Supermarkten open met Kerst in Brandnertal?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Brandnertal

Wij komen op 23 december aan in het Brandnertal (Oostenrijk) na winkelsluitingstijd. Klopt het dat alle winkels in de buurt op 24, 25 en 26 december dicht zijn vanwege zondagsrust en Kerstmis?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 22 nov 2023 09:17: Titel inhoud gegegeven

Dat zou inderdaad best zo kunnen zijn, maar het is nog te vroeg om dat te kunnen zeggen.
Normaal gesproken komen op de websites van de filialen een paar weken voor kerst de exacte openingstijden te staan.
Advies is op de websites van de Interspar, LIDL, Hofer en Billa in de gaten te houden.

Wilco van Bragt

Sowieso betreft de 24e een zondag. Dus je was al afhankelijk van winkels die 's zondags openen. Niet alles zal dus open zijn, en als er wat open gaat alleen de ochtend.

Ik zou voor die eerste dagen genoeg meebrengen uit NL/BE en lekker uit eten gaan waar mogelijk. En dan na kerst aanvullende dingen halen.

Dingen als brood, pasta, pot saus etc gewoon meenemen.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Vorig jaar daar geweest, zowiezo maar hele kleine supermarkt. Onder aan de berg in Burs, daar zitten de grote winkels.

Aan de hoofdstraat in Brand is inderdaad een SPAR (zie Google Maps). Je kunt met de gastenpas (waarschijnlijk nog steeds) gratis met de bus richting Bürs gaan en naar het ZIMBA zentrum gaan om boodschappen te doen.

Paul

Er staat zondag gesloten op Google Maps, maar meestal zijn de toeristische Spar`s (zoals die in St.Gallenkirch (Montafon) open op zondag voormiddag (of namiddag) tijdens het skiseizoen. De 26st lijkte me gewoon alles open te zijn, dat is tegenwoordig geen sluitingsdag meer.

*bericht bewerkt door Joy85 op 22 nov 2023 09:30

Vorig jaar met de kerstperiode in Brand geweest. De spar daar is een klein winkeltje (met ook broodjes) en was toen de hele kerstperiode minstens voormiddag open.

Mijn ervaring is dat Oostenrijkers de zondag en feestdagen rust echt een stuk serieuzer nemen dan hier in Nederland. In Schladming bijvoorbeeld was werkelijk elke supermarkt in wijde omgeving gesloten, alleen de mini supermarkt bij tankstations waren open. Ik zou voor zekerheid zoveel mogelijk proberen mee te nemen vanuit NL.

*bericht bewerkt door Gerwin op 22 nov 2023 10:18

In Oostenrijk hebben de supermarkten niet zulke openingstijden dan bv hier in NL. Vaak is men de ‘gewone’ zondag al gesloten, maar met feestdagen sowieso. In Prutz, waar wij vanuit Kaunerberg boodschappen doen, zijn 3 supermarkten, maar op zondag (en feestdagen) gesloten.
Ga ervan uit dat alles gesloten is en neem genoeg mee. Wij gaan de zaterdag-of zondag voor de kerst weer die kant op, maar nu wel met meer boodschappen vanuit NL. Wij gaan ‘s middags uitgebreid op de piste eten en ‘s avond lekker makkelijk 😀

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Ruim voor vertrek al een restaurant online bespreken.Zeker voor 24/12 (drukste avond) en bij grotere groep.

Ik zou sowieso boodschappen beneden in het dal doen (Bürs of Bludenz), voordat je de berg op gaat het Brandnertal in. Daar zijn veel grotere winkels, met alles wat je nodig hebt. Die kleine winkeltjes bebben vaak net brood en melk en een verlepte komkommer 🫣.

De kleine dorpsSparretjes in toeristische gebieden zijn overigens vaak op zondag 2 uurtjes open ofzo. Dus daar zou ik niet snel op rekenen.

Samengevat: in die dagen is meenemen vanuit NL geen slecht idee. In Oostenrijk zijn de winkels echt nog dicht op zon- en feestdagen en vaak op zaterdag zelfs al vroeg gesloten.

Top, dank allen! Ik blijf de websites van de supermarkten in de gaten houden en als dat geen uitsluitsel geeft, nemen we proviand mee uit NL en geven we wat meer uit in de lokale horeca.

Ik zou proviand meenemen uit Nederland. Winkels worden mits open niet aangevuld. Ik kom al jaren in Montafon, daar is eigenlijk alles op tussen 16-18 alleen op tweede kerstdag. Eerste kerstdag is altijd alles gesloten en 23 december kerstavond ( eigenlijk de echte kerstavond in oostenrijk) alles al om 13 dicht meestal.

^^ Kerstavond is 24 december, ook in Oostenrijk ;)

Wel grappig, de interspar in Bludenz was afgelopen zomer wel open op zondag. De Spar in Brand is echt wel heel erg klein. Prima voor een broodje en wat vergeten spullen maar zeker niet voor je kerstdiner. Lekker meenemen dus uit Nederland. Met diepvriestassen en koelelementen (bevroren flessen water ) kom je een heel eind

Plaats een reactie