Skiniveaus kind

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Norma

Hallo,

Ik wil graag alvast de skilessen voor onze kinderen in La Norma tijdens de 2 week kerstvakantie boeken, en nu moet ik aangeven welk niveau ik wil dat ze bereikt hebben aan het einde van de les periode.
Nu kan ik niet precies achterhalen wat elk niveau inhoudt, de beschrijving op de website is heel summier, en mijn technische kennis schiet te kort om aan de hand van de filmpjes in te schatten wat onze kinderen zouden moeten kunnen.
Onze oudste (8 jr) heeft 2x een week les gehad in Winterberg, en vorig jaar in Oostenrijk (Hochkrimml) Daar werd hij ingeschaald op niveau blauw, maar al wel neigend naar rood. Is dat vergelijkbaar met 1ère Etoille, en zou ik hem dus op 2èm Etoille als eindniveau moeten inschalen?

De jongste (6 jr) heeft vorig jaar voor het eerst les gehad, en heeft alleen op de kinderweide geskied (gespeeld) Hij kon uiteindelijk aan het einde van de laatste middag remmen… :) Die zou ik inschalen op Flocon.

Groet,
Annemieke

Ik denk dat je het goed inschat op deze manier. En zou blijken dat het niveau van je kinderen toch hoger of lager ligt, dan wordt dat aan het eind van de eerste ochtend met je besproken en wordt je kind indien nodig in een beter passend groepje overgeplaatst. Sowieso krijg je in Frankrijk aan het eind van iedere les van de skileraar uitgebreid feedback op de prestaties van je kind is mijn ervaring!

Ik denk dat je het goed inschat op deze manier. En zou blijken dat het niveau van je kinderen toch hoger of lager ligt, dan wordt dat aan het eind van de eerste ochtend met je besproken en wordt je kind indien nodig in een beter passend groepje overgeplaatst. Sowieso krijg je in Frankrijk aan het eind van iedere les van de skileraar uitgebreid feedback op de prestaties van je kind is mijn ervaring!

paolie op 01 nov 2022 14:10

Bedankt voor de supersnelle reactie. :)

Bij sommige scholen is het gebruikelijk dat het kind op de eerste dag even van een simpel heuveltje af ‘geduwd’ wordt om te bekijken hoe hij/zij het er vanaf brengt. ‘Voor-skiën’ zeg maar. Dan hebben de leraren in één oogopslag door wat het niveau is. En op dag 1 al halverwege switchen tussen klasjes is ook niet ongebruikelijk, zoals hierboven al benoemd.

Allereerst heb je een goede keuze gemaakt om je vakantie in LA NORMA😍☃️ door te brengen!

Paolie verwoord het heel goed👌

Je eigen inschatting lijkt mij ook prima.
Bij de ESF ski je op zondag anderhalf uur en dan plaatsen ze je vanzelf in de juiste klas, binnen die klasjes hebben ze meestal al meerdere klasjes dus schuiven ze al makkelijk en als je niveau toch hoger of lager ligt dan schuiven ze je gewoon naar een andere klasse.

Dat je aan moet geven welk niveau je aan het einde van de week wilt hebben ken ik niet, misschien iets nieuws maar daar zou ik me eigen sowieso niet druk om maken, zoals iedereen probeer je tijdens de lessen een stap of stappen vooruit te zetten maar hoeveel is altijd afwachten, plezier en genieten staan nog steeds voorop🥳

Veel plezier alvast in LA NORMA😍☃️

LA NORMA😍☃️

Wij zitten dan ook met 18 man in La Norma, waaronder 8 kinderen. Ik twijfel of we nu al lessen moeten boeken voor de kinderen of toch nog even wachten… heel druk zal het niet worden schat ik in…

Bedankt voor alle reacties, ik heb de lessen geboekt :) Vind het aangeven van de niveaus altijd een beetje spannend, vooral omdat er zo’n zinnetje bij staat “als je de verkeerde groep hebt aangegeven dan kunnen we niet garanderen dat er plaats is in de juiste”

Zo langzamerhand begint de voorpret te komen, het worden een hoop eerste keren deze vakantie. Eerst keer met kerst, eerste keer Frankrijk, eerste keer alleen met ons gezin (afgelopen keren waren opa en oma nog mee om op te passen)
@Piefke nog tips en tricks?

Wij zitten dan ook met 18 man in La Norma, waaronder 8 kinderen. Ik twijfel of we nu al lessen moeten boeken voor de kinderen of toch nog even wachten… heel druk zal het niet worden schat ik in…

Demtsjenko op 01 nov 2022 23:54

De Fransen hebben dan geen vakantie, maar alle andere Europeanen weten de (in verhouding rustige) Franse ski gebieden zeker wel te vinden.

sneeuw witje en de 7 bergen

Wij zitten dan ook met 18 man in La Norma, waaronder 8 kinderen. Ik twijfel of we nu al lessen moeten boeken voor de kinderen of toch nog even wachten… heel druk zal het niet worden schat ik in…

Demtsjenko op 01 nov 2022 23:54

Wil je zeker zijn van lessen in de ochtend dan zou ik wel op voorhand online boeken. Als je in de middag geen probleem vind hoeft dat niet want daar is altijd plaats.
Mocht je op zaterdag heel vroeg aankomen kun je ook meteen naar de ESF lopen om lessen te boeken, dan is er nog altijd wel keuze, wat later op de dag niet meer is onze ervaring.

LA NORMA😍☃️

Bedankt voor alle reacties, ik heb de lessen geboekt :) Vind het aangeven van de niveaus altijd een beetje spannend, vooral omdat er zo’n zinnetje bij staat “als je de verkeerde groep hebt aangegeven dan kunnen we niet garanderen dat er plaats is in de juiste”

Zo langzamerhand begint de voorpret te komen, het worden een hoop eerste keren deze vakantie. Eerst keer met kerst, eerste keer Frankrijk, eerste keer alleen met ons gezin (afgelopen keren waren opa en oma nog mee om op te passen)
@Piefke nog tips en tricks?

Miekuh op 02 nov 2022 08:56

Nogmaals maak je niet druk om dat ene zinnetje, zelf maar ook nog nooit iemand gehoord dat ze niet op de juiste plaats zaten in een klas. Je krijgt ook na de les feedback van de leraren, vind je dit nog te weinig of heb je vragen stel ze dan gewoon, wordt juist gewaardeerd.

Voor de meeste zijn het voornamelijk de sneeuw condities die een gebied maken of laten tegen vallen!
De skigebieden zelf hopen natuurlijk ieder jaar ook op veel sneeuw of iig koude temperaturen om sneeuwkanonnen aan te kunnen zetten.
Toen wij voor het eerste jaar gingen lag er in het dorp helemaal geen sneeuw en bij de skischool hadden ze 2 rondjes kunstsneeuw waarop de kids les kregen, totaal niet waar je op hoopt maar zoals gezegd was dit ook niet wat hun wilden maar je moet het nu eenmaal met hetgeen doen wat er is op dat moment, in het midden van het gebied en bovenin lag genoeg sneeuw dat jaar maar heb je kids die 3 en 5 zijn dan komen die daar niet met de lessen.

Het jaar erop was weer anders, in het midden van het gebied en in het dal meer dan genoeg sneeuw dankzij een inversie die ervoor zorgde dat de kanonnen lang genoeg aan konden staan, bovenin het gebied niet genoeg sneeuw om de pistes te openen.

Alle jaren daarna voldoende sneeuw gehad zodat alles open was, de condities waren wel sterk wisselend maar zoals al eerder gezegd heb je dat in alle gebieden. Wil je dit niet dan kun je kiezen om last minute te boeken waar de sneeuw goed is.

Dan nog de tip en trick:
Tip: GENIETEN! Vanaf nu tot maanden na de vakantie!☃️
Trick: ONTSPANNEN! Dan lukt de tip ook beter!☃️

LA NORMA😍☃️

Wij zitten dan ook met 18 man in La Norma, waaronder 8 kinderen. Ik twijfel of we nu al lessen moeten boeken voor de kinderen of toch nog even wachten… heel druk zal het niet worden schat ik in…

Demtsjenko op 01 nov 2022 23:54

Wil je zeker zijn van lessen in de ochtend dan zou ik wel op voorhand online boeken. Als je in de middag geen probleem vind hoeft dat niet want daar is altijd plaats.
Mocht je op zaterdag heel vroeg aankomen kun je ook meteen naar de ESF lopen om lessen te boeken, dan is er nog altijd wel keuze, wat later op de dag niet meer is onze ervaring.

Piefke op 02 nov 2022 10:36

Vorig jaar die week waren wij er op zaterdag rond 11u, maar er waren toen alleen nog middag lessen. Dit jaar weer die week naar La norma en de lessen voor de kinderen alvast geboekt voor de ochtend.

Wij zitten dan ook met 18 man in La Norma, waaronder 8 kinderen. Ik twijfel of we nu al lessen moeten boeken voor de kinderen of toch nog even wachten… heel druk zal het niet worden schat ik in…

Demtsjenko op 01 nov 2022 23:54

Wil je zeker zijn van lessen in de ochtend dan zou ik wel op voorhand online boeken. Als je in de middag geen probleem vind hoeft dat niet want daar is altijd plaats.
Mocht je op zaterdag heel vroeg aankomen kun je ook meteen naar de ESF lopen om lessen te boeken, dan is er nog altijd wel keuze, wat later op de dag niet meer is onze ervaring.

Piefke op 02 nov 2022 10:36

Vorig jaar die week waren wij er op zaterdag rond 11u, maar er waren toen alleen nog middag lessen. Dit jaar weer die week naar La norma en de lessen voor de kinderen alvast geboekt voor de ochtend.

Noordeling op 04 nov 2022 21:17

Vooraf online boeken is het verstandigst en wordt ook steeds vaker gedaan.
Met vroeg bedoel ik ook om 8uur😉
Jullie hebben het dus naar je zin gehad vorig jaar!☃️

LA NORMA😍☃️

Wij zitten dan ook met 18 man in La Norma, waaronder 8 kinderen. Ik twijfel of we nu al lessen moeten boeken voor de kinderen of toch nog even wachten… heel druk zal het niet worden schat ik in…

Demtsjenko op 01 nov 2022 23:54

Wil je zeker zijn van lessen in de ochtend dan zou ik wel op voorhand online boeken. Als je in de middag geen probleem vind hoeft dat niet want daar is altijd plaats.
Mocht je op zaterdag heel vroeg aankomen kun je ook meteen naar de ESF lopen om lessen te boeken, dan is er nog altijd wel keuze, wat later op de dag niet meer is onze ervaring.

Piefke op 02 nov 2022 10:36

Vorig jaar die week waren wij er op zaterdag rond 11u, maar er waren toen alleen nog middag lessen. Dit jaar weer die week naar La norma en de lessen voor de kinderen alvast geboekt voor de ochtend.

Noordeling op 04 nov 2022 21:17

Vooraf online boeken is het verstandigst en wordt ook steeds vaker gedaan.
Met vroeg bedoel ik ook om 8uur😉
Jullie hebben het dus naar je zin gehad vorig jaar!☃️

Piefke op 04 nov 2022 23:08

Zeker en de kinderen vonden de lessen ook erg leuk.

Goede keuze om naar La Norma te gaan. Het niveau schat je goed in.

Voordeel van skiles in Frankrijk bij de ESF is dat je kinderen een boekje krijgen met wel niveau ze hebben behaald. Als je dan het jaar erop in een ander dorp zit dan kan je gewoon inschrijven op het volgende niveau. Mijn vriendin heeft vroeger altijd in Oostenrijk geskied en kende dit systeem niet en ik wist niet beter.

Zelf zou ik aanraden om online te boeken, het kan op zaterdagen erg druk zijn bij skischool. Verder, boek je skipas online, minimaal 2 weken van te voren en ontvang 5% korting (zoveel spaarrente krijg ik niet).

Met skiën kom je echt tot rust.

ESF hanteert normaal gezien dezelfde niveaus voor alle Franse skigebieden.
Op de website van ESF La Norma kan je ook filmpjes zien over wat er bij welk skiniveau gevraagd wordt: https://www.esf-lanorma.fr/enfants/cours-collectifs-ski/…
rechts op het scherm, onder “Infos pratiques” - “Niveaux Skis Enfants”

of in het Engels: https://www.ski-school-lanorma.co.uk/children/ski-group-less…
“Practical Info” - “Levels Ski Children”

de filmjes tonen aan hoe ze moeten kunnen skiën op de 1e / 2de ster te behalen, wat dan toegang geeft tot de lessen van de volgende ster

Glide on!

Plaats een reactie