met de schrik vrij wanneer ijsplaat voorruit doorboort

Niet direct met wintersport gerelateerd, echter wel iets om rekening met te houden onderweg in winterse omstandigheden …

Moeilijk te vermijden lijkt me …

https://www.gva.be/cnt/dmf20240110_92523126

*bericht bewerkt door evert op 10 jan 2024 11:26

Whoa…
Daar kan carglass ook niets meer mee.

Zo zie je maar hoe belangrijk het is om je auto goed ijsvrij te maken.

Een vrij veel voorkomend probleem. Een laag water die op een dekzijl van een stilstaande oplegger heeft gelegen en bevroren is. Hier zijn ook al meer dan eens dodelijke ongelukken door gebeurd.

Born to Ride

Een vrij veel voorkomend probleem. Een laag water die op een dekzijl van een stilstaande oplegger heeft gelegen en bevroren is. Hier zijn ook al meer dan eens dodelijke ongelukken door gebeurd.

Matthias123 op 10 jan 2024 11:40

Klopt, helaas de-facto weinig tegen te beginnen door de trucker in kwestie imho.

*bericht bewerkt door evert op 10 jan 2024 11:42

Een vrij veel voorkomend probleem. Een laag water die op een dekzijl van een stilstaande oplegger heeft gelegen en bevroren is. Hier zijn ook al meer dan eens dodelijke ongelukken door gebeurd.

Matthias123 op 10 jan 2024 11:40

Klopt, helaas de-facto weinig tegen te beginnen door de trucker in kwestie imho.

evert op 10 jan 2024 11:42

Jawel, je bent verplicht het te verwijderen en het is ook niet heel lastig het te verwijderen. Je kan het zowel vanaf binnen als vanaf buiten doen, vanaf binnen heb je aan een stok of bezem vaak genoeg om het er af te wippen, vanaf buiten moet je even een laddertje tegen je oplegger zetten. Dit soort ongelukken zijn puur nalatigheid van de trucker.

Daarnaast zijn er ook gewoon oplossingen te koop waardoor je geen staand water en dus geen ijsvorming op je dekzeil kunt hebben. https://www.ttm.nl/trucks/fotos-ijsvrij-de-winter-door-met-k…

*bericht bewerkt door Matthias123 op 10 jan 2024 11:55

Born to Ride

Een vrij veel voorkomend probleem. Een laag water die op een dekzijl van een stilstaande oplegger heeft gelegen en bevroren is. Hier zijn ook al meer dan eens dodelijke ongelukken door gebeurd.

Matthias123 op 10 jan 2024 11:40

Klopt, helaas de-facto weinig tegen te beginnen door de trucker in kwestie imho.

evert op 10 jan 2024 11:42

Jawel, je bent verplicht het te verwijderen en het is ook niet heel lastig het te verwijderen. Je kan het zowel vanaf binnen als vanaf buiten doen, vanaf binnen heb je aan een stok of bezem vaak genoeg om het er af te wippen, vanaf buiten moet je even een laddertje tegen je oplegger zetten. Dit soort ongelukken zijn puur nalatigheid van de trucker.

Daarnaast zijn er ook gewoon oplossingen te koop waardoor je geen staand water en dus geen ijsvorming op je dekzeil kunt hebben. https://www.ttm.nl/trucks/fotos-ijsvrij-de-winter-door-met-k…

Matthias123 op 10 jan 2024 11:51

De-facto doet dus niemand dit als ze hier hun trailers komen ophalen …
Wordt dus duidelijk ook niet aangemoedigd door transportfirmas, helaas want er zijn inderdaat simpele oplossingen voor .

Verwacht ik ook niet van firmas die hun chauffeurs voor 600€ pm laten rijden en overnachten in erbarmelijke omstandigheden … mr dat is andere discussie …

*bericht bewerkt door evert op 10 jan 2024 13:07

Een vrij veel voorkomend probleem. Een laag water die op een dekzijl van een stilstaande oplegger heeft gelegen en bevroren is. Hier zijn ook al meer dan eens dodelijke ongelukken door gebeurd.

Matthias123 op 10 jan 2024 11:40

Klopt, helaas de-facto weinig tegen te beginnen door de trucker in kwestie imho.

evert op 10 jan 2024 11:42

Jawel, je bent verplicht het te verwijderen en het is ook niet heel lastig het te verwijderen. Je kan het zowel vanaf binnen als vanaf buiten doen, vanaf binnen heb je aan een stok of bezem vaak genoeg om het er af te wippen, vanaf buiten moet je even een laddertje tegen je oplegger zetten. Dit soort ongelukken zijn puur nalatigheid van de trucker.

Daarnaast zijn er ook gewoon oplossingen te koop waardoor je geen staand water en dus geen ijsvorming op je dekzeil kunt hebben. https://www.ttm.nl/trucks/fotos-ijsvrij-de-winter-door-met-k…

Matthias123 op 10 jan 2024 11:51

De-facto doet dus niemand dit als ze hier hun trailers komen ophalen …
Wordt dus duidelijk ook niet aangemoedigd door transportfirmas, helaas want er zijn inderdaat simpele oplossingen voor .

Verwacht ik ook niet van firmas die hun chauffeurs voor 600€ pm laten rijden en overnachten in erbarmelijke omstandigheden … mr dat is andere discussie …

evert op 10 jan 2024 13:06

Wat dat betreft is het in Duitsland beter geregeld, daar krijgt naast de chauffeur ook de firma een zware boete en word er ook veel strenger op gecontroleerd.

Born to Ride

Dit verbaast mij niks, gisteren lag om de zoveel km ijsbrokken op de Duitse snelweg, afkomstig van vrachtwagens. Ik bedacht mij onderweg al; je zou het maar op je voorruit krijgen.

Dit verbaast mij niks, gisteren lag om de zoveel km ijsbrokken op de Duitse snelweg, afkomstig van vrachtwagens. Ik bedacht mij onderweg al; je zou het maar op je voorruit krijgen.

Tbone op 10 jan 2024 13:31

Deze week lagen de Belgische wegen er ook vol van. Nagenoeg in elke scherpe bocht, rotonde of op en afrit lag ijs afkomstig van een trailer. Pure horror als je er achter rijdt.

Klopt, helaas de-facto weinig tegen te beginnen door de trucker in kwestie imho.

evert op 10 jan 2024 11:42

Kan prima en het is asociaal als je het niet doet. En mocht het fout aflopen kun je ook strafrechtelijk worden aangepakt. En terecht.

Plaats een reactie