Shortski See <-> Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Hallo wintersportliefhebbers,

Eind maart gaan wij een paar dagen (effectief 2,5/3 dagen op de pistes) naar het Paznauntal en ik heb een verblijf in See op het oog.
Het plan is om 1 of 2 dagen Ischgl te pakken (afhankelijk van de omstandigheden, misschien dagje Kappl ook leuk) en een dagje See te doen.

Nu lees ik verschillende verhalen om van See in Ischgl te geraken. Is het aan te raden om dit gewoon met eigen auto te doen in de ochtend? Win je daar veel tijd mee ten opzichten van de bus?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee of dat ik toch beter een ander onderkomen in Kappl zoek (of toch nog even het spaarvarken omdraai en in Ischgl ga zitten ;-))

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 15 feb 2023 13:32: titel gefixed

Hallo wintersportliefhebbers,

Eind maart gaan wij een paar dagen (effectief 2,5/3 dagen op de pistes) naar het Paznauntal en ik heb een verblijf in See op het oog.
Het plan is om 1 of 2 dagen Ischgl te pakken (afhankelijk van de omstandigheden, misschien dagje Kappl ook leuk) en een dagje See te doen.

Nu lees ik verschillende verhalen om van See in Ischgl te geraken. Is het aan te raden om dit gewoon met eigen auto te doen in de ochtend? Win je daar veel tijd mee ten opzichten van de bus?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee of dat ik toch beter een ander onderkomen in Kappl zoek (of toch nog even het spaarvarken omdraai en in Ischgl ga zitten ;-))

Reynouts op 14 feb 2023 19:03

Is prima te doen per auto, genoeg ruimte voor een prima prijs. Verplaatsen van See naar Kappl zal naast de minuten reistijd geen voordelen hebben.

Met de bus duurt nog wel redelijk lang, omdat ie vaak stopt, bijvoorbeeld ook in het dorp Kappl, wat met een slingerwegje omhoog gaat.
Je kunt m.i. beter met de auto, dan ben je vrij om te gaan.
Parkeren is geloof ik ook nog gratis in Ischgl.

Parkeren is geloof ik ook nog gratis in Ischgl.

Alex82 op 14 feb 2023 20:30

5 euro per dag
https://www.ischgl.com/en/More/Directions/Parking

Met de auto. Je bent er zo. Plenty parkeermogelijkheden als je maar op tijd vertrekt.

Kijk, die ervaringen zocht ik! Dan gaan we mooi in See zitten en vroeg met de auto richting Ischgl, ben ook wel benieuwd naar See zelf, dus leuk om dat nog een dagje mee te pikken.

Kijk, die ervaringen zocht ik! Dan gaan we mooi in See zitten en vroeg met de auto richting Ischgl, ben ook wel benieuwd naar See zelf, dus leuk om dat nog een dagje mee te pikken.

Reynouts op 14 feb 2023 21:26

Yep. Zeker eind maart is het echt minder druk dan eind feb. Komt helemaal goed! :-)

Ik heb afgelopen week in Ischgl gezeten en ben ook naar Kappl en Galtur geweest. Ischgl - Galtur is makkelijk te doen, daar gaat een skibus elke paar minuten. Buslijn 260 (ook gratis met skipas) gaat tussen See-Kappl-Ischgl-Galtur maar gaat niet heel vaak, eigenlijk maar eens in het uur. Terug vanuit Kappl naar Ischgl betekende die van 15:50 halen, anders werd het pas 16:50. Andersom weet ik niet, maar zal ongeveer hetzelfde zijn.
Dus auto is een stuk makkelijker en flexibeler, maar bus is natuurlijk duurzamer en dan kan je nog een drankje drinken.

Komend weekend gaan we dus drie dagen naar See toe (standplaats) en hebben het plan om in elk geval Ischgl aan te doen en See, en wellicht Kappl.

Nu lijkt het erop dat er wat sneeuw gaat vallen en het zicht misschien niet erg goed is. Wat zijn op dat soort dagen aanraders in de gebieden Ischgl en See qua pistes? Ik kan me herinneren dat er in Ischgl ergens rondom de Idalp een leuke speelse piste is met wat bomen en een stoeltjeslift, maar zijn er meer van dit soort pistes te vinden? Of is Kappl dan misschien ook een leuke?

Aanraders qua pistes in al deze gebieden zijn welkom!

In principe gaat lijn 260 elk halfuur: https://www.see.at/en/Active/Active-Winter/Range-of-Ski-Serv…
Alleen buiten de spits gaat de bus elk uur. Dus gewoon langer doorskieën ;)

Vorige maand was de dalafdaling naar See een erg leuke piste die de kids elke dag wel wilde doen. Lekker tussen de bomen met af en toe een flink steil stuk ertussen.

null

Plaats een reactie