Nieuwe lift en dalstation 22-23

Dit onderwerp gaat over de bestemming Samnaun

De kogel lijkt door de kerk. Dit jaar starten ze met de bouw van de 8p gondel Laret - Muller (tussen Alp Trida en Bella). Voor de geïnteresseerden, het nieuwe dalstation komt hier te staan: https://goo.gl/maps/JzkMzhWwh56QoUs56

Mooie ontwikkeling. Al heeft dat waarschijnlijk wel tot gevolg dat mijn favoriete restaurant, de Almrausch, een stuk drukker wordt inclusief de mooie afdaling.

Het zal een heel stukje drukker en waarschijnlijk ook duurder worden de komende jaren. De ambities in Samnaun zijn niet min en de investering in de twee extra gondels met elk een nieuw dalstation ook niet. Maar goed … er zijn ook voordelen natuurlijk.

Super dat er een lift komt,
Ik liet voorlopig de piste links liggen omdat je anders genoodzaakt was een skibus te nemen.

Net een jaar te laat; wij zaten afgelopen december in hotel edi; vanaf volgend jaar direct naast de gondel.
Hoop wel dat ze het eerste platte stuk van de dalafdaling wat aanpassen; want dat was veel prikken.

Daar zal de Almrausch wel van profiteren inderdaad. Superleuk om daar na het skiën een drankje te doen!
Afgelopen 2 jaren 2 x in Samnaun Laret gezeten. Mooi dat daar een Lift komt, maar ik vrees dat het met de betaalbare appartementen daar straks wel gebeurd is.

null

@hupla waar heb je de info vandaan?
Ik kan het nog nergens terugvinden en een medewerker van bergbahnen Samnaun die ik in december sprak zei dat het nog wel een paar jaar kon duren omdat “de groenen” er bezwaar tegen hebben.

@hupla waar heb je de info vandaan?
Ik kan het nog nergens terugvinden en een medewerker van bergbahnen Samnaun die ik in december sprak zei dat het nog wel een paar jaar kon duren omdat “de groenen” er bezwaar tegen hebben.

Daffie op 26 jan 2022 09:26

@Daffie - ik had het van de verhuurder van onze acco in Laret. Het is geen local denk ik (woont in Duitsland), dus zou het dan niet kloppen?? Ik had het vorige week dan nog even via google opgezocht en zag ook op een site dat Laret-Muller voor 2022 gepland is. Kan die site echter zo 1 2 3 niet terugvinden. Zoek het nog even op.

*bericht bewerkt door Hupla op 26 jan 2022 10:56

Ja op skiresort.de en dergelijke staat wel 2022 als plandatum; maar dat is over het algemeen (en zeker nu in coronatijd) niet zo heel betrouwbaar.
(Vrijwel) alle skigebieden zullen hun investeringen tegen het licht houden en uitstellen wat ze kunnen uitstellen.
Vorig jaar draaiden ze extreem verlies en ook dit jaar verwacht ik dat de omzetten duidelijk lager zullen zijn normaal.

Kan me zomaar voorstellen dat (grotere) liftprojecten 2 tot 4 jaar vertraagd worden.

Skiresort is nogal onbetrouwbaar (optimistisch - commercieel) wat betreft nieuwe liften en andere infra.

Je kunt beter kijken op alpinforum https://www.alpinforum.com/forum/viewforum.php?f=12…

Of of remontees mecaniques https://www.remontees-mecaniques.net/forums/index.php?showfo…

The older I get, the better I was

@Daffie @Onnem - denk dat het inderdaad nog even kan duren.

Kreeg net een whatsapp terug van de verhuurder: “there can always be delays or complaints and in Samnaun the people are pretty slow in everything”.

Geen idee wat hij met dat laatste bedoelt 😂, maar van mij mag het gerust nog een hele tijd zo relaxed blijven.

We zullen het wel horen als het zover is. Dank voor de rechtzetting in elk geval.

Plaats een reactie