Hotel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes - Val d'Isère

Dag iedereen,

2 jaar geleden was ik hier met exact dezelfde vraag maar dan over paradiski.
Ik ben toen naar Les arcs geweest maar heb gelezen dat tignes - val d’isere nog zoveel beter zou zijn.
Graag zou ik deze winter (periode midden tot eind januari) graag naar val d’isere of tignes gaan mocht val d’isere te duur uitvallen.

Ik ga solo (dus volledig alleen) en zou zoals 2 jaar geleden met de thalys (nu eurostar) gaan.
Enkele vragen:

Hoe geraak je vanuit Bourg saint maurice naar je bestemming in bijvoorbeeld val d’isere?
Ik vermoed met taxi of dergelijke.

Zijn er hotels die meevallen van prijs maar wel degelijk zijn in val d’isere of tignes?
Tips zijn welkom, zo ben ik in les arcs naar basecamp lodge gegaan, dus ik sta open voor alles.
Dat hotel in les arcs kwam ook van een tip van iemand hier op het forum.

Als er nog meer tips zijn van mensen met ervaring in espace killy zijn die meer dan welkom

Prijzen in de richting van 2500 - 3000 euro zie ik niet zitten trouwens, ik zocht zelf eens naar hotels en kwam steeds op prijzen boven 2500 euro, dan zit je voor de volledige reis aan 3500 - 4000 euro met trein en eten/drinken.

Ik zoek iets waar prijs/kwaliteit goed zit.

Bij vragen, stel ze zeker!

Bedankt bij voorbaat.

Kan zo wel een aantal hotels vinden voor rond de 1500 euro.
Appartement is wel flink goedkoper, maar weet niet of je dat een optie vindt.
Vanuit BSM gaan bussen. O.a. Altibus.

Ik kwam via deze site een advertentie tegen van UCPA, een non-profit organisatie die op fantastische plekken in de Franse Alpen all-inclusive vakanties + cursussen aanbiedt. Leek mij echt geweldig, alleen zelf geen mogelijkheid om te gaan.

Bijv Tignes: https://ucpa.nl/locaties/frankrijk/tignes/

Hotel le Genepy in Tignes les Brevieres al eens geprobeerd?

Hotel le Genepy in Tignes les Brevieres al eens geprobeerd?

Bennie op 29 nov 2023 15:06

Alles volboekt jammer genoeg :(

Prijzen gaan al snel overal naar 2000 euro voor een hotel met ontbijt en diner.
Tel daar nog trein, skipas, eten en drinken bij en je zit boven 3000 euro.
dan blijf ik liever thuis, denk zelf dat je nog een stukje boven 3000 uitkomt

Ik geef het op, overal kom ik op prijzen van 3000, 4000 en zelfs nog meer. Tenzij er opties zijn om toch aan een redelijke prijs te gaan. Ik zou graag als uiterste maximum 2500 geven voor de hele reis.

https://www.booking.com/hotel/fr/chalet-alpina-p.nl.html…
Beschikbaar inclusief halfpension van 13-20 januari. €1500 ongeveer.

Boek via AirBNB als hotel niet perse een must is. Je vind ze al vanaf een kleine 70 euro per nacht.

Hup Willem II

Een eenpersoonskamer in een Frans hotel in de grote gebieden is helaas absurd duur. Meestal betaal je 75% van de tweepersoonsprijs.

Een eenpersoonskamer in een Frans hotel in de grote gebieden is helaas absurd duur. Meestal betaal je 75% van de tweepersoonsprijs.

DrPhil op 29 nov 2023 20:13

Ja, je hebt zeker gelijk. In Italie betaal je dan een toeslag van 150 euro bvb maar in Frankrijk is het bijna volle pot.

Boek via AirBNB als hotel niet perse een must is. Je vind ze al vanaf een kleine 70 euro per nacht.

Nicky op 29 nov 2023 20:05

Dat ga ik eens bekijken want klinkt wel goed, vrienden van mij hebben dat al gedaan in Londen bvb.

Via Snowtrex meerdere appartementen en skipas voor €1000 of minder in Tignes.

Op de website van tignes zelf genoeg studio’s te vinden voor onder de 500 euro per week.

Kijk eens bij Le Taos in Tignes. Op de website van montagnettes https://www.hotel-le-taos.com/
Weet niet wanneer je wil gaan maar midden maart zit je daar een week voor 1350 euro. Naast de pistes in Le Lac. Ze hebben ook een zwembad.

*bericht bewerkt door danny.mara op 29 nov 2023 23:33

Kijk eens bij Le Taos in Tignes. Op de website van montagnettes https://www.hotel-le-taos.com/
Weet niet wanneer je wil gaan maar midden maart zit je daar een week voor 1350 euro. Naast de pistes in Le Lac. Ze hebben ook een zwembad.

danny.mara op 29 nov 2023 23:32

Skipas en treinkaartje erbij, 700 euro? Hou je nog 500 over voor eten en drinken. Moet kunnen denk ik.

@Danny.mara Ook midden januari beschikbaar? Want dat is de vraag.

Sorry overheen gelezen maar er is er nog 1 beschikbaar zoals ik het zie. Wel vanaf 6 januari.
Die website werkt overigens niet altijd even lekker.

null

*bericht bewerkt door danny.mara op 30 nov 2023 11:04

Laatste stuk met de trein naar bsm kan ook probleem geven. Hier zijn werkzaamheden aan het spoor.
Weet niet hoelang dit duurt.

Bedankt iedereen, ik heb toch beslist met josk reizen naar Schladming - Dachstein te gaan.
Ik ga op safe spelen met een pakketreis en daarbij is ook skibegeleiding en dat is wel handig meegenomen.

Plaats een reactie