Tips gevraagd: pension / hotel seiseralm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Seiser Alm (Alpe di Siusi)

Goedemiddag,

Voor midden januari ben ik op zoek voor mijn familie naar een leuk (hoeft niet luxe) pension of hotel, op de seiseralm, op loopafstand van de langlaufloipes (2 niet skiers van de 5 personen), half pension, budget rond de 2000 a 2400 euro voor 1 week per 2 persoonskamer.

Ik ken de seiseralm alleen van het incidenteel een dagje skiën vanuit colfosco en Santa Christina, dus goede tips welkom, ik zal ook of de seiseralm site kijken voor opties, hoop natuurlijk op de echte insider tip :)

Alvast bedankt,

Kijk eens op deze site, misschien vind je wel wat.
https://www.seiseralm.it/de/aktivurlaub/winterurlaub.html…

Ik denk dat je eerder uitkomt in het dorpje beneden bij de gondel, Seis am Schlern.
Daar is wel het een en ander aan hotels en acco te vinden. Je gaat dan 's ochtends met de gondel omhoog en vanaf daar valt er te skien en te langlaufen.
Wij zaten verderop in Castelruth, maar hadden altijd de auto nodig om naar Seis te rijden.

Op de Alm zelf is ook wel wat te vinden, maar ik weet niet of je daar met de auto kan komen.
Dat zou je na moeten gaan.

*bericht bewerkt door Henrike op 05 jun 2023 11:11

It is an amazing world

Eens met @Henrike, denk dat je je ook buiten de Alm moet oriënteren. Zelf zat ik in Parc Hotel Miramonti, net buiten de Seis am Schlern.
Ja, je moet met de auto of skibus. Maar genoeg parkeergelegenheid bij de kabelbaan en ik heb dit niet als hinderlijk ervaren.

Ik ben er zelf nog niet geweest, maar dit lees ik hier op wintersport.nl bij Seiser Alm:

Het gebied reikt van 1060 tot maximaal 2220 meter en is omringd door de dorpen Kastelruth (Castelrotto), Seis am Schlern (Siusi allo Sciliar) en Völs am Schlern (Fiè allo Sciliar) al zijn er op ‘de alm’ zelf ook accommodaties, van eenvoudig tot luxe. Op de alm zelf overnacht je als in een sprookje, met veel accommodatie direct aan de piste.

Op de Alm zelf zou dus ook moeten kunnen. Dat sprak mij juist ook wel aan voor een volgend seizoen. Speciaal voor mijn vrouw, die wat minder fanatiek is met skiën. Een hotel aan de piste is dan fijn, zodat zij eerder kan stoppen en in het hotel/pension kan verblijven.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Het valt inderdaad niet mee nog beschikbaarheid te vinden bij de hotels op de alm. Misschien eens via de VVV een vrijblijvende aanvraag doen?

Ik herken het veel accommodatie aan de piste niet zo.
Er is wel wat, maar veel is een ander woord.
Die Seiseralm is een hoog plateau waar de dorpen rondom lager liggen.
Seis am Schlern bevat de gondel.

It is an amazing world

Wij zijn erg fan van het hotel Steger Dellai wat bovenop de alm ligt. Aardig personeel, heerlijk eten (half pension) en goede kamers. Of het in de winter ook in het budget valt weet ik niet (in de zomer wel), maar wellicht de moeite waar om te proberen.

P.s. De Seiseralm is in principe ‘auto vrij’ maar hotelgasten krijgen een vrijstelling.

Dankjewel Gerwin, lijkt mij zeker een goede optie!

Plaats een reactie