Nieuwe liften 2013-2014

zonde, was nog een echte authentieke tweezitter, heel wat gezellige gesprekken in gehad aangezien hij zo langzaam is en vaak stilstaat

Jorian op 24 jul. 2013 23:51

Inderdaad heel erg zonde! Maar het is niet anders…
Wanneer er onder een lange rij voor de gondel stond, namen we altijd de Gernkogel I en daarna deze Gernkogel II, dit was vaak nog een heel stuk sneller!

Volgend jaar (2014) zal waarschijnlijk de Gamskogelbahn II in Zauchensee worden vervangen.

in mellau zijn ze begonnen aan de 8 persoons stoeltjes lift

hoe gaat het worden:

null

null

webcam:

http://www.alphofrossstelle.at/fileadmin/webcam/panorama.htm…

null

andere link is van een net iets andere hoek van af het restaurant namelijk

Mooie Oostenrijkse gemutlichkeit, dat ‘mooie’ lifthok in Mellau. En al die Oostenrijkgangers de gebieden in Frankrijk maar lopen afbokken…

dit is inderdaad het dal station

Deze is ook echt niet verkeerd:
Ein Traum wird wahr
http://www.lechnews.at
Mit dem Start der Wintersaison 2013/14 beginnt eine neue Ära in der Geschichte des alpinen Skilaufs am Arlberg: Die Verbindungsbahn Auenfeldjetzwischen Lech Zürs und Warth-Schröcken wird realisiert!

Greenfield op 8 nov. 2012 09:24

Op http://www.auenfeldjet.at is nog meer informatie over de verbinding met lech zürs en warth schröcken

Gang is alles

Misschien oud nieuws, maar verbinden pitztal-solden gaat er nu echt komen, als ik de maquettes en plannen op alpinforum moet geloven…

linkje? (A)

Certified ski-boy, glijbewijs

@Gast193, die maquettes dateren al van 2 jaar geleden. Het plan ligt nog steeds op tafel en er is steeds meer zekerheid dat het er zal door komen, maar een exacte startdatum is nog niet bepaald. De verbinding zal ook de nodige moeilijkheden met zich meebrengen door de snelle afsmelting van de flank van de Rettenbach (langs de kant van het Pitztal onder de Karleskogl). Solden temporiseert momenteel twee jaartjes na hun zware investering op de Gaislachkogl, maar in 2015 zal er wellicht wel weer beweging in komen in het Otztal.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

hmm, zonde van wat er nog over was van de "authenticiteit" van de Pitztaler gletsjer. (als ik het zo mag noemen.)

Daar geef ik je 99% gelijk in ;) Uiteindelijk zien ze hierin de mogelijkheid om vooral in het voorseizoen en het naseizoen toch nog een groot gletsjergebied te creëren. Maar ik denk dat we daar nog lang niet zijn…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Jammer dat ze zo’n grote investering doen in iets wat er over 20 jaar amper meer is. (als de afsmelting van de gletsjers zo door gaat…)

@Lars: Die nieuwe lift in Mellau slaagt helemaal nergens op! De twee sleepliftjes die daardoor vervangen worden waren gewoon bedoeld om mensen die enkel van de bakjes vanuit Mellau naar boven komen toegang te kunnen verschaffen tot de Gipfelbahn of de twee stoeltjesliften.

Hoelang waren deze sleepliften? 400 tot 600m? Capaciteitsproblemen? Niet bij mijn weten.

Ik gok dat de investering wel uit kan, anders hadden ze het gewoonweg niet gedaan lijkt me.

@mathijs! denk wel dat het een capaciteit probleem is want anders ga je geen 7 tot 8 miljoen inverteren in dat gebied en het moderniseren van de liften maar mij betreft hadden ze de 4 persoons gondel wel eerder mogen doen. deze lift komt wel dichter bij de 4 persoons gondel te staan dus dan hoef je minder te lopen / klimmen met je ski/snowboard spullen. inmiddels hebben ze nu wel de bestaande sleep lift tegen de vlakte gegooid

Bouw is in volle gang voor de verbinding tussen Lenzerheide en Arosa. Op de website staat nu ook de nieuwe pistekaart online. Iemand van plan deze winter hier heen te gaan? Ben echt benieuwd naar dit ‘nieuwe’ gebied in Graubunden. Hierbij de nieuwe pistekaart van Lenzerheide-Arosa: http://www.arosalenzerheide.ch/pdf/arosa-lenzerheide-39-ohne…

''Powder to the people''

Ga vaak naar Lenzerheide (en nu dus Lenzerheide-Arosa), omdat ik goedkoop gebruik kan maken van een overnachtingsplek aldaar. Dat is ook de enige rede dat ik er heen ga: er zijn weinig echt leuke pistes in mijn ogen, het gebied is vrij inefficient ingericht (liftsysteem, verbindingen, etc. zijn zwaar verouderd). Voorbeeldje: het nieuwe gebied Arosa kan je alleen bereiken door 3 verschillende liftjes te pakken, met elk forse verschillen in capaciteit en beperkt hoogteverschil. Lekker aangepakt weer. Voor de rest veel koue kak in het gebied, dus van sfeer moet je het niet hebben. Je betaalt wel de hoofdprijs voor eten en drinken.

Arosa ken ik nog niet (verbinding komt er nu pas), maar Lenzerheide is gewoon niet echt een aanrader. Het gebied aan de overkant van het dal, Laax/Flims/Falera, dat is pas ECHT een aanrader.

Ga vaak naar Lenzerheide (en nu dus Lenzerheide-Arosa), omdat ik goedkoop gebruik kan maken van een overnachtingsplek aldaar. Dat is ook de enige rede dat ik er heen ga: er zijn weinig echt leuke pistes in mijn ogen, het gebied is vrij inefficient ingericht (liftsysteem, verbindingen, etc. zijn zwaar verouderd). Voorbeeldje: het nieuwe gebied Arosa kan je alleen bereiken door 3 verschillende liftjes te pakken, met elk forse verschillen in capaciteit en beperkt hoogteverschil. Lekker aangepakt weer. Voor de rest veel koue kak in het gebied, dus van sfeer moet je het niet hebben. Je betaalt wel de hoofdprijs voor eten en drinken.

Arosa ken ik nog niet (verbinding komt er nu pas), maar Lenzerheide is gewoon niet echt een aanrader. Het gebied aan de overkant van het dal, Laax/Flims/Falera, dat is pas ECHT een aanrader.

Gast965 op 25 sep. 2013 16:07

De liften die jij benoemd worden ook dit jaar door 2 6-persoonsstoeltjesliften vervangen. Overigens ben ik het eens dat ook dit weer een tussenoplossing is. Beter was een 10 persoons cabinelift vanaf Parpan (dal, waar nu de Heimberg 6 persoonsstoeltjeslift wordt gebouwd) met een tussenstation op Motta, direct door naar de top van de Urdenfurggli. Maar goed, ze zullen zo hun redenen hebben.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Nieuwe liften in 3 vallees val thorens zijn nieuwe kombibahn met 4 kabine en zeteltjes!! Val thorens komt nog een nieuwe afknapbare lift gemaakt In courchevel 2 nieuwe 6 koppelbare en afknapbare zetelbaanen gemaakt+ opknap beurd En les menuires nieuwe sleebaan!!! Orelle nieuwe 6 persoonslift!!! Méribel wordt volgend jaar nieuwe lift gebouwd 6 persoons- lift!!! Daar mee is 3 vallees prachtig bezig aan vernieuwing van de lifen… Want frankrijk in het algemeen staat zwaar achter met vernieuwing van de liften waar ik slecht gezind over ben Italië Zwitserland en Oostenrijk kan Frankrijk een groot voorbeeld aan nemen… Doppelmayr zeer gekende liften bouwer van Oostenrijk doet zeer goeie zaken in de wereld Zun doen wat ze moeten doen moderniseren van schitterende mooie liften die nu over heel de wereld gebouwd worden!!!

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Hier in Mayrhofen zijn ze begonnen aan de ombouw van de Ebenwald. Een lange rij vrachtwagens met stoeltjes bij de Ahornbaan.

null

Skiën. What else.

Hier in Mayrhofen zijn ze begonnen aan de ombouw van de Ebenwald. Een lange rij vrachtwagens met stoeltjes bij de Ahornbaan.

null

JohnZillertal op 28 nov. 2013 16:29

Hm. Daar heb ik nog helemaal niks over gehoord. Dat was toch een 2 zits?

Klopt, https://www.facebook.com/media/set/?set=a.519244064839229.10…
Deze zijn ze inmiddels aan het weghalen
de nieuwe 6 persoons:

null

Hij begint lager en eindigt ongeveer bij het dalstation van de 8 persoons stoeltjeslift

Ah kijk. Dan staan er op de Ahorn ook alleen maar moderne liften :) Ze zijn wel lekker aan het bouwen in het Zillertal! Nieuwe lift in Mayrhofen, nieuwe lift & piste in Gerlos etc.

@EricH, vergeet de 2 nieuwe liften in Kaltenbach niet! En daarom zijn de skipasprijzen ook weer gestegen ;)

Gisteren is in Val d’Anniviers de nieuwe telecabine voor de verbinding tussen Grimentz en Zinal naar boven gebracht. Hieronder wat foto’s (Heb ze van de Sierre Anniviers facebookpagina). Ben heel benieuwd, kan niet wachten tot ik erin zit :)

null

null
null

Ik ga met kerst naar Zinal en baal er echt om dat de lift dan nog niet zal af zijn :( Ik vraag we ook af of ze de achterstand niet konden inhalen , mits het nu al weken lang mooi weer is geweest terwijl het weer normaal slechter moet zijn deze tijd van het jaar . Kan iemand mij soms verder helpen ?

Waarschijnlijk een slechte plenner en/of planning van dat bedrijf die de opdracht uitvoert

Plaats een reactie