Overstappen - haalbaar

Dit onderwerp gaat over de bestemming Brixen im Thale

Beste,

Ik zou graag op vrijdag 26-01 met de trein naar Brixen im Thale willen gaan.
Als ik het reisschema bekijk ziet die er als volgt uit: (afbeelding)

null

Zijn deze 7 minuten die erbij staan genoeg om over te stappen?
Hoe zijn jullie ervaringen?

Vanaf Wörgl naar Brixen is maar een klein ritje (wel mooi door het Unterwindautal). Dus dat moet voldoende zijn. Mocht je de trein missen dan pak je toch de volgende weer?

Die 7 minuten in Mannheim lijkt me te weinig, ICE’s hebben regelmatig vertraging. Ik zou daar eerder 30 minuten overstaptijd voor inplannen.

Ik weet niet of het via de NS mogelijk is, maar als je zoekt via bahn.de kan je zelf instellen hoeveel overstaptijd je minimaal wil hebben.

*bericht bewerkt door ThomasG op 02 nov 2023 12:10

Oké dank jullie wel voor de reacties! Ga zeker op die website kijken.
Maar wat betreft: dan pak je toch de volgende trein.

Als dit heel erg lang duurt is het niet meer leuk natuurlijk.

Ik wil de trein pakken omdat dit voordelen heeft zoals het lijkt.
Mochten deze voordelen wegvallen pak ik lekker de auto.

Ik heb vorig jaar ook dezelfde overstap gedaan. Is eigenlijk niet haalbaar. Mijn vorige trein had 10min vertraging, ik ging het dus niet halen. Maar omdat vele mensen deze aansluiting moesten hebben. Wachtte de trein in Mannheim en konden we meteen overstappen.( Treinen lieten ze bewust over elkaar stoppen).Dit werd goe gecommuniceerd via de speakers in de trein, we wisten dus meteen wat we moesten doen. Bij kleine vertragingen wordt er wel eens meer gewacht, al neem ik zelf dat risico niet meer.
Groetjes

Ik weet niet of je eventueel naar andere vervoersmiddelen wilt kijken maar transavia vliegt in deze periode relatief goedkoop naar Innsbruck voor maar €79.

@ Thomie, mocht dit nou niet het geval zijn weet ik nog niet hoe lang het duurt voor er een volgende trein komt.

@ maurice, ben al vaak gevlogen ook, maar de trein lijkt me ook eens leuk.

Vorig jaar ook deze trein en overstap. Vrienden die een dag eerder hebben het wel gehaald, wij uiteraard niet ;) 2 uur vertraging. Geen ramp want we hebben lekker geluncht in Mannheim. Dit jaar hebben we weer deze trein en we calculeren in dat we deze overstap niet gaan halen.

Voor jullie lijkt het me ook geen ramp als je hem mist. Vanaf Munchen ben je vrij snel in Brixen. Gewoon doen en niet stressen als je hem mist :)

@ Thomie, mocht dit nou niet het geval zijn weet ik nog niet hoe lang het duurt voor er een volgende trein komt.

@ maurice, ben al vaak gevlogen ook, maar de trein lijkt me ook eens leuk.

catamundi op 02 nov 2023 14:57

Gewoon in de DB je reis vanaf daar plannen, dan zie je vanzelf wanneer de volgende trein komt.

Die 7 minuten in Mannheim lijkt me te weinig, ICE’s hebben regelmatig vertraging. Ik zou daar eerder 30 minuten overstaptijd voor inplannen.

Ik weet niet of het via de NS mogelijk is, maar als je zoekt via bahn.de kan je zelf instellen hoeveel overstaptijd je minimaal wil hebben.

ThomasG op 02 nov 2023 12:09

Zie hier een afbeelding van de website van bahn.de, waar kan je dit aangeven?

null

null

Op de voorpagina al.

Let op dat de overstap in Munchen soms ook krap is.
Als je vanaf de normale ICE aankomst-sporen naar de sporen “gleis 5-10” moet dan is het vaak een heel stuk lopen. Die sporen “gleis-5-10” zitten namelijk halverwege maar je moet eerst het hele perron aflopen.

Zie dit plaatje van wikipedia.

null

*bericht bewerkt door kevertje op 13 nov 2023 14:16

Plaats een reactie