Samnaun dorf met snowboard (rode 80)

Wij zouden in maart naar Samnaun dorf gaan. Nu ben ik daar zelf al geweest en ik herinner me de rode dalafdaling 80 nog. Het laatste stuk is hier echter relatief vlak. Met skies heb ik daar zelf geen enkel probleem mee gehad, er is echter een snowboarder bij ons. Is het haalbaar de schmuggler alm :-) te halen met een snowboard of is het echt niet te doen? Een klein stukje taffelen is geen probleem maar een kilometer wel uiteraard …

Verder kan je al glijdend naar de lift 's morgens, met een board zal dit niet lukken want is toch een stukje taffelen.

Iemand ervaringen mee?

Als hij goed snelheid houdt zal het wandelen best meevallen. Ik had zelf meer last met er stuk van de smugler alm tot de lift. Geef hem evt een stok dan kan hij zich zo wat voort duwen.

Ja idd, dat stuk naar de lift is ook lastig. Natuurlijk, als je daar slaapt, kan je altijd nog voor de bus kiezen.

Wij deden ook altijd de 80 met snowboarders mee, soms even een duwtje of stok van een skiër dan lukt het wel hoor!

Dienten Die Alte schule

Ik heb deze vorig jaar helaas maar één keer genomen. Ik kan me niet herinneren dat ik heb moeten klünen met het snowboard. Ik heb er wel een goed tempo in zitten maar er zijn ergere stukken in het skigebied!

Wij nemen altijd piste 61 naar Samnaun. Die ligt niet vlak, ideaal voor snowboarders dus en veel minder volk. :-)
Dan is het nog 3 min met de gratis skibus naar de lift.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Als de sneeuw zacht is, is de 80 een catastrofe met een snowboard. Ook op ski’s werd ik er niet blij van. Bij harde sneeuw is het echter goed te doen.

Ik ga altijd met 3 snowboarders op pad. Tot de Smugglers Alm is het te doen. Daarna is het na een stuk glijden toch echt steppen of lopen. Maar mijn vrienden vinden het zeker de moeite waard!

geef die boarder je stokken en zeg dat ze gewoon hard moeten gaan. Is ook altijd wat hè met die boarders, pistes mollen geen snelheid hebben en 80% van de tijd zitten ze. :-P

Ook altijd wat he, dat commentaar van die skiërs op de snowboarders

Plaats een reactie