Tijdens de kerst naar La Norma?

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Norma

Afgelopen kerst zijn we (gezin met 2 kinderen van 4 en 7 jaar) in Aussois geweest. Het was heerlijk, een echt familiegebied. Supervriendelijke mensen en gericht op gezinnen met jonge kinderen. Aankomende kerstvakantie willen we weer die kant op gaan. Alleen nu is mijn oog op La Norma gevallen. Aangezien dit ook een gemoedelijk familieskigebied is. Beide skigebieden hebben als voordeel dat je altijd op hetzelfde punt uit komt. En ze zijn rustig, zelfs in de kerstvakantie. En we willen snel weer beneden zijn om de kinderen op te halen van skiles. Dus daarom heb ik een aantal andere gebieden uit die omgeving al geschrapt (zoals Val Cenis, Grand Domaine, Valloire/Valmeinier etc).
Aussois ligt op een zuidhelling, we hebben veel zon gehad. Maar dat heeft ook zo zijn nadelen. Afgelopen kerst was het warm waardoor maar zo’n 30 km open was. En de sneeuw was niet altijd even goed.
La Norma ligt op het noorden waardoor er in de kerstperiode geen zon is. Maar, als ik het goed begrijp, betekent dat er toch dat er goede sneeuw ligt? Onze kinderen hebben les op de berg (en dus niet de hele tijd in het dal bij club Piou Piou).
Wie kan iets vertellen over zijn/haar ervaring met La Norma tijdens de kerst met jonge kinderen? Was het erg koud en is het erg dat er geen zon is? Hoeveel km piste is meestal in die periode open? En is mijn aanname dat de sneeuw dan vaak goed is, correct? Zijn de pistes qua breedte vergelijkbaar met de pistes in Aussois?

Beste SterHester,

Inmiddels kom ik al zo een 24 jaar in La Norma. Vroeger als kind kon het wel koud zijn met de Kerst… Wel is bijna alles open, op een rode dal afdaling zonder sneeuwkanonnen na.

Het zal een stukje frisser zijn dan in Aussois, daar ga ik soms wel eens een dagje in de zon skiën. Wel zijn de pistes er iets uitdagender en vind ik dat La Norma wat meer variatie biedt. Als je geen kou kleun bent, niet perse in de zon wilt lunchen dan is het heerlijk skiën in La Norma.

Smiddags heb je wel zon aan de kant van de Carlette lift en de Norma lift. Het gaat om enkele uurtjes, maar je kunt zo wel een beetje jouw dag plannen.

Met skiën kom je echt tot rust.

Dankjewel voor je reactie @Leandro!

Wij zijn ook in aussois geweest, nu ook opzoek naar een ander gebied voor komende kerst. Ik vind het toch wel lekker om te lunchen in de zon. In aussois was dat goed tedoen, alleen in de schaduw werd het snel frisser. Ons idee is waarschijnlijk Valloire, gebied is natuurlijk uitgebreider maar toch goed in te plannen met ophalen van de kids.
Als iemand een andere suggestie heeft voor een compact familiegebied (wel sneeuwzeker)met redelijk wat zonhellingen dan hoor ik het graag 😀
Wel budget vriendelijk aangezien het onze ‘extra’ wintersport week is, met de krokus meestal in een hotel in Oostenrijk

*bericht bewerkt door snowy1978 op 27 jan 2022 21:05

Wij zijn ook in aussois geweest, nu ook opzoek naar een ander gebied voor komende kerst. Ik vind het toch wel lekker om te lunchen in de zon. In aussois was dat goed tedoen, alleen in de schaduw werd het snel frisser. Ons idee is waarschijnlijk Valloire, gebied is natuurlijk uitgebreider maar toch goed in te plannen met ophalen van de kids.
Als iemand een andere suggestie heeft voor een compact familiegebied (wel sneeuwzeker)met redelijk wat zonhellingen dan hoor ik het graag 😀
Wel budget vriendelijk aangezien het onze ‘extra’ wintersport week is, met de krokus meestal in een hotel in Oostenrijk

snowy1978 op 27 jan 2022 21:03

Volloire is ook een mooie bestemming. Twee jaar geleden een dag met de kerst geweest en inderdaad een hoop zon.

Met skiën kom je echt tot rust.

vooral vroeg in het seizoen (kerst) is de sneeuw in la norma vaak beter dan in aussois. In de 10 jaar dat ik er ben geweest was in la norma die week vaak bijna alles geopend terwijl aussois het soms moest doen met doe witte banen kunstsneeuw. In de middag is het in la norma prima vertoeven op een terras in de zon.
Het is een gezellig autovrij dorpje en wat mij betreft zeker geschikt voor kinderen

Klinkt supergoed! Dankjewel voor je reactie!

Grappig om te lezen, wij zijn ooit ook in Aussois gestart met onze kinderen rond dezelfde leeftijd en skiën altijd in de Kerstvakantie. Na Aussois zijn wij naar Valmorel en valmeinier geweest. Ook Valmorel ligt op het noorden, maar dat was geen probleem. De zon komt laat in het dorp zelf, maar met de lunch altijd in de zon kunnen zitten(als deze scheen). Grootte maakte niet uit, les was daar ook langer dan 2 uur, dacht 2,5 uur, voor ons voldoende om aardig wat van het gebied te zien en op tijd weer terug te zijn. Valmeinier hadden we ook de verlengde les, was wel iets duurder, maar gaf ons de mogelijkheid om ook naar Valloire te skiën. Valmeinier vond ik vooral praktisch met kinderen die les hebben. De laatste jaren skiën we in Les Menuires, ondanks de grootte kan dat ook een optie zijn. Je kan kiezen voor een pas alleen les Menuires, voordeel is dat er van beide kanten een pad loopt waardoor je snel weer terug bent bij de centrale delen, dus voor ophalen bij skiles erg praktisch.

Plaats een reactie