En veel pistes liggen in de zon dus echt pap sneeuw was het zeker.

Ik ga zelf vaak naar Zwitserland, naar hoger gelegen gebieden. Hier heb je beduidend minder papsneeuw dan in lager gelegen gebieden, zoals bijvoorbeeld Saalbach. In Zwitserland kan je ook vaak goed wandelen en heb je leuke dorpjes en goed eten. Het is wel redelijk aan de prijs, maar dat vind ik zelf geen probleem. apres ski is vaak wel wat minder, zeker als je van Nederlandse hoempapa houdt. Goede wijntjes drinken kan je wel vaak goed.

Ik ben zelf ook in Zweden geweest, in Åre, meerdere keren. Hier heb je ook niet echt papsneeuw omdat het zo noordelijk is, zoals Game ook aangeeft. Hier heb je ook véél meer dan alleen skiën, zoals wandelen, en met husky’s op pad etc, rendieren noem maar op. En kans op noorderlicht. Leuke ervaring. Enige nadeel is dat het in januari heel donker is (ligt heel ver noordelijk) dus de zon pas laat op komt en vroeg onder gaat. In maart is t al beter.

Verder natuurlijk standaard hooggelegen gebieden, zoals Sankt Anton, sölden, Lech etc

*bericht bewerkt door DaphneK op 25 sep 2023 13:55

Ik heb niet de gouden tip anders dan hier al vermeldt, maar papsneeuw in Januari??? Ik heb het nog nooit gehad b.v afgelopen 10 jaar Flachau week 2 . Misschien eens met Pasen als deze wat later valt naar een lager gelegen gebied voor echte papsneeuw ervaring.

Fiss !

Kijk eens naar obertauern!

Alex0 op 21 sep 2023 08:28

Dank je wel! Gebeid ziet er prima uit. Uit recensies op deze website lees ik dat er veel Duitsers komen en er bijna geen Nederlanders zijn. Hoe is dan de après ski? Heb je daar ervaring mee?

Wij skiën al jaren in januari ! Papsneeuw in midden/eind januari nooit meegemaakt. Ook niet in Altenmarkt Flachau. Wil goede sneeuw en zeker geen papsneeuw ga dan naar Lapland. Dan moet je wel toe geven op Apres Ski. Maar een huskytocht vergoed veel. En zelf alcohol meenemen.

Game op 25 sep 2023 13:39

Is inderdaad erg leuk. Ken Lapland niet, maar Finland wel. Toch kiezen we dit jaar voor wintersport vakantie in Oostenrijk.

Plaats een reactie