Uitrusting huren, Hintertux

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hintertuxer Gletscher

Dit jaar zat de wintersport er vanwege Corona helaas niet in. Aangezien we nu aan het Gardameer zitten, dacht ik op de terugweg even langs de Hintertux te gaan en nog een ochtend/dagje te skien. Dan heb ik in 2021 toch nog kunnen skien en wordt dat mij niet meer afgenomen! Helaas heb ik geen spullen bij mij en vroeg mij af of iemand weet of er ook complete uitrustingen zoals een skipak, helm etc bij de Hintertux te huur zijn?

You're stronger than the mountain!

Volgens mij wel; https://sportnenner.at/nl/ deze zit onderaan het dalstation. Als ik daar kijk, kan je daar ook helm en eventueel zelfs kleding huren

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Ben vorige week nog geweest en bij sportnenner en er skis gehuurd (mijn schoenen had ik zelf bij). maar schoenen en helm kan daar ook.
Hier https://sportnenner.at/en/skiverleih/verleih-winter/skibekle… kan je je kleding ook reserveren.

Het was er vorige week extreem rustig. In de namiddag was er nog een man of vijf aan het skiën.
Veel plezier

Bedankt, vandaag gebeld. Ze verhuren inderdaad alles muv skibrillen en handschoenen. We vertrekken morgen richting Hintertux, hoop dat het een beetje mooit weer wordt.

You're stronger than the mountain!

Er werkt een Nederlander met erg veel kennis van materiaal in de shop rechts naast de ingang van de gondel.

Skiën. What else.

Er werkt een Nederlander met erg veel kennis van materiaal in de shop rechts naast de ingang van de gondel.

SkileraarJohn op 08 jul 2021 14:30

Bedankt, intussen zitten we nu heerlijk in een hotel tegenover de gondel. De weersverwachting van morgen zijn niet zo best. We hebben nu regen en onweer en voor morgen wordt ook regen verwacht. Die nederlander hebben we nog niet ontmoet, maar een vrouwelijke collega adviseerde ons om morgen eerst maar naar boven te gaan en daar te besluiten of we willen skien. Ik moet zeggen dat het wel enorm kriebelt, het is inmiddels al weer 15 maanden geleden dat ik op echte sneeuw heb geskied.

*bericht bewerkt door Carel op 08 jul 2021 21:23

You're stronger than the mountain!

Van dinsdag tot en met donderdag geskied in Hintertux. Dinsdag druk, donderdagmiddag… bijna niemand!
Er zijn veel skiteams en trainingskampen op de Gefrorene wand en de Olperer, dat geeft rond 8.15 uur wachttijden onderaan de gondels. Wij stonden dinsdag om 08.10 in de rij en waren uiteindelijk om 09.05 uur helemaal boven, donderdag kwamen wij om 08.40 bij een lege gondel aan en waren we om 09.15 uur boven.
De sneeuw verdween vooral woensdag en donderdag heel snel, grote stukken gletscher kwamen bloot te liggen, maar inmiddels heeft het weer gesneeuwd. Algemeen waren de skicondities nog heel goed en is het sneeuwdek ondanks enkele kale plekken nog in prima staat. Heb het wel eens een heel stuk slechter gezien in juli.

Opvallend: de pistepreparatie verschilt sterk per piste en per dag. Sommigen scheuren er kennelijk graag op maximumsnelheid overheen, met veel “ruggen” als gevolg en soms zelfs diepe gleuven dwars over de piste. Eigenlijk schandalig. Andere stukken piste waren dan weer als een heerlijk biljartlaken strak geprepareerd… maar ze moeten daar dringend iemand bijscholen of de laan uit sturen!

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 10 jul 2021 12:59

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie