Skiërs en snowboarders gezocht short-ski februari

Hallo wintersporters,

wie wil graag in februari een short-ski doen in een Frans ski-gebied met accomodatie vlak aan de piste?
Vertrek donderdagnamiddag/avond, met de bus, diverse opstapplaatsen in Nederland en België.
Skiën/boarden van vrijdag tot en met zondag. Maandagochtend terug thuis.
Zal zeer waarschijnlijk met Sunweb zijn.
B.v.: vertrek 8/2/2024 bus+accomodatie+skipas La Plagne: 335€ pp (+25€ kosten per boeking, optioneel +11€ uitbreiding skipas naar Paradiski)

Welk weekend (1, 8, 15 of 22/2) het wordt is te bepalen in functie van de groep.
Last minute vastleggen skigebied in functie van de sneeuwcondities, het verwachte weer en de beschikbaarheid.
Voor goede tot zeer goede skiërs en boarders die 3 dagen goed willen knallen.
Skiën en boarden is de topprioriteit. Eenvoudige accomodatie. Eerste en tweede avond zelf koken. Derde avond (eenvoudig) gaan eten en hop terug de bus op naar huis. Beperkte après-ski.
Leeftijdsgroep van 30-50 jaar.

Bedoeling is om met de ernstig geïnteresseerden in de loop van januari de datum vast te leggen. In de week van het vertrek bepalen we dan waar we naar toe trekken. Er moet dan uiteraard kort op de bal gespeeld worden, dus het onvermijdelijk gepalaver hebben we dan best al achter de rug.

Ben je ernstig geïnteresseerd in deze reis, laat dan zeker iets weten.
Je kan al meegeven welke data (donderdagen) voor jou mogelijk zijn en eventueel welke Franse skigebieden je interesseren.
Ik organiseer regelmatig reizen voor mensen die alleen gaan skiën of boarden (niet commercieel), dus wat de organisatie betreft hoef je je geen zorgen maken. Voor meer info zie mijn profiel.

Ski-groeten en wie weet tot op de piste,

Dirk

*bericht bewerkt door DirkG op 29 dec 2023 15:33

Dirk - LIVE unITed

Hé Dirk,

Cius hier, je oude reisgenoot La Plagne 🤓…
Heb wel interesse, alleen was ook nog van plan om les te geven in Oostenrijk. En ga al 2 x in januari en één week met de familie naar Frankrijk. En nog een week in maart Landesvoorbereiding😬🤓…

Ken iemand die wellicht ook interesse heeft.
Had je al wat op het oog?

He Dirk,

Mario hier van vorig jaar. Ik heb eventueel interesse maar ga nog bekijken of dit lukt want ik ga reeds 2x skiën de komende maanden dus ik bekijk nog of er nog een 3de keer in past. Ik ga van 13 tem 20 januari ook skiën naar Les Trois Vallées. Jasper gaat ook terug mee. Van 9 tot 16 maart organiseer ik een skireis naar Les Deux Alpes. De groep is ondertussen aardig aan het groeien maar er is nog plaats vrij, dus mocht je geïnteresseerd zijn: laat maar weten. Misschien komen we in Les Trois Vallées binnen 2 weken elkaar op de skipiste tegen ?

*bericht bewerkt door vdberghm op 30 dec 2023 16:51

Hey Cius,
dank voor je reactie.
Nog geen datum en gebied op het oog.
Wat datum betreft kan voor mij 1, 8, 15 en 22/2. Te bepalen in de loop van januari.
Gebied: groot genoeg voor 3 dagen, bv Paradiski, Le Grand Domaine,… Liefst niet Les Trois Vallées, want daar ben ik al 4 keer dit seizoen. Te bepalen in functie van de voorkeuren van de deelnemers, sneeuwconditie, weer, … en beschikbaarheid.
Graag wel alleen mensen die vlot beneden geraken.
gr, Dirk

Dirk - LIVE unITed

He Dirk,

Mario hier van vorig jaar. Ik heb eventueel interesse maar ga nog bekijken of dit lukt want ik ga reeds 2x skiën de komende maanden dus ik bekijk nog of er nog een 3de keer in past. Ik ga van 13 tem 20 januari ook skiën naar Les Trois Vallées. Jasper gaat ook terug mee. Van 9 tot 16 maart organiseer ik een skireis naar Les Deux Alpes. De groep is ondertussen aardig aan het groeien maar er is nog plaats vrij, dus mocht je geïnteresseerd zijn: laat maar weten. Misschien komen we in Les Trois Vallées binnen 2 weken elkaar op de skipiste tegen ?

vdberghm op 30 dec 2023 16:42

Hey Mario,
Ik ga de week na jou naar Les Trois Vallées, in Les Menuires. Onze eerste skidag is zaterdag 20 januari, maar ik vermoed dat jij die dag al naar huis vertrekt. Ik denk dus dat we elkaar niet meer gaan zien.
9 tot 16 maart is voor mij niet mogelijk. Ik ga immers de week er voor al en dan zou er overlap zijn (en de was moet ook nog gedaan worden ;- ) ) .

Voor de short-ski van februari zet ik je op de virtuele lijst.

gr, Dirk

*bericht bewerkt door DirkG op 30 dec 2023 17:48

Dirk - LIVE unITed

Mijn voorkeur zou gaan naar 1 februari, evt 8 februari.
Als het later wordt dan kan ik niet, maar je moet het dan vooral door laten gaan hoor! Geen probleem 👍

Hey Dirk,
Voor mij een definitieve GO. 1, 8 of 15 februari lukt voor mij. 22 februari gaat niet. Skigebied maakt me eigenlijk niet uit. Ik ga mee met de bus. Zijn de opstapplaatsen in de buurt van een treinstation ? Mvg Mario

Mario,
mogelijke opstapplaatsen kunnen variëren naar gelang de datum en bestemming.
In België kan het zijn:

  • 16u30 Gent-Brugge (sporthal Driebeek)
  • 18u00 Antwerpen (achter sporthal 't Kiel)
  • 19u30 Hasselt (NMBS station)
    Ook kan Maastricht-De Geusselt om 20u30 (grote gratis parking, ± 1 km van station)
Dirk - LIVE unITed

Dag Dirk, Mario en Simon,

Het voorstel klinkt weer interessant. Zeker als het 1 februari wordt en Hasselt is voor mij gemakkelijk om op de bus te stappen. Dit seizoen was ik al te vinden in Sölden en ga ik nog naar Les Trois Vallées, Tignes en Serre Chevalier, maar ik sta altijd open voor (nog) een extra.

8 februari past voor mij niet. 15 en 22 februari eventueel wel, maar dat zijn wel drukke weken: https://www.wintersport.be/weblog/14/02/2023/drukke-weken-wi…

openskimap.org toont hoe steil een piste nu echt is.

Vaak is het in het weekend rustiger.

*bericht bewerkt door DirkG op 31 dec 2023 15:44

Dirk - LIVE unITed

Hoi Dirk,
Joanna hier. Graag zou ik aanhaken Voor het weekeinde van 16 februari. Ik kan opstappen op verschillende plaatsen in Nederland.
Groet Joanna

Beste Dirk,

Ik heb grote interesse om in februari eventueel mee te gaan met de shortski.(de verschillende data in februari lukken me) Ikzelf ben heel sportie(53 jaar uit Brugge) maar is al een paar jaar geleden dat ik ben gaan skieen. Ik weet dat je dit nooit verleerd maar zou toch liever 3 dagen genieten van de blauwe pistes. Ik zit er helemaal niet mee in om alleen te moeten gaan skieen terwijl jullie zoeven op de andere pistes. Natuurlijk is de vraag kan ik dan wel mee? Ik vroeg me ook af hoe de kamers verdeeld worden of hoe jullie dat juist zien? Groetjes Sabine

Welke datum gaan jullie?

*bericht bewerkt door dikkie op 02 jan 2024 12:56

Datum ligt nog niet vast.
Gezien de ruime interesse lijkt het erop dat er verschillende skiniveaus zullen zijn en meerdere appartementen.
Je zal dus wel mee kunnen Sabine.
De kamerverdeling zien we onderling als duidelijk is wie effectief mee gaat (wie bij wie, met hoeveel in een appartement, …).
ski-groeten,
Dirk

Dirk - LIVE unITed

Een eerste mogelijkheid:

  • vertrekt donderavond 8/2
  • ski van vrijdag 9/2-zondag 11/2 Le Grand Domain
  • thuis maandagochtend 12/2
  • met 4 in 6-persoonsappartement (2-persoonsbed bank in de woonkamer, 2-persoonsbed in slaapkamer, stapelbed in de hall) in Saint François Longchamp

Bus+appartement+skipas: 269€ pp (+reserveringskost te verdelen over deelnemers? +voor sommige opstapplaatsen meerkost van max 2x10€ (Heen en terug) + eindschoonmaak 79€ te verdelen over de deelnemers) Last minute deal van Sunweb.
Ik ben daar vorig seizoen geweest en is leuk skigebied voor 3 dagen.
Stuur me persoonlijk bericht of het kan voor jou. Wie eerst komst eerst maalt. Min 4 personen, Max 2x4 personen.
https://www.sunweb.nl/wintersport/frankrijk/le-grand-domaine…

*bericht bewerkt door DirkG op 02 jan 2024 18:05

Dirk - LIVE unITed

Hallo Dirk,

Ik heb nog een vraagje. 2 dingen die ik toch belangrijk vind voor mezelf eer ik definitief toezeg om mee te gaan.

nl met max 4 personen in een 6 personen appartement toch hee. Zodat je toch een klein beetje ruimte hebt.
Ik zou graag de garantie hebben dat ik alleen kan slapen en niet een bed of slaapbank moet delen met iemand, een stapelbed kan uiteraard wel. Groetjes Sabine

Sabine,

Inderdaad maximum met 4 in een 6-persoonsappartement.
Iemand in bedbank in de woonkamer (voor mij OK, ik ga vaak als laatste slapen en als eerste op om naar de bakker te gaan, dus makkelijkst als in de woonkamer). .
Iemand in slaapkamer.
2 personen in stapelbed.
Wie waar onderling te bepalen.
Als appartement zoals beschreven.

Gr, Dirk

*bericht bewerkt door DirkG op 05 jan 2024 13:05

Dirk - LIVE unITed

Als er 2 mensen zouden zijn die samen in 1 bed willen, dan kan dat in de slaapkamer, maar is dus niet nodig. Bedbank is te klein voor 2.

Dirk - LIVE unITed

Ok Dirk ik veronderstel dat ik vanuit mijn woonplaats Brugge kan opstappen in Gent voor de bus??? Ik moet niet
naar Nederland komen veronderstel ik…

Stuur je mij het rekeningnummer door en eventuele andere papieren zodat ik mij defenitief kan inschrijven om mee te gaan op shortski op 8 februari. Groetjes Sabine

Hey Sabine,
tof dat je mee gaat.
Wat de opstapplaats betreft: Ik ben net nog eens gaan kijken en je kan voor de vernoemde reis o.a. opstappen om 16u30 in Gent-Brugge aan sporthal Driebeek, Driebeekstraat 22, 9050 Gent-Brugge. Kost 2x10€ extra (heen en terug).
Nu kan je via de site van Sunweb maar één opstapplaats ingegeven per boeking, maar dat laat ik dan achteraf aanpassen. Ik ga zeer regelmatig met mensen die op verschillende plaatsen opstappen, dus ik ken de procedure zeer goed. Maar dus geen paniek wanneer er initieel nog een andere opstapplaats vermeld is.
Als er een groepje is dat definitief samen mee wil, dan vraag ik een voorschot, doe de boeking en stuur alles onmiddellijk door. Zo ver zijn we nog niet, maar als jij al een voorschot wil betalen dan mag dat natuurlijk. Moesten we toch geen groepje bij elkaar krijgen, dan krijg je dat uiteraard terug.
Voor de zekerheid wil ik even aangeven dat bus+appartement+skipas rond de 300€ gaat zijn, dus verwacht geen grote luxe. Op de dag van aankomst is het appartement 's avond beschikbaar, dus klaarmaken om de eerste dag te skiën zal in bagage/omkleedruimte moeten gebeuren. De laaste dag is het appartement tot 's morgens beschikbaar, dus na het skiën zal klaarmaken voor avondeten en bus ook in bagage/omkleedruimte moeten gebeuren.
Ik stel voor om verder te gaan via een persoonlijk bericht.
groetjes,
Dirk

*bericht bewerkt door DirkG op 06 jan 2024 09:04

Dirk - LIVE unITed

Hé Sabine en Dirk,
Ik ga mee! Zet de auto in Eindhoven neer en pak daar de bus. Ben al eens met Dirk mee geweest; altijd gezellig!
Ben 57, ervaren skiër, ski elke donderdagavond bij de Schans in Uden. Houd van gezelligheid, een biertje na afloop en de volgende dag weer vroeg op om te skiën. Het tempo zal dit jaar wat lager zijn… kamp met een knieblessure, heb nu fysiotherapie, hoop dat het tegen die weer helemaal hersteld is.
Die vrijdag erop ga ik met de auto naar La Rossiere… ⛷️😀

Groet Cius

Hey Sabine en Cius,
er is nog interesse van iemand via een persoonlijk bericht, maar twijfelde nog een beetje om met onbekenden op reis te gaan. Als deze persoon aansluit kunnen we boeken. Anders gewoon nog even wachten op andere vierde persoon of eventueel al boeken met 3 als voor jullie OK?
gr, Dirk

*bericht bewerkt door DirkG op 06 jan 2024 10:40

Dirk - LIVE unITed

Met 3 boeken is wat mij betreft OK.
De vierde persoon kan zich evt daarna nog aanmelden; jij hebt inmiddels een “hotline” bij Sunweb … 🤓😀

Hallokes,

In principe zie ik het zitten om met 3 te boeken maar doordat het de eerste keer is dat ik zou meegaan begrijp ik ht niet zo goed meer. Als het een appartement voor 6 personen is en je bezet dit maar met 3 zal de prijs ipv 300 euro toch sowieso veel meer zijn?

Als ik het goed begrijp ben ik nu de enige die enkel blauwe piste skiëd want Dirk en Cius zijn de enige die meegaan op die shortski en die zijn super goeie skiërs zo te lezen. Groetjes sabine

Hé Sabine,
De prijs zit rond de € 305,00 met 3 personen.
Online kun je het niet aanpassen naar 2 kamers, maar wie weet lukt het Dirk wel met het boeken.
Ik kan ook ‘s morgens met jou alle blauwe pistes pakken en evt rood. Ben ook skileraar, kan je misschien wat tips geven. We kunnen dan gezamenlijk lunchen en dan kan ik me na de lunch aansluiten bij Dirk.

Hey Sabine,
met drie zal de prijs van het appartement inderdaad iets meer zijn, niet van de bus en skipas. Ik heb even nagekeken en het komt dan op ongeveer 25€ extra per persoon (prijzen schommelen licht van dag tot dag).
Als we met 3 zouden boeken blijft het de bedoeling om een 4de persoon te vinden, wat waarschijnlijk wel lukt. Maar je moet natuurlijk bereid zijn, moest dat onvehoopt toch niet lukken, om met 3 te gaan. Dit wat betreft de meerprijs en het gezelschap. 4de persoon bijboeken kan wat Sunweb betreft altijd, op voorwaarde dat er plaats is op de bus (als die ook met de bus wil gaan). Voor short-ski in die periode is dat normaal geen probleem.
Wat skiën betreft klopt het dat Cius en ik goede skiërs zijn, maar ik wil net als Cius ook wel eens met jou te skiën. Maar eerlijk gezegd ook niet altijd. Ook had je geschreven dat je er niet mee inzit om alleen te moeten skiën.
Kan je aangeven of je al wilt boeken of we nog even wachten. Voor mij maakt het niet uit.
gr, Dirk

Dirk - LIVE unITed

Dit topic wordt afgesloten.

Dirk - LIVE unITed

Plaats een reactie