Beoordeling skischolen

Nu de vakanties er zo goed als opzitten is het wellicht leuk om een indruk te geven van de skischool waar je les hebt gehad of je kinderen. Dit kunnen we doen aan de hand van het volgende lijstje:

  1. Naam skischool, plaats
  2. Soort les
    (groepsles kinderen/volwassenen, snowboardles, priveles)
  3. Lesuren (start en eindtijd)
  4. Groepsgrootte indien van toepassing)
  5. Lesstof
    (Aansluitend aan het niveau of voorkeur van jezelf tijdens priveles)
  6. Indruk van de skileraar
  7. Activiteiten skischool
    (middageten, wedstrijd, medailleuitreiking etc.)
  8. Algemene indruk skischool
  9. Prijs/Kwaliteitsverhouding
  10. Overige aanvullingen/opmerkingen
  1. Naam skischool, plaats
    Schneesportschule Bellwald, Bellwald (Zwitserland)
  2. Soort les
    (groepsles kinderen/volwassenen, snowboardles, priveles)
    Groepsles kinderen
  3. Lesuren (start en eindtijd)
    kwart voor tien tot 1 uur
  4. Groepsgrootte indien van toepassing)
    Klasjes gemiddeld van 7/8 leerlingen
  5. Lesstof
    (Aansluitend aan het niveau of voorkeur van jezelf tijdens priveles)
    Lesstof aansluitend aan nivo, elke dag werd nivo beoordeeld, als het nivo omhoog ging werden de kinderen in een ander klasje geplaatst.
  6. Indruk van de skileraar
    Goede indruk, altijd duidelijke overdracht aan het einde van de les. Zowel bij Zwitserse als bij Nederlandse leraren.
  7. Activiteiten skischool
    (middageten, wedstrijd, medailleuitreiking etc.)
    Aan het einde van de week een wedstrijd met medaille. Halverwege de week een kinderdisco met de mascotte van de skischool. Elke middag was het kinderland kostenloos te gebruiken.
  8. Algemene indruk skischool
    Goede indruk, duidelijk te woord gestaan bij inschrijving.
  9. Prijs/Kwaliteitsverhouding
    Prijs was na vergelijking met anderen van dit forum wat aan de hoge kant, maar wij vinden de kwaliteit en kleinschaligheid perfect!
  10. Overige aanvullingen/opmerkingen

Nu de vakanties er zo goed als opzitten is het wellicht leuk om een indruk te geven van de skischool waar je les hebt gehad of je kinderen. Dit kunnen we doen aan de hand van het volgende lijstje:

  1. Naam skischool, plaats
    Skischule Fiss Ladis
  2. Soort les
    (groepsles kinderen/volwassenen, snowboardles,
    Groepsles kinderen
  3. Lesuren (start en eindtijd)
    10.00 -12.00 en 13.30-15.30 uur, met mogelijkheid om kinderen tudemi te laten overblijven.
  4. Groepsgrootte indien van toepassing)
    Onze zoon zat in een klasje van 6 kinderen, voor zover wij hebben kunnen zien max. 10 kinderen per klasje
  5. Lesstof
    (Aansluitend aan het niveau of voorkeur van jezelf tijdens priveles)
    Aansluitend aan het nivo. Indeling van de klasjes gaat op nivo maar ook op leeftijd.
  6. Indruk van de skileraar
    Positief, een jonge meid die erg leuk was met de kinderen.
  7. Activiteiten skischool
    (middageten, wedstrijd, medailleuitreiking etc.)
    Mascotte Bertha alomtegenwoordig, zowel in de ochtend als in de middag een pauze met activiteiten en wat te eten/drinken, vrijdag skiwedstrijden en een echte prijsuitreiking.
  8. Algemene indruk skischool
    Zeer positief. Het is een grote skischool, daardoor alles perfect geregeld.
  9. Prijs/Kwaliteitsverhouding
    Ik heb begrepen dat de skilessen bij deze school niet echt goedkoop zijn, maar de kwaliteit is top. Prijs/kwaliteit wat mij betreft in orde.
  10. Overige aanvullingen/opmerkingen
op 5 mrt. 2012 17:08
  1. ESI (Ecole de Ski Internationale) Châtel, Portes du Soleil http://www.esichatel.com/?lang=en
  2. Privéles
  3. 9 - 12 uur
  4. 2 personen
  5. Carven, lange en korte bochten, beetje buckels en beetje offpiste
  6. Hij had een heel gedetailleerde blik, ondanks ons niveauverschil heeft hij ons beide goed uitgedaagd. Veel stukken voorskiën. Hij was ook niet bang om complimenten te geven en sprak goed Engels. En hij skiede lekker op flinke snelheid en nam gas terug als het nodig was.
  7. Geen gebruik gemaakt van extra activiteiten
  8. Heel positief, over het algemeen wat kleinere groepen (bij groepslessen) voor meer aandacht. Heel behulpzaam, goed van vertrouwen. In de skischool hangen foto’s van alle leraren, maakt het heel persoonlijk.
  9. Prima, was 135,- voor drie uur.
  10. De ESi is mij heel goed bevallen, hierna had ik nog een les met ESF en dat vond ik minder (maar dat was met 5 personen, dus wel een ander verhaal misschien)
Serfaus
  1. ESF Tignes les Brevières, Espace Killy
  2. Privéles
  3. 14.15 - 17.00 uur
  4. 5 personen
  5. Piste skiën, lange en korte bochten
  6. Was voormalig racer, had heel veel oefeningetjes en voorskiën.
  7. Geen gebruik gemaakt van extra activiteiten
  8. Prima, bij de ESF weet je dat het met lessen wel goed zit.
  9. Prima, ik weet niet meer precies maar ik dacht 145,- ofzo.
  10. Soms kwam het op mij over dat hij oefeningetjes wilde afdraaien en leek het minder aan te sluiten, maar dat is misschien ook lastig met 5 personen. Ik vond dat hij wel heel erg veel tempo terug nam. Soms deed hij oefeningen drie keer achter elkaar, wat ik ook niet nodig vond. Hij sprak redelijk Engels.
Serfaus

Wellicht nog interessant om te vermelden of je een Nederlandse, Duitse, Franse of Oostenrijkse leraar hebt gehad.

  1. Lermoos
  2. groep kinderen
  3. s’ochtends en s’middags
  4. ca. 8-10
  5. beginners
  6. Hij heeft er 3 gehad, de laatse 2 vrij slecht.
  7. wedstrijdje, bobo liedje
  8. goed geregeld in kantoor, lessen slecht en inspiratieloos totaal geen motivatie voor kinderen. kinderen werden als volwassenen les gegeven. veel klagende ouders om mij heen, inclusief wij zelf.
  9. slecht dus.
  10. nooit meer in Lermoos!
    ik vraag me af of iedereen wel gediplomeerd was, ken zelf de lesstof goed (als ex-skileraar), maar daar was daar bij die school weinig van terug te zien.

zie: https://www.wintersport.nl/forum/topic/48244

1986, Leogang, 1e jaar skiles.
Skirennen op…donderdag…, en op vrijdag gewoon nog een dagje les, niks mis mee.
Ik weet niet beter dan dat de skirennen in Oostenrijk op donderdag zijn.

Er moeten toch wel meer ervaringen met skischolen zijn?

Plaats een reactie