Ik wil graag van Warth naar Oberlech skien

Dit onderwerp gaat over de bestemming Warth - Schröcken

Hallo Allemaal,
ik wil graag volgende week van Warth naar Oberlech skien om vrienden te ontmoeten.
We dachten dat we vlak bij elkaar zaten maar de berg pass schijnt standaard dicht te zijn 's winters.
Heeft iemand ervaring met deze route? Alle tips zijn welkom.
dank alvast!
Jer

Skien of met de auto? De pas is dicht… met de ski kan het wel.

Lekker snel Dinictus, nee met skis, ik probeer een route te vinden maar lukt niet zo heel goed
Ik wil me graag goed voorbereiden want ik las ergens dat een flinke tocht is heen en terug. klopt dat ?

Van Warth naar Oberlech is goed te doen. Vanaf de Auenfeldjet ben je zo in Oberlech.
Belangrijker is dat je er aan denkt om te bepalen hoe vaak je daarheen wilt. Of je dan de pas voor Ski Arlberg neemt of de 3Tälerpas en voor één dag bijbetaalt voor Ski Arlberg.
Vanuit Warth kun je in een uur in Oberlech staan, mits je niet per ongeluk de Jägeralp afdaalt en boven Lech niet de meute volgt.

*bericht bewerkt door Bennie op 15 feb 2023 20:06

thanks Bennie,
we willen er een dag heen, dus een keer extra ski alberg.
gr Jer

Wel tijdig teruggaan; de eindtijd van de Auenfeldjet van Oberlech richting Warth even goed in het hoofd houden. Wordt anders een flinke omweg per bus of taxi om terug te geraken.

Warth-lech is goed te combineren met de auenfeldjet. Wij deden het elke dag. Ga je nog verder bv richting zurs dan moet je echt op de verbindingen letten. Ga je NOG verder naar st anton dan moet je echt je boterhammen meenemen.

Vanuit Warth ga je via een aantal liften en makkelijke pisten naar de Saloberkopf. Hier ski je naar beneden via 258, 259 of 262 naar de Auenfeldjet.
Vanuit Bergstation Auenfeldjet ski je (zonder andere liften) via een blauwe piste nr. 200 direct op de terrassen van Oberlech af. De 210 (ook blauw) kan ook.
De opmerking hierboven over ‘niet de meute volgen’ slaat m.i. nergens op. Ik kan iig. niet bedenken wat daarmee bedoeld wordt. Sterker nog, de meeste mensen skiën de 200…niks mis mee, mooie piste.
In Lech-Oberlech is het nooit erg druk.
Eigenlijk gaan de meeste pistes via Oberlech. En zelfs als je dan toch even verkeerd zit en direct in Lech uitkomt, hoef je maar één lift omhoog om weer in Oberlech terecht te komen.

Het kan nog wel uitmaken waar in Oberlech je vrienden willen afspreken. Oberlech is tamelijk verspreid, met heel veel restaurants her en der.

*bericht bewerkt door Liezen op 15 feb 2023 21:48

2 weken geleden nog gedaan. Bij Warth begonnen en via de Auenfeldjet waren we zo in het gebied van Lech. En dat was absoluut de moeite waard. Wat een prachtig skigebied zeg! Wel wat duurdere terrasjes, maar daar moet je die ene dag maar geen punt van maken. Wij hadden de 3-Täler skipas en betaalden een toeslag van 26,50 voor 1 dag uitbreiding naar Ski Arlberg. Met de 3-Täler skipas kun je ook skiën in Damüls-Mellau. Zeker ook een aanrader. En wil je nog meer afwisseling dan liggen ook Diedamskopf en Faschina nog prima binnen bereik. In Warth-Schröcken zelf vond ik het ook erg leuk skiën. Jullie gaan je wel prima vermaken!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Plaats een reactie