Tips 1 dag skien in 4vallees

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 4 Vallées en Verbier

Hoi we hebben bij onze seizoenspas 1 gratis dag skien in de 4 vallees.

we zijn ervaren skiers. waar zouden jullie de auto parkeren en gaan skien in dit gebied. rekening houdend met de huidige sneeuw kwaliteit…

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 18 mrt 2024 23:49: Skigebied toegevoegd

Parkeren bij Siviez, vanaf daar kan je alle kanten op. De kant van Verbier is waarschijnlijk het meest interessant, hoewel er bij Veysonnaz ook een paar heerlijke rode pistes liggen. Kost je alleen wat tijd (en sleepliften) om daar te komen.

Siviez, en vanaf daar zoveel mogelijk skiroutes doen. Iig Mont Gele en Gentianes zou ik niet overslaan. Vallon d’Arbi is ook erg leuk, maar kost wel meer tijd om terug te komen. Op zich allemaal prima haalbaar op één dag, toevallig hebben we iets dergelijks gedaan (inclusief off piste stukken met gids, maar daar zijn on piste alternatieven voor). Gpx kan ik evt delen met je.

*bericht bewerkt door BergFan op 06 mrt 2024 19:29

Siviez beter dan naar val de bagnes en dan de le chable nemen? Scheelt een half uur rijden op 2 uur?

Siviez, en vanaf daar zoveel mogelijk skiroutes doen. Iig Mont Gele en Gentianes zou ik niet overslaan. Vallon d’Arbi is ook erg leuk, maar kost wel meer tijd om terug te komen. Op zich allemaal prima haalbaar op één dag, toevallig hebben we iets dergelijks gedaan (inclusief off piste stukken met gids, maar daar zijn on piste alternatieven voor). Gpx kan ik evt delen met je.

BergFan op 06 mrt 2024 19:16

Leuk delen van de gpx altijd goed. Maar ik denk dat ik on piste blijf.

Wil je wel of geen skiroutes doen? Skiroute = niet geprepareerd, niet gepatrouilleerd, maar wel lawine gecontroleerd.
Is dit zichtbaar voor je? https://strava.app.link/Z37JhcNGKHb
(Vanaf Nendaz, Mt Gele van 2 kanten, Gentianes, Vallon d’Arbi, Plan du Fou. Ca. 70 km totaal)

Dat is natuurlijk wel afhankelijk van de sneeuw. Ik denk met de huidige condities en geen verse sneeuw is een ski route denk ik niet heel denderend.

Maar ik ga volgende week pas dus misschien is er dan weer wat gevallen .
Ja ik kan je route zien.

Wel zie ik je volledige naam. Misschien niet het beste om te delen op het forum?

Mwah, ik heb hier niets compromitterends geplaatst denk ik :-)
En volgens mij is er recent nog gevallen. Persoonlijk vind ik de skiroutes veel leuker dan de pistes. Met verse sneeuw zijn ze uiteraard fijner, maar we hebben ze vaak genoeg ook met matige sneeuw geskied.

Siviez.
-Chassoure -> Lac des Vaux -> Mont Gele -> de voorkant (als je grote B hebt) en de achterkant
-Tortin > Mt Fort -> de eindeloze bucke velden
-Greppon Blanc
-Als je tijd over houdt, piste de l’ours niet missen

The older I get, the better I was

Cool dank voor de tips wij gaan ons wel een dagje vermaken!

Is parkeren bij Val de Bagnes geen goed idee? @mr_pds : blijkbaar kan je met een QR code met je pds pas 1 dag in Verbier skiën, werkt dat goed of zitten er nog haken en ogen aan?

Ik zou bij Le Châble parkeren inderdaad. Scheelt je een half uur rijden en als je er maar een dag skiet, wil je zeker ook de pistes bij Verbier zelf even gezien hebben (althans, ik wel).

Is parkeren bij Val de Bagnes geen goed idee? @mr_pds : blijkbaar kan je met een QR code met je pds pas 1 dag in Verbier skiën, werkt dat goed of zitten er nog haken en ogen aan?

Errant op 18 mrt 2024 08:30

Werkt prima. Wel je paspoort of ander id mee. En je seizoenspas

Was een leuke dag skiën. Ik zou inderdaad gewoon parkeren bij val de bagness. Vanuit daar kom je prima in het verbier gebied wat je voor 1 dag genoeg aan hebt. Wel veel rood en zwart. Dus niet echt een gebied voor de mindere goden of gezinnen vind ik.

Verder wel super gaaf om even naar 3330m te gaan en heerlijke pistes.

null
null

We hebben daarna nog een overnachting gepakt en een uurtje verderop in aletsch arena geskied. Ook erg mooi met de gletsjer

null
null
null

Al moet ik zeggen dat we de leukste dag in flaine hadden met verse sneeuw. Dat zit ook bij je seizoens pas in. Met nog tig andere savoie gebieden.

null
null

Maar alle 3 de gebieden waren leuk met hun eigen sfeer en hotspots. Aletsch was wel veel sjouwen op sommige pistes… sla de rode 21/22 over!

*bericht bewerkt door mr_pds op 18 mrt 2024 09:02

Dank voor de tips!
Het gaat dus Val de Bagne/le Chable worden, idd hoe minder we moeten rijden hoe meer we kunnen skiën :-)
Seizoenspas + ID kaart mee : check !
Dat grote huis/kasteeltje is prachtig, waar is dat te vinden?

Dat is aletsch arena helemaal links op de ski kaart. Is wel dicht in de winter. Maar mijn dochter had al besloten om een rijke Zwitser aan de haak te slaan en dan daar te gaan wonen.

Waar moet je vandaan komen uit pds? Morzine was een 1.5 a 2 uur rijden was prima te doen veel moois te zien onderweg.

Ok, dat huis is dan al gereserveerd voor jouw dochter :-)
Wij komen uit Chatel, Val de Bagne is dan 65km, volgens Google maps een uurtje rijden.
Gezien de temperaturen nu is het het ideale moment om de hoogte op te zoeken.

Plaats een reactie