Nieuwe liften 2013-2014

Komen er nieuwe liften in de dolomieten

Hoeveel piste km komt er denken jullie in andermatt na alle nieuwe liften?
Hier is de link naar de nieuwe pistekaart:
http://www.andermatt-swissalps.ch/fileadmin/user_upload/Dest…

veel denk ik

In Zell Am Ziller hebben ze ook een nieuwe lift gebouwd kwam ik achter tijdens de wintersport. Als je afdaling 16 of 17 pakt. Ze hebben hier de sleeplift vervangen door een stoeltjeslift, ik weet wel dat die sleeplift erg lang was!

oke juist fijn tog goede verbetering

Ze moeten ook nog de Jufenalm de 3 persoons lift naast de steinbergkogelbahn.

In Zell Am Ziller hebben ze ook een nieuwe lift gebouwd kwam ik achter tijdens de wintersport. Als je afdaling 16 of 17 pakt. Ze hebben hier de sleeplift vervangen door een stoeltjeslift, ik weet wel dat die sleeplift erg lang was!

DickPagie op 5 mrt. 2013 12:39

Klopt, dat is nu de 6 persoons Kreuzwiesn X-Press :)

Maar komt er een verbinding van serfaus naar ischgl of van serfaus naar see

Weet er iemand wanneer de nieuwe lift komt in Fugen? (lijkt op verbinding met Hochfugen?)

Go with the snow!

ja ik ga er volgend jaar ook heen ben benieuwed of hij er dan is.maar op de ski kaart staat 2013-2014

Zou me dan ook van fugen naar hochfugen kunnen skien

De Metzenjochbahn is GEEN verbinding tussen Hochfügen en Spieljoch, er komen waarschijnlijk wel skibussen die van het dalstation van de Metzenjochbahn (ligt op de hochfügener Straße) naar Hochfügen rijden, dit is ongeveer 10 minuutjes rijden.

Als het goed is wordt de lift deze zomer gebouwd en draait hij volgende winter (dit is nog niet zeker!)
Zoals al iets van 5 jaar lang hebben ze problemen, het Geolsalmbahnproject liep vast door ‘‘der Einwände von Wildbach- und Lawinenverbauung’’.
Nu kunnen ze met de Metzenjochbahn niet verder omdat de landbouw bevolking nu moeilijk doet.

Afgelopen kerst heb ik de baas van het pension waar ik verbleef gesproken. Hij zit in het bestuur van Gemeinde Fügenberg. Hij vertelde dat ze bezig zijn om over een paar jaar, via de overkant van de Metzenjochbahn, een aansluiting d.m.v. een paar liften met Kaltenbach te realiseren.

Toch lijkt het alsof ze al verder zijn met het plannen van de lift dan andere jaren het geval was.
Op de site van Melzer & Hopfner staat al aangegeven dat ze de lift in 2013 gaan bouwen.

Dit zou het talstation aan de Hochfügener Straße moeten worden

null

En dit het bergstation, zoals ik nu zie, lijkt het er op dat er een restaurant bij zit.

null

Op welke site

Er zou ook een vervanging komen voor de geolsbahn

de Metzenjochbahn is de vervanger van de 2-CLF Geols, maar volgens mij wordt de oude Geolsbahn niet meteen gesloopt.

Zo, ik heb even getekend wat hij tegen mij had gezegd. Het zou dan over een paar jaar:

  • of een aansluiting met Neuhütten (oranje)
  • of een aansluiting met Talstation Top-Jet en Wedelexpress (donkergroen)

De exacte locaties van de liften weet ik ook niet precies, maar zo zou het er ongeveer uit moeten gaan zien.

null

Oké ziet er gaaf uit.

Hoe lang zal dit ongv duren

Dat is nog helemaal onduidelijk, de plannen zijn er, maar er zijn altijd wel mensen tegen.
Het kan snel gaan, dat binnen 2 of 3 jaar Spieljoch verbonden is met Kaltenbach, het kan ook 6 of 7 jaar duren net zoals de Geolsbahn/Metzenjochbahn, en er is ook nog een kans dat het project helemaal niet doorgaat.

Spijtig dat ze dat willen verbinden, Fügen leek me juist een kleinschalig, rustig skigebiedje, maar ze willen het weer aansluiten op een groot druk skigebied. Ik hoop dat er één of andere natuurvereniging of een paar buren dit tegenhouden.

Spijtig dat ze dat willen verbinden, Fügen leek me juist een kleinschalig, rustig skigebiedje, maar ze willen het weer aansluiten op een groot druk skigebied. Ik hoop dat er één of andere natuurvereniging of een paar buren dit tegenhouden.

Mathijs! op 23 mrt. 2013 20:23

Inderdaad heel jammer…De beste skidagen van de week zijn bij mij eigenlijk altijd op Spieljoch.
De Metzenjochbahn mag er van mij komen, dit is een mooie uitbreiding zodat Hochfügen goed met een bus te bereiken is.
Verder hoop ik ook niet op de aansluiting naar Kaltenbach, zonde voor Spieljoch, maarja ze hebben problemen en ze willen/moeten ook vernieuwen om de rest van het Zillertal bij te blijven.

Het Zillertal lijkt me nu toch een goede mix tussen grote skigebieden en ‘kleinschigebiete’.
Zillertal Arena, Penken, Hochzillertal-Hochfugen, Hintertuxer <-> Gerlosstein, Fügen, Ahorn.

Zal je vanaf fugen wel in de toekomst kunnen skiën naar hochfugen?

Nee die afstand is te groot, bovendien is het gebied onder de Kuhmesser heel erg lawinegevaarlijk.

Misschien dus wel ooit via van Fügen via Kaltenbach naar Hochfügen…

In serfaus regelen ze dat bovendien veel beter

Hoeveel nieuwe skiliften komen er inkaltenbach

Vanaf volgend seizoen (2013-2014) zijn er 2 nieuwe liften, de Söggenbahn en de Mizunbahn.

komen er nog liften in serfaus bij weet iemand dat ?

Plaats een reactie