Via Frankrijk/Zwitserland

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Wij vertrekken aanstaande vrijdag op zaterdag nacht vanuit Zeeland naar Sankt Anton. Om bouwstelle en drukte te vermijden kiezen wij ervoor om via België, Frankrijk, Zwitserland te rijden. De route is 50 minuten langer, maar liever dat dan file. Vignet voor Zwitserland hadden we toch nodig voor de de vakantie van aanstaande zomer (Italië). Zijn er meer mensen die zo naar west Oostenrijk rijden? En bevalt dat beter dan door Duitsland?

Ben 2 maal op skivakantie geweest naar Montafon. Ik heb toen steeds volgende route genomen: via e411 brussel - Luxemburg - Metz - Straatsburg - Offenburg - zwarte woud door richting Friedrichshafen en zo richting bregenz.
Geen noemenswaardige opstoppingen gehad. Enkel een beetje tol op het traject metz Straatsburg.

Bedankt, we gaan er naar kijken, maar ik las dat er in Frankrijk boeren acties komen aanstaande weekend, dus wellicht toch via Duitsland

Je kan natuurlijk de pas op, maar aan de Arlbergtunnel kun je ook behoorlijk lang staan als je uit die richting komt. Dikwijls al ter hoogte van het Montafon Dal. (Bludenz) Voor de rest rijdt het idd via Zwitserland heel gemoedelijk. Wel via Zurich, Winterthur en Sankt Gallen en niet via het Zwarte Woud zoals hierboven vermeld, dat vind ik toch iets te veel van het goede. Wel opletten in Straatsburg, Op de A4, A35 heb je een milieuvignet nodig, ook op de snelweg. Indie je dit niet hebt, dien je rond te rijden langs de A355. Mocht je langs de Arlbergtunnel rijden, koop zeker je tolvignet op nummerplaat, dat scheelt al een hele wachtrij.

*bericht bewerkt door Joy85 op 06 feb 2024 14:07

Gewoon via de Arlbergpas rijden. Veel leuker, rustig en een heerlijk voorproefje voor de vakantie!
Maar liever niet als het sneeuwt ;-)

Ik ben in de Kerstvakantie via Frankrijk (Elzas, Mulhouse) en Zwitserland naar Galtür gereden. Dit was heel relaxed rijden en zeker een aanrader. Op de terugweg enkel wat vertraagd verkeer rond Basel.

Bedankt, we gaan er naar kijken, maar ik las dat er in Frankrijk boeren acties komen aanstaande weekend, dus wellicht toch via Duitsland

Lizet_ op 06 feb 2024 10:19

Neeee!!!

Aankomend weekend weer protesten?

Bedankt, we gaan er naar kijken, maar ik las dat er in Frankrijk boeren acties komen aanstaande weekend, dus wellicht toch via Duitsland

Lizet_ op 06 feb 2024 10:19

Waar heb je dit gelezen??

In dit forum

Dan heb je denk ik iets niet goed gelezen. Het topic daarover ging initieel over afgelopen weekend. Daar wordt in de laatste posts ook gezegd dat het, voor nu, even rustig lijkt te zijn.

Maar goed, het kan snel veranderen met de boeren dus in de gaten houden is altijd een goed idee ;)

Dat heb ik idd niet goed gelezen, bedankt!

Plaats een reactie