Reisverzekering met goede wintersportdekking als Belg.

Hallo
Ik ben Belg en in de markt voor een jaarlijkse all in reisverzekering met een goede wintersportdekking. Dus inclusief wagens, uitgebreide reisverzekening met een zo ruim mogelijke dekking. Na onderzoek bij de wat bekendere verzekeringsmaatschappijen moet ik vaststellen dat de wintersportdekking toch zijn beperkingen heeft bij die verzekeraars. Vooral de terugbetaling van skipassen en lessen zijn beperkt. Opsporing en redding van de berg is wel ok. Voor wel bedrag ben je best verzekerd?
Bij de ene maatschappij worden de passen en de lessen terugbetaald indien +4 dagen onbruikbaar en max. 200€. Bij de andere maatschappij is het vanaf 5 dagen. Bij een 3e verzekeraar max. 250€ zonder beperking van het aantal resterende dagen.
Voor redding is enkel on piste gedekt.
Bij een snelle kijk bij anwb, is die wintersportdekking toch veel minder beperkend. Kan je daar als Belg een reisverzekering afsluiten? Zijn er als Belg zijnde wat betere opties die ik niet gevonden heb?

Ik denk dat er qua EU regels geen beperking zouden mogen zijn in welk land je een verzekering afsluit.
(je kan toch ook bijkomende verzekeringen afsluiten bij de skipasverkoop in de gebieden zelf)

Vraag aan de admins: kan je als Belg niet gewoon aansluiten bij de NSkiV (40 EUR per jaar incl Wintersport.nl lidmaatschap + tal van andere voordelen)?

Glide on!

Je moet je ook afvragen wat JOUW risico is in het kader van de skipas/skiles. Hoe vaak komt dat nou voor? Ik heb in mijn 23 jarige wintersportcarrière (30 weken) nog nooit meegemaakt dat ik geen gebruik kon maken van een skipas.

Skipas krijg je terug bij de lift maatschappij als je het doktersattest afgeeft aan de kassa. Heb je dus niet extra nodig. De dag zelf ben je wel verloren.

Je moet je ook afvragen wat JOUW risico is in het kader van de skipas/skiles. Hoe vaak komt dat nou voor? Ik heb in mijn 23 jarige wintersportcarrière (30 weken) nog nooit meegemaakt dat ik geen gebruik kon maken van een skipas.

Geraertshoven op 16 feb 2024 12:47

Een ieder die geblesseerd is geraakt waarschijnlijk wel. Heb het 2x meegemaakt met 1x een gekneusde rib en 1x een schouderblessure. Beide keren skipas vergoed gekregen voor de dagen dat ik het niet heb gebruikt.

Hallo
Vooral de terugbetaling van skipassen en lessen zijn beperkt. Opsporing en redding van de berg is wel ok. Voor wel bedrag ben je best verzekerd?
Bij de ene maatschappij worden de passen en de lessen terugbetaald indien +4 dagen onbruikbaar en max. 200€. Bij de andere maatschappij is het vanaf 5 dagen. Bij een 3e verzekeraar max. 250€ zonder beperking van het aantal resterende dagen.

stevenr op 16 feb 2024 11:52

Wat zoek je eigenlijk juist?
Als de liften stil liggen betaalt het gebied je skipas terug, als je een doktersattest kan voorleggen ook…

Maar vooral, gewoon lid worden van Sneeuwsport Vlaanderen (de officiële ski federatie) met een Snow Omnium, die dekt alles wat je zoekt: https://www.sneeuwsportvlaanderen.be/snow-omnium.

Let's Ride

Je moet je ook afvragen wat JOUW risico is in het kader van de skipas/skiles. Hoe vaak komt dat nou voor? Ik heb in mijn 23 jarige wintersportcarrière (30 weken) nog nooit meegemaakt dat ik geen gebruik kon maken van een skipas.

Geraertshoven op 16 feb 2024 12:47

Niet alleen naar het risico kijken, ook naar de impact ;). Die valt bij een skipas inderdaad wel mee.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Je moet je ook afvragen wat JOUW risico is in het kader van de skipas/skiles. Hoe vaak komt dat nou voor? Ik heb in mijn 23 jarige wintersportcarrière (30 weken) nog nooit meegemaakt dat ik geen gebruik kon maken van een skipas.

Geraertshoven op 16 feb 2024 12:47

Niet alleen naar het risico kijken, ook naar de impact ;). Die valt bij een skipas inderdaad wel mee.

Roy83 op 16 feb 2024 12:57

R= WxBxE (volgens Kinney & Wiruth)

Plaats een reactie