adidas ID2 pure climacool met inzet bril

Al jaren heb ik tot volle tevredenheid een adidas evil eye ( sport zonnebril) met clip op sterkte. Als het niet sneeuwt en geen koude wind staat volstaat deze prima op de piste. Maar als het sneeuwt en het weer wat guur wordt, moet ik toch overstappen op mijn google met daaronder mijn gewone bril. Deze combinatie is niet ideaal. Zo beslaat mijn gewone bril snel en wordt de gewone bril strak, pijnlijk tegen mijn gezicht gedrukt.
Nu wil ik graag een adidas google ( ID2 climacool of ID2 pure climacool) aanschaffen met insert clip. Zijn er forumleden die hier ervaringen mee hebben.

Al jaren kijk ik naar de Adidas-opties voor brildragers, ik had een goggle voor brildragers uit de jaren 90 die mijn familie "de tv" noemde. Adidas blijft echter best wel prijzig. Vorig jaar heb ik een nieuwe goggle aangeschaft, model voor brildragers. In een aantal jaren zijn die toch wel aanzienlijk aangepast, eleganter en toch zonder contact met het montuur over de (sport-) bril passend. Zicht en draagcomfort is zo comfortabel dat ik zelfs bij lekker weer de goggle gedragen heb in plaats van mijn zonnebril op sterkte (model zie foto).
Deze zomer kwam ik toevallig toch weer in gesprek met een verkoper van de Adidas-brillen (het wisselen van lenzen is namelijk ook een prettige optie), die deze ook zelf gebruikte en mij aangaf dat ook met de goggles met inzet het condens-probleem aanwezig is.
Je zou in plaats van de Adidasgoggle met inzet dus ook eens kunnen denken aan de brildragersgoggle, over je gewone bril, scheelt ook een slok op een borrel.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

@Frank, bedankt voor je reactie. Ik zal de door jou genoemde optie zeker overwegen.

Ik gebruik al jaren adidas brillen met inzetbrilletjes, en deze kunnen inderdaad beslaan, maar in mijn optiek beslaan deze veel minder vaak dan gewone brillen onder een skibrl. De ventilatie bij dit soort high-end brillen (van adidas of ander topmerk) is gewoon heel veel beter. Als je een klein beetje op snelheid komt gaat het beetje ‘mist’ zo weg. Ook is het belangrijk om de bril op te houden (en dus niet continu op en af te zetten) en ook het inzetbrilletje goed schoon te houden.

Ik vind zelf de ID-2 een heerlijke bril die bij mij perfect onder mijn verschillende skihelmen past en ook met slecht mistig en schaduwrijk weer goed zich geven.

-ik zeg er uit eerlijkheid wel bij dat ik word ondersteunt door Adidas-

Click. Click. Peace

@rogier, bedankt voor het delen van je ervaringen. Blijft natuurlijk wel een hele uitgave maar een dagje skiën zonder ergenis is mij veel waard. Nog een extra vraagje voor je: ik heb het nogal snel warm, dus ook in mijn gezicht. Welke Google van Adidas ventileerde naar jouw mening het best: de ID2 climacool of de ID2 pure climacool.

Pff die ontlopen elkaar niet zoveel ik zou geen verschil durven aan te geven. Dit kan ook aan je helm liggen (in hoeverre sluit deze de bovenkant af?) Ik zie de pure vooral als een kleinere ID2.

Click. Click. Peace

zal ik is wat moois vertellen!

De intersport in Arnhem is opgeheven en alles ging voor 50% korting de deur uit.
En ik had dus de Adidas bril van €160,- voor €80,-

Ben erg benieuwd hoe deze bevalt. Had eerst een Anon Helix maar deze besloeg altijd…

Hé Bart, mooie prijs :-) ID2 is een erg goede skibril. Ik heb zelf de ID2 Pro (met een extra lens voor bewolkt weer). http://www.wintersportbril.nl/ski-goggles-adidas-id2-pro-all… Je kunt trouwens altijd van een ID2 een ID2 Pro maken. Deze voorzetlens is los leverbaar.
Alvast veel winter plezier

Afgelopen week de adidas id 2 climacool met insert-clip uitgeprobeerd op de pistes van Hochkonig. Ik ben zeer tevreden. Hij zit lekker en de inzet bril beslaat niet. De enige keer dat deze wel besloeg was tijdens een stevige sneeuwbui en dan alleen als ik stil stond. Bij de minste beweging ventileerde de bril weer mooi schoon. Het is wel een hele uitgave maar ik ben er zeer blij mee.

Ik ben deze toch ook maar aan het overwegen. Maar dan toch een vraagje, ik moet eigenlijk voor mijn evil eye een nieuwe inzetbril (andere sterkte) kan ik die dan ook gebruiken in de ID2? Of moet ik twee inzetbrillen kopen?

Het grote voordeel van adidas vind ik dat alles altijd goed geregeld is en je topkwaliteit hebt. Mijn evil eye al een jaar of 7 in gebruik. Als gewone zonnebril, maar ook bij tennis, hardlopen, mountainbiken en skiën. Al een keer pootje gebroken, lenzen vernieuwd etc. Altijd goedkoop en makkelijk een nieuw onderdeel kunnen krijgen. Dus voor die kwaliteit wil ik wel wat geld uittrekken voor een goeie goggle. Ski nu vaak toch met de evil eye of met m’n gewone bril bij sneeuw, maar dan zie ik eigenlijk alleen druppels.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Frank ,Voor de id2 moet je wel een andere inzet bril aanschaffen ( adidas blijft commercieel). Ik heb deze clip echter van de ziektekostenverzekeraar vergoed gekregen omdat het hier gaat om montuur met glazen. Dat scheelt toch een behoorlijk bedrag. Overigens kan dit per verzekeraar wel verschillen.

Ik krijg van m’n verzekeraar geen cent, ook niet voor m’n gewone bril. Ik ga wel eens neuzen, toevallig iemand enig idee van verkooppunten in de buurt van Groningen? Heb daar zelfs nog geen verkooppunt gevonden voor m’n Evil Eye, want op één of andere manier zijn m’n oranje anti-fog glazen ineens versleten. Hele coating is een soort van gebarsten en versplinterd.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Plaats een reactie