Warth of Sankt Anton?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg en Warth

Hallo allemaal,

Na het zien van deze mooie winterplaatjes toch maar snel achter de laptop gekropen om een wintersport te boeken. Nu hebben we twee heerlijke accomodaties gevonden in Warth en Sankt Anton. Voor minder geld een wat luxere accommodatie in Warth. We houden van kilometers vreten en lange tochten maken (en vroeg in de lift). Daarbij lekker half pension dus 's avonds aanschuiven en niet op pad hoeven voor een hapje eten. Wie kan ons helpen bij het maken van de keuze? Wat zijn de verschillen? Is Sankt Anton het prijsverschil waard? Alvast bedankt!

Brian & Sandra

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 08 nov 2023 21:46

Voor kilometers vreten en lange tochten maken is Warth een prima locatie. Je zult dan wel iedere dag 2x de horizontale Auenfeldjet moeten pakken dan kun je in het gebied van Lech vele kilometers maken.

Bij Schröcken heb je nog een leuk bergrestaurant: Körbersee bij het gelijknamige meertje, het zit wat achteraf maar nog wel zeer authentiek en redelijk betaalbaar daar moet je een keer naartoe Skiën!

Als je kilometers wil maken en apreski is niet belangrijk kijk dan eens in Stuben am Arlberg.
Ligt centraal en heeft prima hotels voor een redelijke prijs.

Vanuit St. Anton heb je effectief een langere skidag dan vanuit Warth met het maken van tochten.
St. Anton: start Galzig 8:45, einde dag Flexenbahn 16:05/10 + Valfagehr 16:20.
Warth: start Steffisalp 9:00, laatste lift Auenfeldjet 16:00 + Sonnenjet 16.15 + Karhornbahn 16:15)
Als ik een tocht ga maken en in Warth verblijf, rijd ik alsnog naar de Salober parkeerplaats zodat je bij de start van de dag 3 liften minder (Steffisalp, WartherhornXpress, Hochalp) hoeft te nemen.Op de terugweg scheelt het ook 1 minder (Karhornbahn).

Sluit redelijk aan bij dit

Je zult dan wel iedere dag 2x de horizontale Auenfeldjet moeten pakken dan kun je in het gebied van Lech vele kilometers maken.

Rick_R op 08 nov 2023 20:20

Als je kilometers wil maken en apreski is niet belangrijk kijk dan eens in Stuben am Arlberg.
Ligt centraal en heeft prima hotels voor een redelijke prijs.

Jones-arlberg- op 08 nov 2023 20:47

Eens, Stuben is ideaal als tochten maken het doel is. Maar naar mijn ervaring vrij weinig accommodaties beschikbaar.

Gang is alles

Houdt er trouwens rekening mee dat de weg tussen Warth en Lech in de winter is afgesloten. Voor ons was dat een reden om uit te wijken naar ander gebied. Afgelopen zomer zijn we alsnog naar Warth geweest, prachtig. Lijkt.me in winter wel wat desolaat en kaal omdat het best afgelegen ligt.

*bericht bewerkt door Gerwin op 09 nov 2023 07:51

*Warth is een klein dorp; St.Anton al bijna een klein stadje
*Beide liggen aan de uiteinden van het skigebied. Stuben, Zürs en ook Lech zijn centraler, flexibeler.
*De St.Anton-zijde blinkt vooral uit door z’n skiroutes en offpiste. Dalafdaling wordt dagelijks een buckelpiste. Verwacht hier geen eindeloze carve-pistes a la Trois Vallees of Dolomieten.
Die vindt je meer aan de Lech-Zürs-Warth zijde.
*Als dit om het voorseizoen gaat: dan is de verbinding tussen Zürs en Lech (‘Madloch’) doorgaans gesloten. Wel goede skibusverbinding

Het verbaast me overigens een beetje dat je een gunstig geprijsd luxe hotel in Warth hebt gevonden. Want het valt me altijd op dat die niet veel goedkoper dan in Lech zijn!

*bericht bewerkt door Liezen op 09 nov 2023 10:02

Klopt het dat voor opstappen met een zitski in Warth de Jägeralp Sesselbahn het handigst is, want geen trap van parkeerplaats naar ingang stoeltjeslift? Zo lijkt het nl op streetview, kan iemand het bevestigen? Thnx!!

Klopt het dat voor opstappen met een zitski in Warth de Jägeralp Sesselbahn het handigst is, want geen trap van parkeerplaats naar ingang stoeltjeslift? Zo lijkt het nl op streetview, kan iemand het bevestigen? Thnx!!

griffinarnold op 24 jan 2024 20:27

Correct. Bij de Saloberjet is ook geen trap van de parking naar de ingang, enkel bij de Steffisalp express

Gang is alles

Warth vs St Anton is;

  • Luxe, doch bescheiden vs Duur en schreeuwerig
  • Je bevoorrecht voelen vs Je een toerist voelen die uitgemolken word
  • Pulverschnee, en ook nog natuursneeuw op de schaduwrijke noordhellingen vs Betonpistes op de zonnige zuidhellingen
  • De meest rustige uithoek van de Arlberg vs De drukste uithoek van Arlberg
  • Blauwe pistes die echt blauw zijn vs Blauwe pistes die toch wel rood zijn
  • Snel een dagje in Lech skiën vs Met de meute over verbindingspistes en routes, vele extra liften tot je in Lech bent, en je dan weer haasten om terug te komen.
  • Pistes met beperkt hoogteverschil vs lange afdalingen top - bottom

Klopt het dat voor opstappen met een zitski in Warth de Jägeralp Sesselbahn het handigst is, want geen trap van parkeerplaats naar ingang stoeltjeslift? Zo lijkt het nl op streetview, kan iemand het bevestigen? Thnx!!

griffinarnold op 24 jan 2024 20:27

Correct. Bij de Saloberjet is ook geen trap van de parking naar de ingang, enkel bij de Steffisalp express

Jesper op 24 jan 2024 21:22

Dankjewel Jesper.

Ik ben ook benieuwd. In april eerste keer naar Warth toe.

Het is o zo hard genieten.

Ik ben ook benieuwd. In april eerste keer naar Warth toe.

Hendrik5 op 26 jan 2024 09:44

Wij gaan al meer dan 20 jaar in april naar Warth en zijn nog steeds zeer tevreden. In de voormiddag naar Lech skiën, na de middag zijn de pistes in Warth het best (Noordhellingen).

Plaats een reactie