Grenscontroles Frankrijk

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Weet iemand hoe streng de grenscontroles met betrekking tot corona in Frankrijk zijn? Nemen deze veel tijd in beslag? Halen ze iedereen er tussenuit? We komen graag op tijd aan bij de Dutchweek. Om scheve gezichten te voorkomen: ja we hebben allemaal netjes een QR, Tot daar!

Ik betwijfel dat er überhaupt controles zullen zijn. Ik was begin februari in Frankrijk en geen enkele grenscontrole gezien of controle op QR in het skigebied (was in la plagne).

Er zijn geen grens controles,… en zeker niet betreffende covid. Alle maatregelen zijn voorlopig opgeschort… ook in Frankrijk.
Ik ben in Jan naar VT gereden, en in Mrt naar Tignes… Toen waren er wal nog maatregelen… nergens een probleem gehad.
Toen moest je wel 3G hebben voor een skipas, dat hoeft volgens mij nu niet meer.

De enige maatregel die nog van kracht is zijn mondkapjes in gondelliften. Verder geen QR codes of wat dan ook. Dus ook geen grenscontroles. En wat betreft de mondkapjes, deze week in VT hebben wij hooguit 5 mensen er één zien dragen. Verder doet niemand het en het maakt ook niemand iets uit.

fyi Er gelden in frankrijk nog steeds covid regels. zie hieronder… op de piste en in restaurants hoef je geen qr code meer te laten zien of mondkapje te dragen. in het openbaar vervoer en op bepaalde plekken moet je nog wel een mondkapje dragen
https://amsterdam.consulfrance.org/Covid-19-Reizen-naar-Fran…

From a galaxy far far away.............

Wij waren in januari in Les Menuires, op de heenweg via Zwitserland geen controle, maar op de terugweg werden alle Franse auto’s bij de grens voor Geneve uit de rij gehaald en gecontroleerd. Ik denk dat dit inmiddels wel over zal zijn.

Pas op met blauwe pistes

Bij de Luxemburgse grens vinden nog wel eens controles op sigaretten en alcohol plaats. Hierbij wordt je doorgaans lukraak uit het verkeer gehaald.

*bericht bewerkt door DavidW op 26 apr 2022 14:03

Geen grenscontroles gehad deze week.
Wel werd gisteren tijdens de afdaling , geroepen dat er politie controles waren . Daarna hoorde je bij iedereen de riemen vast gaan 🤣. Maar uiteindelijk geen politie controle gehad .

Plaats een reactie