Verbinding Brand en Bürserberg: Piste 25?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Brandnertal

Ik ga deze winter 2x naar Montafon (eind december én eind januari), met het plan om de verschillende skigebieden te gaan verkennen. Van Brand en Bürserberg in het Brandnertal lees ik overal dat ze zijn verbonden met een gondel. Maar op de pistekaart zie ik toch ook een blauwe piste 25 staan. Is deze nooit open of misschien te vlak, zodat je veel moet prikken? Wie weet of dit te doen is? Andere tips over het gebied zijn ook welkom natuurlijk!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Is niet een piste die bijzonder veel sneeuw nodig heeft, dus ga ervan uit dat deze z.s.m. opent.
De piste is vrij vlak en met zachte, afremmende sneeuw zul je veel moeten prikken.
Hopelijk zitten de condities mee en glij je in 1 x door naar Brand :)

Onze ervaring uit april 2016 kun je hier nog teruglezen, mocht je het interesseren: https://www.wintersport.nl/skigebieden/brandnertal/forum/top…

Gang is alles

Hoewel je ongetwijfeld binnen no time antwoord kan krijgen van mensen die er (in tegenstelling tot ikzelf) wel zijn geweest was ik hier ook benieuwd naar en kwam ik op dit filmpje

Ik zie hier geen sneeuwkanonnen, een uitbundig zonnetje en behoorlijk wat geprik/geschaats. Het filmpje lijkt ook te eindigen met nog een flinke bult. Lijkt me een prachtige omgeving om een keertje doorheen te glijden, maar niet iets wat je dagelijks per se wilt doen

Is niet een piste die bijzonder veel sneeuw nodig heeft, dus ga ervan uit dat deze z.s.m. opent.
De piste is vrij vlak en met zachte, afremmende sneeuw zul je veel moeten prikken.
Hopelijk zitten de condities mee en glij je in 1 x door naar Brand :)

Onze ervaring uit april 2016 kun je hier nog teruglezen, mocht je het interesseren: https://www.wintersport.nl/skigebieden/brandnertal/forum/top…

Jesper op 27 nov 2023 22:21

Leuk uitgebreid verslag @Jesper ! Dank voor de info. We hopen meer en betere sneeuw te hebben dan jullie in het voorjaar. Zeker voor ons groepje van Oud en Nieuw is een niet te uitdagend ski-gebied prima voor een dag. De andere dagen doen we ook Gargellen, Golm en natuurlijk 2 dagen in Silvretta Montafon.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Vanuit Brand heb je altijd de gondel nodig. Gaat vrij vlot. Vanuit Burserberg kan je via die blauwe piste. Gaat bij normale omstandigheden ook vrij vlot. Kan me niet herinneren dat ik daar heb moeten prikken.

Ik ben regelmatig vroeg in het seizoen (voor Kerst) daar geweest, en meestal is die piste dan gewoon open. Als ik het me goed herinner was dit zelfs vorig seizoen (onder slechte condities) het geval, al liep ik toen wel vast in de blubber 😁 …

Maar voor eind december en begin januari zou ik me er echt geeen zorgen over maken. Zeker niet met de sneeuw die daar nu al gevallen is en komende week nog gaat vallen.

Veel plezier alvast in Motafon. Je gaat er zeker geen spijt van krijgen. Naast Silvretta Montafon zijn Golm en Gargellen ook echt pareltjes om een dag te bezoeken.

*bericht bewerkt door Patrick1980 op 27 nov 2023 22:34

Hoewel je ongetwijfeld binnen no time antwoord kan krijgen van mensen die er (in tegenstelling tot ikzelf) wel zijn geweest was ik hier ook benieuwd naar en kwam ik op dit filmpje

Ik zie hier geen sneeuwkanonnen, een uitbundig zonnetje en behoorlijk wat geprik/geschaats. Het filmpje lijkt ook te eindigen met nog een flinke bult. Lijkt me een prachtige omgeving om een keertje doorheen te glijden, maar niet iets wat je dagelijks per se wilt doen

JelleK op 27 nov 2023 22:25

Mooi gevonden dit filmpje @JelleK . Thanks! Ik denk dat mijn vrouw wel blij wordt van zo’n relaxed en mooi “wandelpad” door een prachtig landschap. Die strakblauwe lucht willen we er wel graag bij hebben!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Vanuit Brand heb je altijd de gondel nodig. Gaat vrij vlot. Vanuit Burserberg kan je via die blauwe piste. Gaat bij normale omstandigheden ook vrij vlot. Kan me niet herinneren dat ik daar heb moeten prikken.

Ik ben regelmatig vroeg in het seizoen (voor Kerst) daar geweest, en meestal is die piste dan gewoon open. Als ik het me goed herinner was dit zelfs vorig seizoen (onder slechte condities) het geval, al liep ik toen wel vast in de blubber 😁 …

Maar voor eind december en begin januari zou ik me er echt geeen zorgen over maken. Zeker niet met de sneeuw die daar nu al gevallen is en komende week nog gaat vallen.

Veel plezier alvast in Motafon. Je gaat er zeker geen spijt van krijgen. Naast Silvretta Montafon zijn Golm en Gargellen ook echt pareltjes om een dag te bezoeken.

Patrick1980 op 27 nov 2023 22:33

Dankje @Patrick1980 . Het belooft met de sneeuw wel goed te zitten idd. De gebieden die jij noemt staan ook allemaal op de planning. Het worden onze onze 1e en 2e keer in Montafon. Lijkt een hele goede keuze te zijn!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Leuk! Wat wordt je uitvalsbasis? Zelf zat ik altijd in Bludenz om ook nog gemakkelijk richting Arlberg te kunnen uitwijken.

Leuk! Wat wordt je uitvalsbasis? Zelf zat ik altijd in Bludenz om ook nog gemakkelijk richting Arlberg te kunnen uitwijken.

Patrick1980 op 27 nov 2023 22:40

De 1e week zitten we in Vandans, vlakbij de lift van Golm. De 2e week in Sankt Gallenkirch, onderaan de hele oude lift Garfreschabaan. De 2e week pakken we op de dag voorafgaand misschien nog Sonnenkopf mee. Bludenz mooi centraal als je ook richting Arlberg wilt.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Leuk! Wat wordt je uitvalsbasis? Zelf zat ik altijd in Bludenz om ook nog gemakkelijk richting Arlberg te kunnen uitwijken.

Patrick1980 op 27 nov 2023 22:40

De 1e week zitten we in Vandans, vlakbij de lift van Golm. De 2e week in Sankt Gallenkirch, onderaan de hele oude lift Garfreschabaan. De 2e week pakken we op de dag voorafgaand misschien nog Sonnenkopf mee. Bludenz mooi centraal als je ook richting Arlberg wilt.

Zit je de 2e week in “Base” ? Die oude lift heb ik vorig jaar eens naar beneden gepakt omdat ik even klaar was met boarden… voor mensen met hoogtevrees (ik dus deels) een bijzondere ervaring… pfffff :-)

Nick_Lobé op 27 nov 2023 22:49

Leuk! Wat wordt je uitvalsbasis? Zelf zat ik altijd in Bludenz om ook nog gemakkelijk richting Arlberg te kunnen uitwijken.

Patrick1980 op 27 nov 2023 22:40

De 1e week zitten we in Vandans, vlakbij de lift van Golm. De 2e week in Sankt Gallenkirch, onderaan de hele oude lift Garfreschabaan. De 2e week pakken we op de dag voorafgaand misschien nog Sonnenkopf mee. Bludenz mooi centraal als je ook richting Arlberg wilt.

Zit je de 2e week in “Base” ? Die oude lift heb ik vorig jaar eens naar beneden gepakt omdat ik even klaar was met boarden… voor mensen met hoogtevrees (ik dus deels) een bijzondere ervaring… pfffff :-)

Nick_Lobé op 27 nov 2023 22:49
Miel op 28 nov 2023 10:14

We zitten dan in Gazauner Hof. Die oude lift is toch een stoeltjeslift?! Oudste van Oostenrijk heb ik ergens gelezen. Kun je die ook naar beneden nemen dan? Ik ga liever skiënd. Bovendien heb ik ook wel hoogtevrees …

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Ja die kun je naar beneden nemen. Nog ouderwets met hendel naar binnen en buiten. Mijn schoonmoeder vond hem ook heel steil naar beneden. Ik ben niet anders gewend. Wel traag maar prima ervaring. Je zal van alle ski gebieden optimaal genieten

Ja die kun je naar beneden nemen. Nog ouderwets met hendel naar binnen en buiten. Mijn schoonmoeder vond hem ook heel steil naar beneden. Ik ben niet anders gewend. Wel traag maar prima ervaring. Je zal van alle ski gebieden optimaal genieten

Kevinski op 28 nov 2023 18:33

Goed te weten voor het geval dat. We zien er naar uit. Dat genieten gaat zeker lukken!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Vandaag piste 25 in Brand probleemloos kunnen doen. Nauwelijks hoeven te prikken. Op 1 plek, vlak voor skiroute 9 erbij komt, moesten we een paar meter omhoog klunen. We hebben beide delen bovenin goed kunnen ontdekken. Sneeuw was wel hard en ijzig begin van de dag en daarna in de volle zon (heerlijke dag!) snel veranderd in buckelpistes. Erg leuk, afwisselend gebied. Mooie skiroutes ook. Eind januari zeker een dag terug. Hopelijk dan kouder en weer verse sneeuw, zodat ook de dalafdalingen open kunnen. We vinden de combi van de verschillende skigebieden op de skipas van Montafon erg gaaf! En we boffen met het weer en de omstandigheden tussen Kerst en Oud & Nieuw. Morgen sluiten we af met Golm, helaas ook zonder dalafdalingen.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Plaats een reactie