Het last minute tripje naar Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Last minute tripje naar het zonnige Ischgl.

Oke, op aandringen van @jesper een live reisverslagje van mijn gestuntel in Ischgl. Kijkend naar het weerbericht begon de skikoorts op te komen. Niemand gevonden die zo kortdag nog vrij kon krijgen dus zelf maar de auto ingestapt en richting Oostenrijk gereden. Ik verblijf overigens niet in Ischgl maar in Kappl. Met de auto op-en-neer goed te doen in 15min.

null

^ In zuid Duitsland reed ik al in besneeuwde omgeving. De sfeer zat er dus al lekker vroeg in. De weersvoorspellingen gaven op zondag nog bewolkt, maar vanaf maandag stralend weer. Dat belooft wat.

null

^ Maandagochtend, mooi weertje. Ik wilde altijd al een keer richting Ischgl dus bewaar skigebied Kappl nog even :)

null

Met de Pardatschgradbahn omhoog gegaan. Vannuit de idalp de hele linker kant van het gebied gehad.

null

Stralend weertje🌞

null

Dutyfree-run gedaan richting Samnaun. Jammer dat je even de skibus moet pakken om vanuit de Almrausch weer bij een lift te komen. Deze lift, de Twinliner weer omhoog gepakt. Nooit gezien eentje met dubbeldeck.

null

^ Overal eigenlijk wel mooi uitzicht.

null

^ dalafdaling. Wat een drukte rond 4 uur. Daarna nog een keer gedaan en toen ineens stuk rustiger.

null

^Zonnetje zakt weg

null

^ Moest in het begin even de weg overal zoeken. Uiteindelijk toch wel wat kms gemaakt.

Bis morgen😎![]

*bericht bewerkt door Verschuuren op 07 feb 2023 00:18

Poh dat ziet er allemaal weer fantastisch uit ;)
Veel plezier morgen!

Gang is alles

Lekker hoor. 1 van mijn favorieten gebieden, vooral in het voorjaar.
En qua de weg vinden: als je het eenmaal een beetje in de smiezen hebt, is het echt heel makkelijk. Vanuit elke uithoek ben je ook in 2 liften terug naar de Idalp.

In december nog geweest, en over 2,5 week mag ik weer. Deze plaatjes dragen wel bij aan de voorpret, dus dank daarvoor :)

Mag ik wel mijn vraagtekens bij je tracking app zetten? Max 116,6 km/u is praktisch niet haalbaar. Gevorderde skiërs moeten al hun best doen om de 90 aan te tikken, en bij uitzondering (afhankelijk van materiaal en piste) misschien de 100.
Lekker belangrijk verder…
Geniet van het mooie weer de komende dagen!

Wat een top gebied is het! Dit jaar sla ik 'm over voor 2 andere gebieden, desalniettemin heerlijk.
Dalafdaling rond 4 uur altijd druk. Paznauner Taya sluit dan dus moet iedereen tegelijk naar beneden, en het is voor velen sowieso apres-ski tijd op dat moment.
Ik vind zelf de kant van de Palinkopf en Val Gronda het leukst, met ook de 3 zwarte pistes naast elkaar met elk een iets hogere moeilijkheidsgraad.
Veel plezier nog, en mocht je daar nog tijd en zin in hebben breng dan zeker een bezoek aan Trofana Alm in het dorp.

Bedankt voor jullie reacties en tips. Als je het eenmaal door hebt ben je idd zo terug bij de idalp.

Die snelheidsmeter is van Strava. Geen idee of die klopt. Ik neem aan dat de rest wel redelijk klopt want anders zijn die Strava segmenten natuurlijk een pot nat. Het levert altijd wel leuke,sterke verhalen op in de kroeg😁

Ben vandaag bij Palingkopf en Val gonda geweest. Pistes lagen er naar mijn idee voor dat tijdstip (10:30) al slecht bij. Vast door de smokkelaarsroute? Pistes bij Alp Trida en de Greitspitze lagen er tot 4 uur eigenlijk nog top bij.

Verbinding van piste 80 naar Samnaun duurt me eigenlijk allemaal net wat te lang. Erg druk op dat vlakke stuk en lange rij bij de twinliner. (Misschien net pech)

Hier nog wat mooie plaatjes

null

null

^ overal dikke liften

null

^ stroaaalend weer😎

null

^ Heli’s vliegen hier op en af. Heb dit in andere gebieden nog niet zoveel meegemaakt.

null

^ Dalafdaling vandaag wat vroeger genomen. Denk dat ik 'm morgen is een keer als 1 vd eerste neem.

null

^ Best wel veel tijd verloren met die verbinding van piste 80 naar de twinliner. En het terras bij de Almrausch zat ook wel erg goed😛

Wassie weer👋

*bericht bewerkt door Verschuuren op 07 feb 2023 20:22

Plaats een reactie