Umweltsticker wel of geen meldcode gevraagd

Hallo allemaal, ik wil online een umweltzonesticker bestellen. Bij sommige aanbieders zoals de ANWB wordt naast het kenteken een meldcode gevraagd, terwijl ik bij de ander alleen het kenteken hoef in te vullen. Weet iemand hoe dit kan? Het gaat bijvoorbeeld om deze website: https://milieustickerduitsland.com
Op die site dus alleen kenteken en ook goedkoper, maar ik wil wel graag zeker weten dat ik met een echt/geldig stickertje door Duitsland zoef.

Dan neem je de site van ANWB toch? Het gaat nu ook weer niet om enorme bedragen, dus als je het zeker wilt weten dan die paar euro meer besteden. Heb hem zelf onlangs daar ook besteld.

*bericht bewerkt door PaulPalmpje op 12 jan 2024 13:02

Ik heb (als Belg) die via dekra.be besteld, vooraf moet je wel even een scan van je inschrijvingsbewijs doormailen maar levering gaat heel vlot.

Volgens mij bestaat er ook een dekra.nl

*bericht bewerkt door frederik_15 op 12 jan 2024 13:41

Dit is wel de officiële site van de TUV.
Ik zou gewoon meldcode invoeren

Kijk even bij de reviews, er zijn een paar sites die heel erg op elkaar lijken, maar lang niet allemaal doen wat ze beloven. Ik heb hem van de zomer voor 12,50 euro besteld via milieusticker.shop en daar hoef je geen meldcode door te geven, daar hebben ze ook niks mee te maken. Aan je kenteken hebben ze genoeg.

Je kenteken wordt geschreven/geprint op de umweltsticker. Met het kenteken kunnen via RDW de autogegevens opgevraagd worden, zodat de juiste sticker (kleur/nummer) uitgegeven wordt. De 4 cijfers van je meldcode zijn de laatste 4 cijfers van je chassisnummer (VIN). Het is een extra check die de leverancier kan doen om te bepalen of je wel het juiste kenteken opgegeven hebt.
Op de website van de topicstarter wordt de verantwoordelijkheid van het kloppen van het kenteken bij de aanvrager gelegd aangezien je zelf moet aanvinken of je wel het juiste kenteken hebt opgegeven.

*bericht bewerkt door Geraertshoven op 12 jan 2024 14:21

Ik denk dat zolang jij in een moderne hybride/benzine of benzine auto of zo rijdt de kans op een controle op de sticker echt nihil is. Zolang er maar een groene sticker op zit zullen mensen het wel geloven. Zodra je met een of andere oude diesel met een groene sticker rijdt zul je wat meer aandacht kunnen krijgen.

Zelf heb ik via duitsemilieusticker.nl besteld.

Met skiën kom je echt tot rust.

Dan neem je de site van ANWB toch? Het gaat nu ook weer niet om enorme bedragen, dus als je het zeker wilt weten dan die paar euro meer besteden. Heb hem zelf onlangs daar ook besteld.

PaulPalmpje op 12 jan 2024 13:01

Prima suggestie, maar was juist benieuwd waarom wel bij de een en niet bij de ander en of het klopt dat de code niet altijd nodig is.

Je kenteken wordt geschreven/geprint op de umweltsticker. Met het kenteken kunnen via RDW de autogegevens opgevraagd worden, zodat de juiste sticker (kleur/nummer) uitgegeven wordt. De 4 cijfers van je meldcode zijn de laatste 4 cijfers van je chassisnummer (VIN). Het is een extra check die de leverancier kan doen om te bepalen of je wel het juiste kenteken opgegeven hebt.
Op de website van de topicstarter wordt de verantwoordelijkheid van het kloppen van het kenteken bij de aanvrager gelegd aangezien je zelf moet aanvinken of je wel het juiste kenteken hebt opgegeven.

Geraertshoven op 12 jan 2024 14:21

Ah helder verhaal dankjewel. Moest inderdaad een vinkje aanklikken waarbij ik aangeef dat dit het juiste kenteken is.

Plaats een reactie