Les 3 Vallées, winter 2022-2023

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Tja, een klein uurtje daarvoor zat ik er in… niets gemerkt. Dus mazzel gehad.
Kost je wel een groot deel van je dag.
En zo te zien, werden de skis niet mee geëvacueerd… dus verder skiën was ook geen optie.

Droopy2 op 20 mrt 2023 15:29

Wij exact hetzelfde, ook een uurtje ervoor erin. Inderdaad mazzel gehad.

Vandaag prachtig weer in l3v. 10 cm erbij. Boven 1800 meter bevroren. Alleen jammer dat de pistes op meer dan 50 % niet gedaan waren.

All in all een goede dag gehad.

Je ziet waar de piste niet meer gemaakt was.

null

*bericht bewerkt door Ondrej op 20 mrt 2023 17:07

Vandaag prachtig weer in l3v. 10 cm erbij. Boven 1800 meter bevroren. Alleen jammer dat de pistes op meer dan 50 % niet gedaan waren.

All in all een goede dag gehad.

Je ziet waar de piste niet meer gemaakt was.

null

Ondrej op 20 mrt 2023 17:06

Jammer? Ik heb juist een fantastische ochtend gepoederd op de pistes. Heerlijk!
Toppertje van de dag was voor mij Roc Merlet/Pyramides/Roc Mugnier afdaling. Heerlijk afwisselend op ribbels carven en door verse sneeuw.

@skifan
Ben je nog wel eens in VT ?
Ik mis je updates, zie ook niets op je Flickr gebeuren… hoop dat alles ok is.

Probleem in val Thorens met lift

null

Pieter230976 op 18 mrt 2023 17:37

We zagen de Grand Fond gondel zaterdag een tijd stil hangen, mensen moesten geëvacueerd worden, zie filmpje https://twitter.com/i/status/1637104187522596866

Rich@rd op 20 mrt 2023 15:17

Vraag me af hoe ze die kabel bij de lift krijgen?

Vandaag een top dag gehad. Pistes gemaakt. Prachtig weer.

*bericht bewerkt door Ondrej op 21 mrt 2023 19:49

@Droopy2
Door rugklachten 7 weken niet in LM geweest, sinds gisteren weer terug.
Omhoog gereden door een landschap zonder sneeuw. Boven ligt nog wat sneeuw op de schaduwrijke plaatsen en op de piste. Op de radio zojuist de 0 gradengrens op 2600 meter, in de ochtend harde sneeuw, in de middag neige de printemps.

bon ski

@skifan
Welkom terug… idd veel te warm.
Have fun, en zorg voor je rug.
Ben benieuwd naar eventuele fotos op flickr

De vooruitzichten zijn goed… kouder en sneeuw tot onder de 1000m

Ben benieuwd wat het weer vrijdag gaat doen. Hoop toch niet dat het nog gaat regenen. Maargoed, nu al een aantal heerlijke dagen gehad!

Vandaag voor het eerst in 3 vallees geweest. Wat een gebied! Fantastische pistes. Lang, breed, glad als biljartlakens. Nog nooit meegemaakt! Dan reppen ze altijd over Italiaanse pistes maar dit is de overtreffende trap. Om het over Oostenrijk maar niet eens te hebben. Nergens prikpaden, top infrastructuur. Alleen op het einde manshoge buckels. Goed voor de benen!

Top dat het allemaal nog zo lekker gaat! Ik schrok wel een beetje hoe we het vorige week achterlieten

@Alex82 als ook 1e keer 3V ganger kan ik het helemaal beamen. @Wouter1981 die extra sneeuw van zondag op maandag heeft het toch wel wat goed gedaan, zeker hogerop. Pistes onderin zijn wel een stuk slechter, maargoed ik blijf zoveel mogelijk redelijk hoog. Stop ook wel voor de laatste lift, dan wordt het me iets te slush.

Onze eerste (korte) skidag sinds 7 weken. Wat een verrassing, buiten de piste weinig sneeuw maar de pistes lagen er perfect bij zelfs de pistes met enkel natuursneeuw (Lagopède en Ecureuill) waren voortreffelijk.
Morgen lijkt nog een redelijke skidag te worden, daarna tot en met maandag ieder regen bij lente temperaturen.

bon ski

Das minder, kwam er geen dip met 4 d sneeuw vrijdag tot maandag, val Thorens zie ik sneeuw

Das minder, kwam er geen dip met 4 d sneeuw vrijdag tot maandag, val Thorens zie ik sneeuw

Pieter230976 op 22 mrt 2023 19:36

Dat is weeral, nogmaals, idem zeer duidelijk van je Pieter. Zoals altijd, overal en nergens.

Top dag vandaag.

null

Maar wat de pistes onderhoud betreft kunnen het de Italianen volgens mij nog beter.

*bericht bewerkt door Ondrej op 22 mrt 2023 20:46

die extra sneeuw van zondag op maandag heeft het toch wel wat goed gedaan, zeker hogerop

Tiny-M op 22 mrt 2023 18:54

En nu, op basis van sommige sites, de komende dagen nog een 25cm op LesMenuires niveau erbij (hoop op sneeuw en geen regen) en een 50-tal cm hogerop, dan komt het helemaal goed tegen dat wij er zijn volgende week.

Wij gaan vrijdag ook (naar Val Thorens). Ik hoop dat de dagen erna het in de nacht sneeuwt en overdag het zonnetje schijnt! Zin in!

Klopt het dat les trois vallees maar tot en met 28 april open is?
Wij zijn in overweging om 5 dagen richting val thorens te gaan, 27 t/m 1mei.
Is een skipas voor val thorens dan voldoende of is het mooier om nog naar les trois vallees te gaan?

Iemand ervaring met de dutchweek?
welke passe partout is het leukst? of voor een full acces gaan?

https://www.les3vallees.com/en/live/lifts-and-trails-opening…

Hier staat wat tot wanneer open is. Je zit dus wel aan Valtho vast.

Ondertussen weer onderweg naar thuis. Een leuke week in Mottarett gehad, 4 dagen echt mooi weer en 1.5 dagen slecht weer. Honderden kilometers kunnen skien en l3v doorgekruist. Geslaagde week.

Ben benieuwd of ze het seizoen kunnen vol houden. In een week was er minmaal 30 cm gedooid in Mottaret. Zo zag het er gisteren.

null

*bericht bewerkt door Ondrej op 25 mrt 2023 14:21

Topcondities vandaag. Verse sneeuw, en terwijl het weerbericht al dagen extreem slecht weer voorspelde, is dat eigenlijk telkens prima meegevallen. Met vandaag de beste condities, zeker in de ochtend op La Masse. Pakken verse sneeuw, en een zonnetje nu en dan. In Val Thorens daarentegen veel wind en slechte condities, maar dat was al een beetje zichtbaar op het blote oog.

Was een hele gekke dag. De wolken beukten tegen de bergen rond Val Thorens aan. Waardoor het in Val Thorens wel goede sneeuw was, maar winderig en niet super goed zicht. Tot 2100 meter was sneeuw goed, daaronder was direct paperig. Daarintegen was er wel af en toe zon tussen de wolken door als je naar les menuires en meribel ging, kiezen tussen goede sneeuw en minder goed zicht en minder goede sneeuw en beter zicht. Ik heb het maar half om half gedaan. Ik heb 8 top dagen gehad, wisselend weer, morgen naar huis rijden.

null

null

*bericht bewerkt door pepijn1234 op 25 mrt 2023 20:59

Vanmorgen opgestaan met een dun laagje verse sneeuw op het balkon in Les Menuires (bruyeres). Maar rond 8u30 is het beginnen regenen, en weg was het dunne laagje.
Hogerop was het wel aan het sneeuwen. Bovenaan Bruyeres2 uitgestapt, maar dat was niet goed. Harde sneeuwvlagen, veel wind, mist/geen zicht, en veel losse sneeuw. De verbindingen naar de andere valleien waren “niet aangeraden”. VT kon wel via de mont de la chambre piste. Ondertussen was de regen ook in LM overgegaan in sneeuw zoals voorspeld. Het is nu (14u) nog steeds aan het sneeuwen in LM, zij het licht.
Mijn snowboard partner is doorgegaan naar VT, en meldt dat rond de middag steeds meer liften dicht gingen daar.

null

*bericht bewerkt door Videast op 26 mrt 2023 14:08

Wij zitten in Valthorens momenteel. Sneeuwt flink, waait stevig. Nu en dan goed zicht maar over het algemeen matig.

Gisterenavond en vannacht weer een redelijk pak bijgevallen in LM (als je vergelijkt met foto van gisterennamiddag)

null

Zalig de sociale media van LTV, zoveel sneeuw, Pasen 🥰🥰

De sneeuwsituatie boven de 2500m is op dit moment normaal en lijkt skiën tot begin mei mogelijk te maken.
Bericht van meteo alpes met de sneeuwsituatie buiten de piste

null

Avec 2 mètres 40 au sol vers 2500 mètres, en versants Nord, l’enneigement est désormais “normal” pour la saison en haute-montagne sur de très nombreux massifs (ici en Vanoise).
⛷️ C’était très loin d’être gagné il y a encore quelques semaines … et cela va permettre à la saison de sports d’hiver de se prolonger comme souvent jusqu’en avril/mai à haute-altitude.
Demain JEUDI :
On a tout au long de la journée une alternance de passages nuageux, accrochant parfois les plus hauts-massifs, et d’éclaircies. Quelques averses sont possibles, surtout sur le Nord de la Savoie et la Haute-Savoie (neige vers 2500 puis 2300 mètres). Ces averses cessent le soir.
Températures maximales atteignant +17 à +21 degrés en plaines et +9 à +14 degrés vers 1500 mètres.
Pour les jours suivants votre prévision a été actualisée : https://www.meteoalpes.fr/bulletin/alpes-du-nord/

bon ski

null

Next ❄️❄️❄️🤩🥰

Plaats een reactie