Skigebied gezocht Kerstvakantie 2024

Voor de komende kerstvakantie 21 december t/m 28 december 2024 zijn wij (4 volwassenen en 4 kinderen (leeftijd 2-5-8-11) opzoek naar een skigebied in Oostenrijk dat min of meer voldoet aan de volgende wensen:

  • ongeveer tussen de 30 en 100 km aan pistes
  • levendig dorp met iets van apres ski
  • hoog genoeg voor sneeuwzekerheid in deze periode
  • kinderweide

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ik denk mee 🙏

https://www.wintersport.nl/skigebieden/overzicht/oostenrijk…
Heb je misschien hier al gekeken, dan kan je zelf al je wensen aanvinken en krijg je mooie filmpjes van deze site.

Als je echt sneeuwzeker wilt is de keuze in Oostenrijk redelijk beperkt. Denk dat je moet Obertauern en de Gurgls de beste kans maakt. Allebei flink aan de prijs, apres ski is er maar wel Duits georiënteerd.

Als je skizeker wilt, verruim je de keuze enorm. Dan komen de meeste wat grotere skigebieden wel in aanmerking. Je kunt eens kijken in bv Nauders of Maria Alm.

Als je echt sneeuwzeker wilt is de keuze in Oostenrijk redelijk beperkt. Denk dat je moet Obertauern en de Gurgls de beste kans maakt. Allebei flink aan de prijs, apres ski is er maar wel Duits georiënteerd.

Als je skizeker wilt, verruim je de keuze enorm. Dan komen de meeste wat grotere skigebieden wel in aanmerking. Je kunt eens kijken in bv Nauders of Maria Alm.

77steve op 02 feb 2024 16:15

Bedankt voor de tips Steve, het gaat meer om skizekerheid eigenlijk.
Ik ga jou gebieden eens bekijken.

Als je ski zeker wil en ook wat meer sneeuwzeker zou ik voor Dienten kiezen ipv Maria Alm, het is daar ook wat rustiger, kinder ski weide even buiten het dorp, maar als je daar voor de kids opstart ski je zo naar het skicentrum waar de liften omhoog gaan, het gebied in. Apres ski is er niet echt maar wel gezellige Almhutten bijna onderaan de piste voor een drankje na het skiën.

Dienten Die Alte schule

Kleinwalsertal, dorp Riezlern.
Is geen sneeuwgarantie, maar “vangt” meestal wel veel sneeuw.
Obertauern is sneeuwzekerder.

Ik ben zelf jaren in Obertauern geweest. Toen er nog geen Nederlanders waren. Nu tref je steeds meer Nederlanders, dus dat Duits georiënteerd valt reuze mee. Leuk dorp, mooie pistes (tochten). Voldoet aan alle eisen.

Daarnaast hebben de meeste dorpen sneeuwzekerheid “afgekocht” door de sneeuwkanonnen. Niet ideaal, maar een kerstvakantie niet skiën, is voor de dorpen funest. Hoe hoger het dorp ligt (of het gebied), hoe beter de kwaliteit. Gurgl, Hintertux (<100 km), Serfaus/Fiss/Ladis, Silvretta (Ischgl), St Anton, Nauders (<100 km) en Solden liggen hoog. Dat zou het meest sneeuwzeker moeten zijn. Of de gletsjers (Kaprun / Solden). In alle gebieden kun je met jullie eisenpakket terecht. Nu op zoek naar het juiste chalet/appartement/hotel.

Plaats een reactie