Keuze 2e hands ski (beginner) Head Primal Instinct / Atomic Vantage x 75

Ik ben nu 2 jaar aan het skiën met ook de nodige indoor oefensessies er bij en zou toch graag willen kijken voor 2e hands ski’s in plaats van steeds te huren. Nu heb ik beide ski’s uit de titel 2e hands op het oog, maar ik kan er weinig informatie over vinden of deze nou echt geschikt zouden zijn voor mijn niveau. Beide zijn 163cm en ik ben zelf 180cm. Ik heb gemerkt dat ik wat kortere ski’s nu nog fijner vind. Heeft iemand ervaring met deze ski’s?

Als er betere alternatieven zijn waar ik naar op zoek moet dan zijn die tips altijd welkom natuurlijk.

doorgaans kun je beter aan het einde van het seizoen een mooie nieuwe set scoren (veelal 50% korting bij Duitse webshops), dan teveel geld uitgeven aan ski’s die oud of versleten zijn. Bijvoorbeeld bij:

Sport Bittl
Sport Conrad
Xspo
Sport Robl

Ik schat zo in dat je nog in een steile groeicurve zit wat betreft je skiniveau, aangezien je pas twee jaar skiet. Dat betekent dat nu andere skies bij jou passen dan volgend jaar en over twee jaar etc. Mijn advies is om nog even te huren en pas kopen als je skiniveau wat gestabiliseerd is.

Plaats een reactie