Zo min mogelijk sjouwen met ski’s in Ortisei

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Ulrich (Ortisei)

Hulpvraagje. Komende winter naar Ortisei. Hoe kunnen we daar zo min mogelijk rond sjouwen met ski’s en snowboots aan?

Ja, we weten van het bestaan van La Curta.
We skiën denk ik vaker via seceda naar seiser Alm.

Dus ik zat te denken aan skiverhuurder met skidepot. Er zijn er meerdere, maar welke is het meest praktisch (minst lopen / minste gedoe)?

Wij ( 5 pers) bestelden meermaals een taxi en gingen naar Dantercepies waar je vlot kan aansluiten op heel het skigebied en zo toch ook op 1 dag tot op de marmolada geraakt en de Sella ronda doet zonder tijdsdruk. Wij zijn allen wel vlotte skiërs.

Na twee dagen sjouwen en ellenlang op onhandige skibussen wachten toch maar overgestapt op de auto. Wel betaald parkeren bij de verschillende dalstations, maar alles beter dan dat gesleep. Val Gardena is best mooi skiën, maar Ortisei was sjouwtechnisch een van de meest onhandige dorpen waar ik ooit verbleef.

Na twee dagen sjouwen en ellenlang op onhandige skibussen wachten toch maar overgestapt op de auto. Wel betaald parkeren bij de verschillende dalstations, maar alles beter dan dat gesleep. Val Gardena is best mooi skiën, maar Ortisei was sjouwtechnisch een van de meest onhandige dorpen waar ik ooit verbleef.

paolie op 21 okt 2022

Bedankt voor je reactie.

In dit forum had ik nog niets gelezen over ellenlang wachten op de skibus. Ik zag zal wel dat de bus (350/356) niet heel frequent rijdt.

Maar bedankt voor je tip ‘betaald parkeren bij dalstation’.
De vorige reaguurder nam vaak de taxi.

Is er misschien nog een geheimtip? Strategische ligging skidepot…

Dal station van de Seceda heeft skiverhuur en ski depot.

May the ski force be with you !!

Dal station van de Seceda heeft skiverhuur en ski depot.

CJAHulskamp op 21 okt 2022 18:22

Inderdaad, dat had ik gezien. Dank voor de reactie.

En hoe ging u / jullie jullie dan naar Seiser Alm of naar Raschotz? En hoe op welke wijze kwamen jullie dan weer bij het Seceda skidepot?

Naar Raschotz is een stuk sjouwen vanaf de Secada. Wel echt te ver om vanaf de gondel naar de seiseralm te doen. Vanaf daar is er wel een looproute met roltrappen naar de Secada, maar dat is nog stevig doorstappen. Beiden wel serieus loopwerk, waar je zo te lezen niet op zit te wachten. Om via Monte Pana is dan weer een heel lange en tijdrovende optie. Daar komt toch de taxi dan om de hoek kijken vrees ik.

Oh ja, het terras bij Raschotz is echt leuk, maar neem wel voldoende contant mee. Voor corona kon je er niet pinnen (kwam ik achter toen ik nog net een tientje over had en stevige trek).

Naar Raschotz is een stuk sjouwen vanaf de Secada. Wel echt te ver om vanaf de gondel naar de seiseralm te doen. Vanaf daar is er wel een looproute met roltrappen naar de Secada, maar dat is nog stevig doorstappen. Beiden wel serieus loopwerk, waar je zo te lezen niet op zit te wachten. Om via Monte Pana is dan weer een heel lange en tijdrovende optie. Daar komt toch de taxi dan om de hoek kijken vrees ik.

Oh ja, het terras bij Raschotz is echt leuk, maar neem wel voldoende contant mee. Voor corona kon je er niet pinnen (kwam ik achter toen ik nog net een tientje over had en stevige trek).

Bennie op 21 okt 2022 20:07

Serieus sjouwwerk…nee, daar zitten we niet op te wachten.

Afgelopen jaren skieden we vanuit cassiano / alta badia. Skidepot zat daar bijna aan de piste (piz Sorega ). Beetje te veel verwend.

Tis ik dat er zelf naar vraag, maar blijkbaar zijn er nog meer skiërs die het sjouwwerk in Ortisei maar minder vinden. Had ik niet heel duidelijk uit eerdere berichten opgemaakt.

Ik snap goed dat het in Ortisei wel wat anders gaat worden dan in cassiano. Ik vermoed dat we voor skidepot Seceda gaan, tenzij er nog geheimtips komen. Daarnaast hebben we in Ortisei als optie de skibus, de eigen auto, La Curta voor de hele goede dagen of de taxi voor bestemmingen Seiser Alm, Raschotz. Verder weg in Val Gardena : of skiënd, taxibusje, eigen auto, skibus.

Dal station van de Seceda heeft skiverhuur en ski depot.

CJAHulskamp op 21 okt 2022 18:22

Weet u misschien de naam van de firma? Google maakt het mij niet makkelijk met de zoekterm “Seceda~dalstation~skidepot”.

Dal station van de Seceda heeft skiverhuur en ski depot.

CJAHulskamp op 21 okt 2022 18:22

Weet u misschien de naam van de firma? Google maakt het mij niet makkelijk met de zoekterm “Seceda~dalstation~skidepot”.

Moss1967 op 21 okt 2022 21:50

www.seceda.it ;)

Bij de lift richting Seiseralm is overigens ook een depot www.skibamby.com . Dat zou, afhankelijk van de ligging van je hotel en waar je de meeste tijd wil skiën, gunstiger kunnen zijn. Vanaf de Seiseralm kun je de skibus richting Monte Pana en de Sellaronda nemen.

*bericht bewerkt door paolie op 21 okt 2022 22:37

Dal station van de Seceda heeft skiverhuur en ski depot.

CJAHulskamp op 21 okt 2022 18:22

Weet u misschien de naam van de firma? Google maakt het mij niet makkelijk met de zoekterm “Seceda~dalstation~skidepot”.

Moss1967 op 21 okt 2022 21:50

www.seceda.it ;)

Bij de lift richting Seiseralm is overigens ook een depot www.skibamby.com . Dat zou, afhankelijk van de ligging van je hotel en waar je de meeste tijd wil skiën, gunstiger kunnen zijn. Vanaf de Seiseralm kun je de skibus richting Monte Pana en de Sellaronda nemen.

paolie op 21 okt 2022 22:15

Thnx.

Via seceda.it word je doorgeleid naar een overzichtspagina van verschillende locaties waar je ski’s kunt huren inclusief depots voor 2 dan wel 4 persoons.

Dan kies je locatie ‘Seceda’. En reserveren maar…😀

Dit berichtje is bedoeld voor andere geïnteresseerden op dit forum die op een later moment gaan zoeken.

Plaats een reactie