Sneeuwcondities in St. François Longchamp (Le Grand Domaine) eind maart - begin april

Hoihoi! 30 maart - 6 april ben ik van plan nog een weekje naar SFL (Le Grand Domaine) te gaan. Heeft iemand ervaring met de condities daar wanneer het seizoen op z’n einde loopt? Volgens sneeuwhoogte.nl was het de laatste jaren wel oké rond die tijd.

Groetjes!

Ojee hoe kom ik naar beneden? De piste die is rood!

2 jaar geleden zijn wij daar geweest in de laatste week van Maart. Alle pistes waren open, inclusief de dalafdalingen. Wel was het aardig warm en lag er genoeg pap in de middag (je kunt ervan houden).

Er liggen best veel hellingen op het zuiden - westen gericht en daarmee gevoelig voor de zon, vooral voor deze tot nu toe warme winter, ik zou deze periode niet perse voor SFL kiezen. Benieuwd welke voorwaarden/keuzes belangrijk zijn voor de juiste keuze.

*bericht bewerkt door Derhansel op 30 jan 2024 13:11

Er liggen best veel hellingen op het zuiden - westen gericht en daarmee gevoelig voor de zon, vooral voor deze tot nu toe warme winter, ik zou deze periode niet perse voor SFL kiezen. Benieuwd welke voorwaarden/keuzes belangrijk zijn voor de juiste keuze.

Derhansel op 30 jan 2024 13:09

Eigenlijk is de spotprijs die ik via Sunweb heb gevonden de voornaamste reden. Zelfs met alle extra’s als beddengoed en handdoeken + eindschoonmaak vind ik het echt bijzonder goedkoop voor een weekreis incl. 6 dagen skipas.

Ojee hoe kom ik naar beneden? De piste die is rood!

Ze hebben vaak goede deals idd; voor de prijs van een losse 6-daagse skipas krijg je de acco erbij. Soms zelfs voor nog minder. En de skipas is al redelijk goedkoop.

Als je van rode pistes houdt, doe dan zeker die vanaf Lauzière! Vanwege de hoogte is de sneeuw er ook lang goed. Het krukkenliftje moet je op de koop toe nemen😋

*bericht bewerkt door Martin7182 op 30 jan 2024 17:10

Thanks voor de reacties. Heb het toch maar geboekt voor een niet te missen deal. Hopen dat moeder natuur ons een beetje goed gezind is. De meeste topjes lijken me hoog zat! :)

Ojee hoe kom ik naar beneden? De piste die is rood!

Plaats een reactie