eerste skireis Pasen gezin jonge kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Wij zijn plannen aan het maken om met de kinderen de eerste keer op wintersport te gaan, wij hebben de keuze tussen kerstvakantie en paasvakantie, maar richten ons op eerste week paasvakantie.
Ikzelf gemiddelde skiër, maar mijn vrouw en 3 kinderen (11, 9 en 6 jaar) geen ervaring.
Weet er iemand van de kenners een ideaal gebied voor ons?
Groot hoeft niet per se, land heeft niet ech een voorkeur, wel graag wat sneeuwzeker, en verblijf zouden we voor een appartement opteren.
Skiles zou nederlandstalige instructeurs ideaal zijn. Nemen wij best voor de 4 personen privé leraar, of opteren wij voor de groepen in de skischool? iemand hiervoor ook aanraders?

Groepsles is wel leuker, want je hebt meer af te kijken bij anderen. Ik zou wel kiezen voor een hoger gebied dan SkiWelt. Laat in het seizoen heb je grote kans op zachte sneeuw onderin. En de top van SkiWelt reken ik nog als ‘onderin’. Dat is simpelweg moeilijk skiën in pizzapunt en dus niet ideaal om te leren. Gebieden als Kuhtai, Nauders of Kaprun zijn dan prima keuzes. Eigenlijk alles waar je boven de 2000m kunt en dat niet enorm groot is (en dus overzichtelijk).

Bennie Bedankt!
Zie nu pas dat ik dit (toevallig) inSkiwelt deelforum gezet heb, maar kan het niet meer aanpassen.
Skiwelt is inderdaad te laag gelegen daarvoor! Alle goede suggesties zijn welkom.

Gargellen, Galtür, Damüls of Zauchensee zijn een paar bestemmingen die spontaan bij me opkomen.

*bericht bewerkt door paolie op 29 sep 2022 11:05

Er zijn nog talloze suggesties mogelijk voor geschikte gebieden, maar de voorstellen van @Bennie en @paolie zijn al zeer goed.

Persoonlijk heb ik erg positieve ervaringen met Nauders en Damüls in de eerste week van de paasvakantie. Het zijn niet de meest massale of gekende skigebieden in deze periode, maar ze staan wel bekend om hun sneeuwzekerheid en glooiendere pistes die uitermate geschikt zijn voor beginners.

In Nauders heeft men recentelijk de Goldseebahn geopend die voornamelijk enkele kortere blauwe pistes ontsluit voor beginners. De skipas is ook geldig in bijvoorbeeld het nabijgelegen Schöneben, waar je ultrabrede licht hellende pistes terugvindt. De prijzen die je betaalt zijn tevens ook wat gunstiger dan in de grotere, omliggende gebieden.

Met Pasen en beginners zou ik naar de Kaunertaler gletsjer gaan. Geen haar op mijn hoofd die aan de lagere gebieden zou denken. Vallen in de pap=nat=koud=aversie. Plus een leuke reis omhoog en een leuk dorpje mét zwembad.

Sluit me helemaal aan bij dr Phil. Onze kinderen hebben daar ook leren boarden. Supervriendelijk personeel (les was wel in duits/engels), fantastische condities, fijne pistes, goedkope bestemming, en heerlijk rustig. Topgebied om t te leren!

Paasvakantie: gewoon een skigebied met groot gedeelte boven de 2000 meter. Gewoon Frankrijk. Keuze zat. Van goedkoop tot duur opties genoeg. Alles onder de 2000 meter is in april gelijk aan pap.

Als andere Vlamingen je niet storen, is er natuurlijk ook Livigno met Pasen. Die week vertrekken er veel begeleide skireizen vanuit België naar Livigno. Zo’n formule kan voor een eerste skireis wel handig zijn omdat je niets hoeft uit te zoeken. Kids maken snel vriendjes, Nederlandstalige skilessen, materiaal inbegrepen, half pension, animatie, après-ski, met de bus of auto, enz. Kijk eens bij Josk, Skitravel, Skifriends, Snowmania en vergelijkbare organisaties.

*bericht bewerkt door Hupla op 29 sep 2022 20:07

Paasvakantie: gewoon een skigebied met groot gedeelte boven de 2000 meter. Gewoon Frankrijk. Keuze zat. Van goedkoop tot duur opties genoeg. Alles onder de 2000 meter is in april gelijk aan pap.

Joris1973 op 29 sep 2022 19:46

‘Gewoon Frankrijk’ is wel zeer kort door de bocht. Evenals sneeuwzekerheid of sneeuwcondities gelijkstellen met de hoogte van een willekeurig skigebied.

En in Val Thorens heb ik vaak genoeg al vroeg in de ochtend door de pap geramd, terwijl daar niets onder de 2000m ligt. Je bent simpelweg erg afhankelijk van het weer en het opgebouwde sneeuwdek.

Plaats een reactie