Horrorverhalen

Ik zat samen met mijn moeder in een stoeltjeslift en we waren op vakantie met drie families. Ik was denk ik tien jaar, misschien zelfs jonger. Te laat zagen we dat er een tussenstop was waar we uit moesten, we waren dus al drie meter verder. Mijn moeder gooide de lift open en sprong er uit, maar ik durfde niet… Het was, voor mij toen, een te flinke sprong. Met grote tranen en helemaal in paniek zat ik in de lift. Gelukkig zat er een liftenman bij de tussenstop die de lift achteruit zette zodat ik er nog uit kon. Het voelde behoorlijk horror…
Achteraf bleek de lift naar één lange zwarte piste te gaan en mijn oom en neef hebben hem helemaal moeten nemen, want zij waren dus echt te laat met uitstappen (of vader besloot bij zijn kind te blijven :P).

We gaan altijd met een auto voor 8 man op wintersport en ik weet niet meer hoe het kwam (toen was ik ook nog jong), maar in een haarspeldbocht slipte we helemaal door totdat we precies andersom op de weg stonden. Gelukkig stonden we nog net op de weg en hadden de auto’s achter ons genoeg afstand gehouden. Dus een 180 met de auto :P toch beter op ski’s denk ik.

Serfaus

Dan kan er zo iets gebeuren…:


Door zal ik niet vrolijk van worden als ik er in zou zitten…

Jeff op 24 okt. 2012 18:23

ja idd, zoals ik al zei hij ging veel harder achteruit dan dat ie normaal naar voren gaat, toen dacht ik even aan dit filmpje ja ;)

10 jaar geleden (pre-helm tijdperk) zag ik mijn vriendin de Super Diable in les2alps van boven naar beneden afstuiteren. Ze bleef liggen, geen duim omhoog. Ik dacht "minimaal" einde vakantie. Ik was er pas na 10 minuten ofzo (een grote, keiharde ijsbaan). Het voelde als een uur.
Ze was bij bewustzijn, even botten gecheckt en bloed gestelpt en naar de dokter. Bleek ze enorm veel geluk te hebben gehad met een verbrande onderarm en lichte hersenschudding. Huid van de onderarm wordt sindsdien niet meer bruin. Super dat naast de duivel, ook haar beschermengel toevallig ook in Les2alpes was.

Fun Lovin' Skier

Afgelopen winter in Duitsland. Zware regen en vlak voor mij rijd een BMW die totaal de macht verliest en linksaf de vangrail in klapt.

Enkele momenten daarvoor dacht ik nog ik ga er links voorbij. Gelukkig niet gedaan anders hadden we nooit op onze vakantie aangekomen.

Hopelijk wordt jullie dit horrormoment bespaard.
Jaren geleden, onze toen 5-jarige oudste zat bij volwassenen in de stoeltjeslift.
Bijna boven vroegen ze: "Kun je alleen uitstappen?"
Antwoord: "Ja"
Deze mensen deden vervolgens de beugel omhoog en onze oudste sprong pardoes uit het stoeltje.
OMG, gelukkig in de diepsneeuw en goed afgelopen.
De kinderlogica van deze 5-jarige: "Ze vroegen toch of ik kon uitstappen"
Dus bij deze: hou ze in de gaten en geef juiste instructies.

@henri snel bakjes demonteren voor de zomerperiode?:P

Naar aanleiding van dit weblog (https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/2082/Engste-moment…) is er een topic gestart met nagenoeg dezelfde titel. Daar werden ook erg spannende verhalen omschreven. Ik kan dit topic echter nergens meer vinden in de zoekfunctie. Iemand anders misschien?

Serfaus

Plaats een reactie