Les 3 Vallées, winter 2022-2023

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Wow wat een mooie foto’s . Helaas zit voor ons niet in dit jaar 😢. Klote Lyme en bo .
Hopelijk oud en nieuw of volgend jaar 🙏🙏.

Vandaag zat ik in de Côte Brune stoeltjeslift en bij elke paal hadden ze de sneeuw weggegraven tot aan de bodem van de liftpaal. Weet iemand waar dit voor is?

null

Wij komen 27 april aan…
Is het nog leuker om dan voor 27 en 28 april een skipas voor 3 vallees te kopen?
En dan van 29 t/m 1 mei voor val thorens?
Of gewoon een 5 daagse pas kopen voor val thorens?

en is het goedkoper om de skipas online vast te kopen, of haalt het weinig uit.
Zelfde geldt voor het huren van skimateriaal?

*bericht bewerkt door Frankon op 16 apr 2023 15:52

Wij komen 27 april aan…
Is het nog leuker om dan voor 27 en 28 april een skipas voor 3 vallees te kopen?
En dan van 29 t/m 1 mei voor val thorens?
Of gewoon een 5 daagse pas kopen voor val thorens?

Frankon op 16 apr 2023 15:31

Website of app volgen om te zien welke pistes en liften nog open zijn.
Of navragen waar ze de skipassen verkopen.
En nog wat geduld hebben, 11 dagen is nog ver weg.

*bericht bewerkt door monoskito op 16 apr 2023 15:54

@Skimo
De sneeuw rond de bovenste palen van de Côte Brune is verwijderd omdat gemeten moest worden of de palen verschoven zijn.

bon ski

L3V is vandaag echt genieten, tot nu toe een top weertje met de verse sneeuw van eergisteren en gisteren nog.

Je merkt alleen wel dat het een beetje ijzig/slushy wordt rond 1800-1900m, eigenlijk bij Meribel Mottaret dus.

Alles boven die 1900m is echt top

Onderstaand de geopende liften in Les Menuires tijdens de laatste week van winter 2022-2023.
Courchevel sluit dit weekend, Méribel sluit diverse liften en een gedeelte van het skigebied, Val Thorens blijft open tot 8 mei

uploading: IMG_8233~photo.JPG

bon ski

Toevallig iemand geweest naar de tour tss brides les bains en Courchevel

Ja! Gisterochtend vanuit Meribel Village naar de Olympe lift gelopen in Raffort. Daar de gondel gepakt naar Centre en vervolgens de Saulire Express naar middenstation. Daar sfeer geproefd en de start van de etappe gekeken op een groot scherm.
Vanaf daar teruggelopen naar Village via Altiport en daar live de renners voorbij zien sjezen. Big happening en prachtig weer!

null

Zo’n massa op de flanken, viel het mee om terug te gaan naar Meribel.

wie van jullie heeft er tips voor leuke après-ski tentjes in Les Menuires? Hoeft geen crazy dansfeest te zijn maar een gewone leuke bar met schappelijke prijzen is al fijn :-)
we verblijven vlakbij de Sherpa in Preyerand - de chalets waar de Tortollet lift langs komt.

In het centrum zelf hebben we vorig jaar niet echt iets denderend gevonden, kan ook liggen aan de periode oid. natuurlijk maar voor dit jaar misschien even wat aanraders :-)
Vanuit Val Tho hebben we de indruk dat we niet meer thuis geraken, of zie ik dat verkeerd? Bd Cumin zou een optie lijken op de kaart maar heb het nog niet kunnen testen - weet ook niet of we dan te laag uitkomen?
Thanks!

Het is o zo hard genieten.

@Hendrik5 Volgens mij heb je op de Menuires piste als je over de brug in het centrum gaat gelijk rechts een apres-ski bar zitten.
Dat heet Le Kube en lijkt me wel gezellig, Le Capricorne is een restaurant want er tegenaan zit.
Volgens mij zag ik in het centrum zelf toch ook wel wat bars met mensen zitten toen ik er was…
Vanuit valtho kun je idd altijd met de bd cumin piste in LM terug komen, je komt dan uit op het plein waar alle liften omhoog gaan en dus ook de Croisette persoonslift die langer open is, deze brengt je terug naar het centrum.
Kan je wel vertellen dat op het einde met name voor boarders en een zeer vlak rotstuk is en vanuit het centrum moet je dan terug lopen naar je accomodaties, hoever weer ik niet dat ligt aan je accomodatie

*bericht bewerkt door Freerider op 27 okt 2023 11:20

Van mijn kant dezelfde vraag, maar dan voor Val Thorens: waar moeten we daar zijn voor après-ski?
En dan echt met de nadruk op après, dus na sluiting van de liften en voor het avondeten.

@Hendrik5 Oostenrijkse après-ski en crazy dancefeesten zijn in Les Menuires sowieso niet te vinden, daarvoor moet je in Val Thorens zijn.

Zoals @Freerider al schreef is Le Kube net over de skibrug in het centrum een leuke locatie. Daar wordt ook vaak muziek gedraaid (DJ).
Verder zijn er net voor de skibrug links en rechts een aantal terrassen waar je na het skiën een borrel kan doen. Ik ben slecht in de namen van die terrassen, maar als je daar bent zie je wel wat ik bedoel.
Afhankelijk van welke periode je gaat, hebben die terrassen aan het einde van de middag minder/geen zon meer (Le Kube heeft het langst de zon). De meeste terrassen hebben grote parasols en ik dacht ook terrasverwarming of ze kunnen het terras rondom dicht maken. Soms hebben ze daar 1x of 2x per week een live act of DJ (tenminste de keren toen wij in de maand maart in Les Men waren). Anders staat er muziek aan in de achtergrond. Bij al die terrassen kun je ook binnen zitten.
In Preyerand zelf zitten voor zover ik weet geen après-ski tentjes. Vroeger zat de Grotte du Yeti onderaan bij de Preyerand lift, maar die is al een tijd geleden gesloten. De laatste keer dat wij in Les Men waren zat daar wel iets anders in, maar dat was meer een restaurant.

Je zou ook op de laatste afdaling ergens langs de piste een borrel kunnen doen. Daar kun je in ieder geval nog genieten van de zon als die schijnt, maar drink niet teveel want je moet nog een laatste stukje naar het dorp en je acco skiën.

Vanuit Val Tho kun je inderdaad de piste Bd. Cumin nemen om na sluiten van de piste/liften nog in Les Men te komen. Als je in het donker teruggaat, neem dan in ieder geval een lampje mee die je op je helm kunt zetten. Op de Bd. Cumin zijn er wel meerdere vlakkere stukken waar je als je niet genoeg snelheid hebt flink met je skistokken moet prikken en niet leuk voor snowboarders is. En de piste is niet heel breed, dus als je (na pistesluiting) een piste bully tegenkomt, kun je bijna niet uitwijken.
Bd. Cumin komt uit bij de liften La Masse en Le Doron onderaan bij Les Bruyères. @Freerider schreef dat je daar de Croisette persoonslift kan nemen en dat die langer gaat, maar op het pistekaartje van vorig jaar dat ik heb staat dat die gelijk met met de andere liften sluit (rond 17:00-17:30 uur). Je zult vanaf daar dus terug omhoog het dorp in moeten lopen (dat is wel een flinke wandeling) of een stukje naar de gratis bus lopen die tot ong. 23:00 uur van Les Bruyères naar Gare Routière gaat. Vanaf Gare Routière heb je in jouw geval 2 mogelijkheden om in Preyerand te komen. Met de lift (of met de trap) omhoog naar het winkelcentrum gaan en daar naar de skibrug lopen en dan skiënd het laatste kleine stukje doen. Of in het winkelcentrum de andere kant oplopen naar de gratis Preyerand lift (gaat tot 23:00 uur). En ik bedenk me nog een derde mogelijkheid: lopen ;-)

Ik ben normaal gesproken niet de moraalridder, maar ik zou niet adviseren om Bd Cumin te nemen na sluitingstijd. Ten eerste: “het mag niet”, ten tweede heel erg gevaarlijk o.a. i.v.m. pistebullies, ten derde: volgens mij moet je t.a.t. een heel eind omhoog lopen als je in een LM-wijk zit boven de doorgaande weg (St. Martin - Val Thorens).

Er rijden bussen en taxi’s tussen VT en LM. Als je per se vanuit LM naar VT wilt (en terug) zijn die opties beter.

Je hebt op de piste “Allée” , de bar ROC SEVEN. (lift ROC1)
Vanaf 14h is het daar elke dag feest met een DJ buiten op het terras. Om terug te skiën kom je dan perfect aan de kant uit van de wijk Preyerand uit.
Ook zeer lekker eten daar

Plaats een reactie