Restaurants/cafés/pistes Flaine

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

Hi,

Aankomende week ga ik met een groep vrienden naar Flaine. Ik ben op zoek naar tips voor lekkere lunch plekken en goede restaurants.

Verder ben ik ook geïnteresseerd in de leukste plekken/ hotspots om na het skiën een paar biertjes te drinken.

Als laatste ben ik nog benieuwd of de lange piste naar Sixt (cascades) de laatste tijd nog open is geweest. Ik heb hem op de site alleen nog maar op closed zien staan.

Alvast veel dank!

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 23 jan 2023 20:55: in juiste categorie gezet

Voor de lunch gingen wij altijd naar La Luge à Téran. Een klein restaurantje onderaan de Dahu piste boven Samoëns 1600. Ligt helemaal in een uithoek maar heb daar in verschillende jaren nooit slecht gegeten…

De Cascade piste is volgens mij permanent gesloten…

*bericht bewerkt door Harm op 23 jan 2023 19:14

Cascade is niet permanent gesloten, maar wel vaker dicht dan open. Hij vraagt nl om veel sneeuw tot relatief lage hoogte. Gezien de slechte seizoensstart zal die sneeuw er nog niet liggen/hebben gelegen.
Als ‘ie open is, is het absoluut een aanrader. Halverweg is een restaurantje waar je vanaf de piste met de sneeuwscooter heen wordt gebracht:)
Verder niet echt tips qua restaurants helaas.

L’Beu, bijna beneden bij Morillon Les Esserts vond ik een sympathiek restaurantje: leuke authentieke sfeer, lekkere gerechten en schappelijke prijzen.

Ik ben er nu.

Het is wel echt een schande dat bijna 50% van het gebied dicht is terwijl er genoeg sneeuw ligt en er ook geen extreem harde wind is. Voel mij bekocht, want korting op de skipas was er niet.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

De Cascade en Combe de Gers openen dit weekend, zaterdag 28 januari! Al van vorige week was men bezig met de preparatie hiervan, maar dat vraagt tijd.

Een goed restaurant voor 's avonds vindt je boven in Flaine Forum; Sabaudia en Le Refuge du Skieur. Typische kaart en goed eten.

Met 125 km pistes kan ik me een week prima vermaken…

Plaats een reactie