Sneeuwkwaliteit

Dit onderwerp gaat over de bestemming Puy Saint Vincent

Hi Rogier,

Wij gaan weer naar Ponteil en kunnen daarom kiezen tussen Serre Chevalier en Puy Saint Vincent. Beide gebieden zijn ons bekend maar in welke ligt nu komende week de beste sneeuw. Welk gebied kan je ons aanraden.

De warmte begint hier ook toe te slaan. De hogere pistes boven 1600 meter zijn in beide gebieden prima. Hard in de ochtend en zacht in de middag. Puy en Serre Che ontlopen elkaar niet zoveel.

Click. Click. Peace

Net de eerste dag Serre Che achter de rug. Het is maar dunnetjes op de pistes met hier en daar stenen en bruine plekken. Veel ijzige stukken en er liggen geen reserves meer die ze kunnen uitrijden. De wat slushy pistes in de zon zijn nog het beste. Hopelijk kunnen de sneeuwkanonnen vannacht aan en kan er wat beter geprepareerd worden. De drukte van afgelopen week heeft zich ook laten voelen. Boven Monetier vind momenteel je de beste condities.
Maar kom, zullen maar niet te hard gaan klagen gezien de situatie elders.

Op deze site geven ze een 1,75 m en 0,41 m aan sneeuw op. Dit is dus niet de werkelijkheid van nu. Begrijp ik.

*bericht bewerkt door Jansse2a op 01 jan 2023 16:39

Op deze site geven ze een 1,75 m en 0,41 m aan sneeuw op. Dit is dus niet de werkelijkheid van nu. Begrijp ik.

Jansse2a op 01 jan 2023 16:38

Dit zijn de cijfers die de skigebieden zelf doorgeven.

Click. Click. Peace

Gaat spannend worden, komen 7 januari aan. Dus een stille week wat aantallen skiers betreft. Hopen dat ze de dan toch nog de sneeuwkannonnen aanzetten. Puy ziet er het beste uit denk ik.

Wij hebben vandaag de eerste skidag in Puy gehad. In de ochtend goed, zelfs op 1600. Op 1600 werd het in middag wel erg slushy. Maar daar boven was het goed vertoeven. Het was vandaag ook niet druk op de pistes en bij de liften. Kortom heerlijk dagje geskied.

Hoe was de sneeuwconditie vandaag? Nog goed kunnen skien? Groetjes uit Amsterdam

In Serre Che is het na de drukte en wat piste preparatie al een stukje beter. De temperaturen zijn ook een stuk lager natuurlijk. De pistes zijn ok in de ochtend en in de namiddag ijziger met veel poedersuiker. Dat zal zo wel een beetje hetzelfde zijn hier in de regio. Volgende week krijg je normaal gezien een flink pak sneeuw erbij met hopelijk een niet al te hoge sneeuwgrens.

Plaats een reactie