Rode Pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau

ik zie dat er in Niederau en Auffach veel Rode & zware pistes zijn. zijn deze pistes geschikt voor beginnende skiërs? wij hebben namelijk een hotel in Niederau en als ik naar de piste kaart kijk is het nog wel een tocht om naar inneralpbach te gaan met de liften. zijn de rode pistes dus in Niederau en Auffach heel stijl of zijn het meer rode pistes met een blauw randje?

ik zie dat er in Niederau en Auffach veel Rode & zware pistes zijn. zijn deze pistes geschikt voor beginnende skiërs? wij hebben namelijk een hotel in Niederau en als ik naar de piste kaart kijk is het nog wel een tocht om naar inneralpbach te gaan met de liften. zijn de rode pistes dus in Niederau en Auffach heel stijl of zijn het meer rode pistes met een blauw randje?

MitchellStigt op 21 feb 2024 14:09

Hoi Mitchell,

De Wildschönau kant heeft inderdaad veel pittige pistes voor beginnende skiërs. Voor absolute beginners kan het best afzien zijn. Voor beginnende skiërs is het een stuk fijner aan de Alpbachtal kant. Hoe het in Niederau is weet ik niet…

Vorig jaar heb ik (vanuit Auffach) met veel plezier geskied in Ski Juwel, een reisgenoot die nog niet vaak geskied had vond het de eerste dagen wel wat minder leuk… Naast het midden station van de Schatzbergbahn ligt wel een makkelijke blauwe om even in te komen.

Veel plezier in ieder geval!

*bericht bewerkt door SpaceMees020 op 21 feb 2024 14:32

Ojee hoe kom ik naar beneden? De piste die is rood!

Boven op de Schatzberg vond ik het nog wel meevallen met de rode pistes. Lekker breed dus je kunt 'm even laten uitlopen. Veel zal afhangen van het weer / piste kwaliteit. Ik ben nu in het Alpbachtal en het is deze week echt wel snel verspoord op de drukkere punten. Voor goede skiërs gewoon te doen hoewel hier en daar echt hotse botse knotsen stukken waar iedereen in de rem schiet. Kom waarschuwingen ‘langsam’ tegen waar ik ze nog nooit eerder gezien heb - omdat het opeens enorm stuiteren wordt. Maar vanmorgen op de Horn 2000 gewoon heerlijk strakke pistes. Al heb je daar ook geen blauw en is het hier en daar aardig steil. Kortom, kleur piste is denk ik minder van invloed dan de algehele piste gesteldheid.

Plaats een reactie