skiles tieners

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Heeft iemand ervaring met de skischolen in Ischgl. Onze kinderen (12 en 15 jaar) kunnen al goed skiën, maar hebben altijd nog plezier in een paar dagen skiles ( mits deze uitdagend is en een groep van redelijk dezelfde leeftijd).
Welke skischool is daar geschikt voor. We verblijven in Kappl, maar zijn van plan zeker een aantal dagen in Ischgl te gaan skiën. Dus een skischool in Ischgl is denken wij het handigste.

Toevallig ken ik Kappl vrij goed en ook Ischgl. Voordeel van Kappl vind ik persoonlijk dat het een kleinschalig sneeuwzeker gebied is en rustig. Ischgl is veel groter en niet te vergelijken met Kappl (ook qua dorp niet, Kappl moet je stukje omhoog rijden om in het dorp te komen en is zeer klein vergleken met Ischgl wat een leuk dorp is).
Hoe rustig het in Kappl is op de piste hoe megadruk het is in Ischgl. Apres ski in Kappl is heel rustig en Ischgl is een groot feest. Dus het ligt eraan wat je zoekt. Ivm de drukt op de piste ben ik op een geven moment afgehaakt en gaan skiën in Sankt Anton (vind ik een vergelijkbaar gebied als Ischgl maar rustiger en ook prima apres ski). Ik weet niet of je kids het saai zullen vinden in Kappl maar zoek je meer vertier dan is Ischgl prima maar wel heel druk op de piste vergleken met Kappl😊(dat merk je vanzelf wel dus herinner aub mijn woorden als je een dag geskied hebt in Ischgl en je gaat daarna in Kappl skiën….).
Zie skischolen in Ischgl; https://www.ischgl.nl/wintersport/skiles

Ik weet niet hoe het komend seizoen in Ischgl zal zijn qua drukte. Net zo druk als vóór de coronacrisis of misschien tóch wat rustiger…?
Wij hebben een aantal keren (soms enkele dagen, soms hele week) in Ischgl geskied, maar vonden de enorme drukte 's ochtends bij de dalstations wel vervelend, terwijl er ook overdag in het skigebied 2 à 3 knelpunten zijn met langere wachttijden.
Ook in Kappl hebben we eens een paar dagen geskied. Rustiger, maar idd wel klein skigebied.
Om je kinderen tijdig bij de skiles in Ischgl te krijgen zul je wel tijdig moeten opstaan en vertrekken, want je bent vanuit Kappl toch wel even onderweg alvorens je in Ischgl ‘boven’ bent…

Plaats een reactie