Skibus zonder skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

In Ischgl maak je gratis gebruik van de skibus met je skipas. Maar op de aankomstdag moet ik mn pas eerst ophalen en ik zit niet in Ischgl zelf. Dus moet ik met de bus, maar ik heb nog geen skipas. Weet iemand of in die skibussen strict gecontroleerd wordt op de skipas?
Ook lees ik dat je bij je accommodatie een soort ‘pre check in’ pas voor de bus kan krijgen. Is dat nodig?

Ben echt nog nooit gecontroleerd, daar is de bus meestal ook te vol voor. Zou me geen zorgen maken.

Nog nooit meegemaakt dat er op een skibus werd gecontroleerd.
Die dingen rijden toch, waarom zouden ze?

Bla, bla, bla.

Ik heb het wel eens meegemaakt, maar was ander gebied. Meestal lieten ze je wel doorlopen als je je skischoenen aan had enzo, maar mensen zonder moesten hun skipas laten zien. De laatste dag terug hadden we ook geen pas meer, want daar kreeg je weer een paar euro voor terug, maar gelukkig toen geen controle.

Vaak is het met een ski uitrusting instappen ook voldoende.

Van de site van Ischgl zelf:
https://www.ischgl.com/en/Active/Active-Winter/Ski-Services/…

For all winter sports people in the Paznaun
FREE BUS SERVICE
Tip: Winter sports people and guests with a guest card of the valley travel free of charge on the bus between Landeck railway station and Galtür Wirl (except for guest arrivals):

Skiers and snowboarders with appropriate winter sports equipment
Sledgers with appropriate winter sports equipment
Cross-country skiers with appropriate winter sports equipment
Persons with a ski pass for the respective cable cars visited
Guests with a personalised guest card from the TVB Paznaun - Ischgl for the duration of their stay.
NEW: with pre-check-in also valid for your arrival! For pre-check-in, please enquire directly with your booked accommodation.

Volgens mij dus voldoende om je skimateriaal aan/ bij te hebben als je met de bus wil.

Dank voor uw reacties. Lastige is dat ik op mn aankomstdag het materiaal en de skipas eerst moet ophalen met de bus. De pas wil ik ophalen zonder voor de ‘show’ mn skischoenen aan te trekken want dat loopt niet zo comfortabel. Maar ik informeer bij de accommodatie hoe het zit met pre check in en mogelijk is het ook voldoende om mn ski pas voucher te tonen.

Toen ik in december 2022 de skibus nam van Landeck maar Ischgl en nog geen skipas had moest ik betalen. De dagen daarna had ik een skipas en moest ik dagelijks van Mathon naar Ischgl en terug. Er werd op dat traject niet gecontroleerd. De laatste dag ging ik skiën in Kappl en moest ik in Ischgl bij het overstappen m’n digitale aankoopbewijs van de skipas daar laten zien.

*bericht bewerkt door KrisWeer op 01 jan 2024 12:36

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Kon je betalen met betaalpas en wat kost een rit?

Afgelopen week daar geweest en geen controle in de bus. Anders als je een gasten kaart/ formulier hebt van verblijf is het ook geen probleem. (Hiermee krijg je ook korting op de ski pas).

Pat.

Kon je betalen met betaalpas en wat kost een rit?

Jackie_Snow op 01 jan 2024 12:56

Van Landeck naar Ischgl was ongeveer 8 euro en ik weet niet meer of je kon pinnen in de bus.

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Plaats een reactie