beginnend snowboarder in Tiroler Zugspitze??

Wie kan mij vertellen of dit gebied geschikt is om te leren snowboarden.
Ga met een zoon van 14 , dus allebei op beginnersles , hoeft geen apres ski te zijn , wel bv kunnen rodelen s avonds en gezellig dorpje en liefst niet megadruk…

Berwang is een leuk dorp. Zeker voor beginners!

Ik kan je ook Berwang aanraden. Waarom?

  • Zeer goede skischool
  • Veel blauwe pistes
  • Bijna alle appartementen/hotels liggen op loopafstand van de liften. Of soms gewoon aan de piste.
  • Het dorp ligt hoog, dus ook aardig sneeuwzeker.
  • Rustig en gezellig dorp (dus geen heftige apresski taferelen), maar wel fijne restaurants en leuke gelegenheden om rustig wat te gaan drinken, leuke restaurants/terrassen op de piste.
  • Super gave rodelbaan (ook s’avonds)
  • Avond skiën / boarden
  • leuke skishow (met snowboarders, stuntskiërs, pistenbully’s, vuurwerk ect)

Ik denk dat ik Berwang zo wel aardig heb omschreven.

Wij verblijven in Residence Sonnleiten op 200 m van de sonnalmbahn. Erg mooie appartementen, wellicht is het ook wat voor jullie.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Ik ben zelf afgelopen winter in de Zugspitz Arena geweest. het hele gebied is perfect om te beginnen veel blauwe pistes, en vooral niet druk op de pistes. echte apres ski zul je hier niet vinden maar je gaf aan dit niet erg te vinden. Ik zelf was in een dorpje Bichlbach. hier gaat ook een lift het skigebied van berwang op. In de Zugspitz arena heb je verschillende kleine skigebiedjes, Berwang, Lermoos en Ehrwald. in Ehrwald kan je de zugspitz op met een gondelbaan. Berwang is inderdaad een goed skigebied voor beginners maar lermoos is dat ook. Het skigebied van Lermoos is groter dan dat van berwang. De afdalingen zijn langer en nog steeds niet zo moeilijk :)

De Zugspitsarena is dus inderdaad een goed gebied om te beginnen, lekker veel blauwe pistes en mooie omgeving. Ik verbleef in Bichlbach bij Hechenbergerhof. dit lag centraal tussen berwang en lermoos. Berwang kun je lopend naar de piste als je naar lermoos wilt moet je de skibus pakken of met de auto. Wij hadden voor Bichlbach gekozen omdat het goedkoper is. S’avonds wel niet veel te beleven :P Toch was het verblijf bij Hechenbergerhof Ideaal, goedkoop alle benodigheden kortbij , het was een super vakantie :) Ben benieuwd wat het word

Ik denk om snowboardles te krijgen in het Tiroler zugspitze gebied is denk ik berwang samen met biberwier de beste alternatieven zijn qua terrein. Om te leren snowboarden heb in het begin afwisslend stijler terrein nodig met een vlakke uitloop. Dat is in berwang en biberwier goed te vinden. Daarnaast is zijn deze pistes ontsloten met stoeltjesliften ipv. sleepliften, wat veel ellende bespaard. Van de twee is verder berwang mooier en afwisselender.
Lermoos vindt ik wat minder om voor het eerst op een snowboard te staan. (lange afdalingen zijn als beginner totaal niet belangrijk). Daar ontbreekt het aan mooie vlakker wordende uitlopen
Ehrwald heeft ook goede plekken, alleen zijn deze met sleepliften ontsloten. De pistes rond de stoeltjesliften zijn ook goed alleen die zijn meteen te lang. dus zal, denk ik, de eerste lessen eerder rond de sleepliften plaatsvinden.

Ik ben ook nieuwsgierig wat je keuze wordt. Laat je even wat weten :)

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Berwang zou ik vermijden tijdens schoolvakanties. .
ZEER druk bij stoeltjeslift en onvoorstelbaar absurd druk bij de thaneller sleeplift die niet meer geschikt is voor het aantal bezoekers van Berwang.
Je lestijd tijd gaat voor een groot deel op aan wachten bij de liften. Ook de makkelijke pistes lijken meer een hindernisbaan op een knollenveld vanwege de giga hoeveelheid beginners die hier vallend en remmend naar beneden gaan.

Helaas is het overal druk tijdens de schoolvakanties.

Maar wat jij schrijft, daar heb ik nog nooit iemand iets over gehoord zeggen. Druk ja (dat is het helaas in de meeste gebieden), maar geen winterberg taferelen zoals jij schrijft.

Maar wellicht heb ik steeds de "verkeerde" mensen gesproken. Dus ik hoop dat er zich nog meer mensen melden die in de schoolvakantie in Berwang geweest zijn. Ik ben nieuwsgierig hoe zij het ervaren hebben.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

@ Zoef Zoef,

Ik ben afgelopen kerstvakantie in Berwang geweest, het was echt niet druk geen enkele keer hoeven wachten voor een stoeltjeslift. Een sleeplift twee minuten, maar die vermeid ik toch liever als snowboarder.De piste richting Bichlbach was zo rustig dat ik misschien 10 mensen tegen kwam :)Maar die is niet aan te raden als je net begint, heel misschien op het einde van de week.

Ik kom al jaren met mijn familie in Berwang/ Bichlbach (tijdens de krokus).We verblijven wisselend tussen deze dorpen.

De drukte bij stoeltjes liften valt heel erg mee. Mijn mening over de skischool in berwang is dat je als beginner veel in de sleeplift staat en voor een lange rij staat te wachten. Ik denk dat lermoos beter is voor snowboardles omdat je daar met gondels of nu met de nieuwe familylift naar boven gaat en zo geen sleepliften hebt. Ideaal voor beginners dus. Meer vragen? Stel ze gerust.

Ik zeg: Biberwier! Ik kom daar al jaren in de Krokus en nooit langer moeten wachten dan 2 minuten.
Zeer fijn gebied, zeker voor beginnende snowboarders.

Piste riderrrrr

Hallo allemaal. Wij willen in december een lang weekend gaan skiën in dit gebied. Echter is het 12 december al zo ver. Zal dit een beetje sneeuwzeker zijn of kunnen we dan beter in Ehrwald wat zoeken?

let's get this party started!!

Ik zou voor dat weekend een hooggelegener gebied zoeken, als je in Ehrwald zit kun je de Zugspitze op maar dat is erg duur.

❄️

Hallo allemaal. Wij willen in december een lang weekend gaan skiën in dit gebied. Echter is het 12 december al zo ver. Zal dit een beetje sneeuwzeker zijn of kunnen we dan beter in Ehrwald wat zoeken?

Flensje op 20 okt 2014 16:00

Zoals gezegd, pak dan een geheel hoger gelegen gebied. Denk hierbij aan Obertauern, Silvretta Montafon of Hoch Oetz/Kuhtai.
Zo maar 3 gebieden die veel meer afwisseling kennen, sneeuwzeker zijn half december en wat betreft de 2 laatsten ook prijstechnisch erg interessant.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Plaats een reactie