brand in appartementsgebouw Les Terasses du Corbier

Gisteren (10 dagen voor vertrek) kregen wij een telefoontje van Bizztravel dat het appartementsgebouw waar wij gereserveerd hadden dit weekend gedeeltelijk is afgebrand…
Nu dus iets nieuws zoeken in het aanbod van bizztravel.nl

heeft er iemand ervaring met :

  • Chalet Adolphine in Les gets - Porte du soleil
    -Residence La Marelle & Le rami - Paradiski

Een brand is nooit leuk! Maar toch positief bekijken, je gaat er qua skigebieden in ieder geval op vooruit. In paradiski zou je in Les Coches terecht komen. Centraal in het gebied! Kan je zowel naar les arcs als la plagne. Les Gets is daarentegen mooi boerendorpje in Porte du soleil.Succes met je keuze!

''Powder to the people''

@Sarah Hier idem. Hebben ze tegen je gezegd dat je zelf moest zoeken? Mij werd verteld dat ik vandaag weer gebeld zou worden met een mogelijk alternatief.

Het woord overmacht werd wel erg vaak gebruikt dus ik zie de bui al een beetje hangen dat we er op achteruitgaan als we niet goed opletten en op de strepen gaan staan.

to ski or not to ski, thats no question

@Simon: ze vroegen wat onze voorkeuren waren en wat we eventueel als alternatief zouden willen. Eerste telefoontje gisteren omstreeks 18.30 uur en omstreeks 20 uur hebben ze terug contact opgenomen en genoteerd welke accomodaties onze voorkeur hadden. Ze gingen zo snel mogelijk contact terug opnemen…natuurlijk zullen we moeten bijbetalen want wij hadden al eind augustus gereserveerd. Vind eigenlijk dat ze ons zowiezo zouden moeten accomoderen in een soortgelijk of beter appartement. Want nu moeten we kiezen uit appartementen aan de prijzen die vandaag geldig zijn (en niet die van de vroegboekingen in augustus)

keep you posted…

Ik werd pas om 21 uur gebeld, ik kon niet opnemen. Toen ik later terug belde was het enige wat ik te horen kreeg dat ze me vandaag gaan bellen. Hoe later we aan de beurt zijn des te meer de beste opties door anderen geclaimd zijn. Ik voel de bui al aardig hangen dat we straks in een gehucht met 50km pistes zitten in een app. zonder de relatieve luxe die we in les Terasses zouden hebben.

to ski or not to ski, thats no question

Ik had twee weken een soortgelijk telefoontje (van Sunweb). Zij deden me ook een aanbod, wat op zich heel netjes was qua accomodatie, maar het skigebied beviel me niet. Ik heb direct de site afgezocht naar iets wat me beter beviel (Was wel wat duurder), en gezegd dat ik daar graag heen wilde. Was geen probleem, en we hebben niet hoeven bijbetalen.

Sowieso moeten ze iets gelijkwaardigs of beter aanbieden, en het is aan jou om te bepalen dat iets gelijkwaardig is. Het is niet erg om wat in te leveren op punten die voor jou niet van belang zijn, maar als jij een accomodatie hebt geboekt vanwege een bepaalde reden (bijvoorbeeld dicht aan de piste), dan zou ik het niet te snel accepteren als je opeens met de skibus moet.

Ik denk dat het het handigste is als je zelf een plaats opzoekt waar je graag heen wil, en dat tegen hen zeggen. Overigens heb ik met Bizztravel best goede ervaringen.

Running against the wind

Ik denk dat Les Coches beter gelegen is in Paradiski (echt supercentraal) dan Les Gets in Portes du Soleil. Wel beiden leuke skigebieden!

Geek, Snowboarder, iPhone developer

ANVR reisvoorwaarden zijn van toepassing.
Art 14
2. a. In geval van wijziging doet de reisorganisator de reiziger indien mogelijk een alternatief aanbod.
b. Het alternatieve aanbod dient minstens gelijkwaardig te zijn. De gelijkwaardigheid van alternatieve accommodatie moet worden beoordeeld naar objectieve maatstaven en dient te worden bepaald naar de volgende omstandigheden die uit het vervangende aanbod moeten blijken:

  • de situering van de accommodatie in de plaats van bestemming;
  • de aard en klasse van de accommodatie;
  • de faciliteiten die de accommodatie verder biedt.

Dus belangrijk is dat de prijs ten tijde van de boeking niet wordt meegenomen in de bepaling van gelijkwaardigheid.
Wat Basso aangeeft door zelf iets voor te leggen is slim, je geeft aan wat jezelf gelijkwaardig vindt, je kan zelf de locatie bepalen. Voor de reisorganisatie scheelt het uitzoekwerk.
@ Simon, zoek op de Bizztravel website een alternatief wat je kan voorleggen als zij hun opties geven.

Les Gets vond ik een sfeervol dorp, gezelliger dan Le Corbier, dus wat dat betreft ga je er op vooruit. De accomodatie die je noemt ken ik niet.
Les Gets vond ik qua pistes erg leuk, voor ieder wat wils. Nadeel vond ik dat het t.o.v. de andere gebieden in Portes du Soleil niet zo gunstig lag. Bij ons sneeuwde en waaide het erg hard, waardoor veel verbindingsliften dicht waren: dorpen aan doen kon toen niet.
Mt. Chery, aan de andere kant dan waar alle andere liften gaan, is echt een aanrader; zwarte en rode pistes, niet geprepareerd en erg rustgig, genieten!

Als ik het vergelijk met Le Corbier is Les Gets athentieker en sfeervoller. Minder sleepliften en langere pistes.

Simon hier
dezelfde week blijkt niet meer te kunnen volgens bizz. Alle bussen zijn al volgepland. Nu moeten we dus een week later wat een veel duurdere week is en het komt ook minder uit. Ze bieden valloire dan aan voor meer dan honderd euro meer terwijl dat dorp niet beter is. Zelfs valfrejus wat toch een absolute budget besteming is moet dan meer kosten.

Les deux alpes en een dorp in PDS zijn ook nog mogelijk maar ook enorm veel duurder. We zijn er nog niet overuit.

Zelf voorstellen al gedaan maar deZelfde week kon dus niet meer. Maar als ik het hierboven goed lees moeten ze die duurdere bestemming van een week later dus voor hetzelfde geld aanbieden? Ook bij een situatie als brand?

Simon

Gewoon op je strepen gaan staan en zeggen dat je naar Les2Alpes wilt, zonder bijbetaling (laat t budget niet toe zeg maar). Nee heb je, ja kun je krijgen, en t is ook in hun voordeel als jullie goed terechtkomen.

Evt. voorstellen dat je t verschil mbt de duurdere skipas zelf bijlegt (paar tientjes hooguit), maar accomodatie niet.

niet zeuren over bizztravel, alles wordt uitstekend geregeld. Wij zijn zelf aanwezig geweest bij de brand en voor de nieuwe aankomers daar is ook alles perfect geregeld.

\

we zeuren ook niet over bizztravel, we proberen alleen wat mensen hier te helpen een voor hen goed alternatief in de wacht te slepen.

Maar als het alternatief wat ze aanbieden uit dezelfde prijsklasse is, dan zou ik er (ook een week later) niet extra voor willen betalen. Je hebt wat bij ze geboekt voor een bepaalde prijs, en dat hebben ze te leveren. Evt. zou je kunnen opteren voor een hogere prijsklasse waarbij je het verschil middelt?

In mijn situatie twee weken geleden werd ik drie dagen voor vertrek gebeld. Het aanbod wat ze deden was op zich heel netjes qua locatie en gebouw, maar wel in een andere skigebied (waar ik niet heen wilde). Ik heb toen een hotel en Chatel voorgesteld, wat wat duurder was. Sunweb heeft de hogere kosten voor het hotel voor rekening genomen, en wij hebben zelf de uitbreiding voor de Portes du Soleil-skipas betaald.

Nu hadden wij eigen vervoer, dus hadden ook geen problemen met volle bussen.

Je zou nog kunnen overwegen om contact op te nemen met andere organisaties (Sunweb o.i.d.), en kijken of die nog mogelijkheden hebben. Desnoods laat je Bizztravel het geld terugstorten, en boek je ergens anders.

Running against the wind

Beste Gast 977 , wij waren ook tevreden over bizztravel.Zijn in december via hun naar Val Thorens geweest maar nu laten ze ons gewoon in de kou staan. Wij moeten zelf naar alternatieven zoeken…tot zover de hulp…

Ik heb mijn berichten nog eens doorgelezen maar volgens mij zeur ik ook niet. Ik geef alleen een beschrijving van de situatie en vraag advies. Inmiddels is alles opgelost via onze eigen alternatieven, die van bizz waren niet echt een optie voor ons: We moesten dan een week later die veel duurder was omdat alle bussen al geboekt waren waardoor we of heel veel meer betaalden of voor een beetje meer geld in een slechter gebied zouden zitten.

We hebben nu een buspendel bij een andere maatschappij weten te regelen waardoor we nog wel in onze week weg kunnen en gaan naar les Menuires. Al met al kost het nu een behoorlijke duit meer maar daar krijgen we wel een beter gebied voor terug. We zijn hiermee dan ook redelijk tevreden, de geboekte optie was prijs kwaliteitstechnisch nou eenmaal erg goed (daarom kozen we ervoor). Dus dan is het lastig om zoiets anderhalve week voor vertrek weer te krijgen.

to ski or not to ski, thats no question

Heb met Bizztravel een klein beetje ervaring. Enkele jaren geelden gingen we zen achten naar Valoire. Wij hadden toen om een beetje ruimer te zitten twee appartementen voor zes personen geboekt. Bij aankomst bleek er een overboeking te zijn en wouden ze ons 1 app van 4 en 1 van zes geven. Een pak minder comfort en de verantwoordelijke van Bizztravel daar wou eerst niet compenseren. Hun eerste voorstel was één keer gratis de sauna gebruiken … Wij hebben toen naar het hoofdkantoor gebeld en compensaties geeist, ermee dreigend om test aankoop te bellen en dit openbaar te maken. Na lang aandringen hebben we toen een serieze compensatie gekregen.

Ik wil maar zeggen, druk goed door want als ze kunnen profiteren ze ook van jouw. Die brand is jammer, kunnen zij niet aan doen maar je mag niet vergeten dat jij zelf de klant bent! Ik zou geen minderwaardig verlof aanvaarden.

Simon hier dezelfde week blijkt niet meer te kunnen volgens bizz. Alle bussen zijn al volgepland. Nu moeten we dus een week later wat een veel duurdere week is en het komt ook minder uit. Ze bieden valloire dan aan voor meer dan honderd euro meer terwijl dat dorp niet beter is. Zelfs valfrejus wat toch een absolute budget besteming is moet dan meer kosten. Les deux alpes en een dorp in PDS zijn ook nog mogelijk maar ook enorm veel duurder. We zijn er nog niet overuit.

Gast057 op 23 jan. 2013 21:23

Pardon?

Valloire (Galibier Thabor) is een prima gebied. Authentiek frans dorp. En je bent zo in Orelle, dus je kan via je reisorganisatie nog een dagje 3V pakken.

Naar mijn mening ga je er op vooruit. En ja ben ook in Les Sybelles geweest.

Bij ons is de beslissing ook gevallen: Les 2 alpes… moeten bijbetalen en hebben een hele kleine tegemoetkoming gekregen (25 euro pp)…
Nu met volle moed alles voorbereiden maar zal volgend jaar toch 2x nadenken of wij nog bij bizztravel zullen reserveren.

Moet ik het alternatief accepteren als de touroperator de overeenkomst met mij gewijzigd heeft vanwege een overmachtsituatie?
Nee, u hoeft het alternatief, na opgaaf van redenen, niet te accepteren.
De reisorganisator zal in overleg met u de reisovereenkomst ontbinden indien het een wezenlijke wijziging betreft. De reissom wordt dan teruggegeven.

In het geval van overmacht is de reisorganisator (touroperator) niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade, die u als reiziger heeft. Deze schade komt voor rekening van u als reiziger. Eventuele meerkosten voor een alternatieve accommodatie of extra reiskosten kunnen onder de gevolgschade vallen.

Bekijk ook eens

Reisvoorwaarden tot

Moet ik het alternatief accepteren als de touroperator de overeenkomst met mij gewijzigd heeft vanwege een overmachtsituatie?
Nee, u hoeft het alternatief, na opgaaf van redenen, niet te accepteren.
De reisorganisator zal in overleg met u de reisovereenkomst ontbinden indien het een wezenlijke wijziging betreft. De reissom wordt dan teruggegeven.

In het geval van overmacht is de reisorganisator (touroperator) niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade, die u als reiziger heeft. Deze schade komt voor rekening van u als reiziger. Eventuele meerkosten voor een alternatieve accommodatie of extra reiskosten kunnen onder de gevolgschade vallen.

Bekijk ook eens

Reisvoorwaarden tot

Hoe kan de bus nou geen ruimte hebben? oorspronkelijk zouden jullie toch ook met de Bus naar de Franse Alpen gaan? Dan is het een kwestie van een transfer regelen ter plekke! Zou mooi zijn als je krokus had geboekt vanwege schoolvakantie!

Bizztravel zelf ken ik niet maar reisorganisaties in het algemeen wel. Bij dit soort dingen proberen ze het zo makkelijk en zo goedkoop mogelijk op te lossen. Het is tenslotte een commercieel bedrijf. maar als je zelf met een oplossing komt die hun verder niet veel kost gaan ze er ook vaak in mee. Assertief en redelijk reageren is daarbij belangrijk.

Allemaal leuk en aardig; dat je iets nieuws mag uit zoeken, maar de prijzen kloppen natuurlijk niet met vergelijking tot vorig jaar (toen we boekte). Nu moeten we het doen met 400 van de piste, kleinere kamer, een slaapkamer minder. geen sauna fitness of zwembad. En nu worden we ook nog een 7de dag skieen door de neus geboord.
Ik hoop dat ze me nog wel een sigaretje aanbieden, want dat vind ik wel fijn als ik ge… ben.

Bizztravel heeft ook ons een ander voorstel gedaan. Wij konden voor dezelfde prijs naar St. Jean d’Arves gaan, naar een kleiner apartement (eigenlijk te klein volgens de telefonist), die als we nu zouden boeken 60 euro per persoon goedkoper zou zijn, waar we uiteraard niets van terug zouden krijgen. Of we konden naar Kaprun voor een bijbetaling van 55 euro. Uiteindelijk maar gekozen voor de optie Kaprun , helaas geen appartement aan de piste meer, maar wel een stuk groter. Vandaag helaas een mailtje dat we nog 21 euro per persoon moeten bijbetalen als we een 7e daagse skipas willen, terwijl eerder was afgesproken dat we die dag geschonken kregen, maar dat was nu opeens toch niet meer mogelijk, dus het was dat of ze zouden alles terugstorten. Daarnaast is de skihuur in Kaprun veel duurder dan wat we eerder hadden geregeld (dankzij vroegboekkorting in Le Corbier) Niet heel klantvriendelijk van Bizztravel dus. Uiteindelijk zal ons weekje (accomodatie, skihuur, skipas) ongeveer 50% duurder uitvallen. Toch een domper als je een half jaar geleden hebt geboekt en dacht dat je een goedkope wintersportvakantie te pakken had.

Wij kunnen uiteindelijk het ganse verhaal positief afsluiten: kregen gisteren opnieuw een telefoontje van bizztravel. Het appartement dat ze ons vrijdag hadden bevestigd bleek nu volzet te zijn (of overboekt) en nu hebben ze ons gehuisvest in een appartement van dubbele waarde (upgrade van 2* naar 4*, groter en veel luxueuzer appartement en veel duurder maar voor ons aan dezelfde prijs)
dus na alle miserie…een pluim voor bizztravel en ze hebben ons misschien dan toch niet verloren als goede klant.

Ik vermoed dat er, wanneer je in een dergelijke situatie beland, maar 1 optie bestaat en dat is bellen, eisen en dreigen met verdere stappen.

Ooit eens vlucht afgelast gehad in Munchen om 10 uur smorgens, volgende vlucht naar bestemming om 20 uur 's avonds.

Conform de Europese Regelgeving heb je dan recht op vergoeding maar jongens wat een geloop was me dat! (Na verloop wordt het een principiele kruistocht naar rechtvaardigheid, de wet voorziet dat ze mij moeten vergoeden dus gaan ze dat ook doen)

moraal van het verhaal: als je in zo’n gevallen braafjes zegt “oh, jammer, maar oke, overmacht niets aan te doen” zal de reisorganisator in zijn handen wrijven. Uiteindelijk zijn er maar een paar die “doorduwen” en dat wordt zowiezo wel ingecalculeerd.

Plaats een reactie